työ ja koulutus ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moppishoppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moppishoppi

Vieras
mulle tarjottiin siivoojan paikkaa, jossa palkka 9,00 e/ tunti. mulla on kuitenkin laitoshuoltajan koulutus, eli voinko pyytää tai kuuluisko mun saada parempaa palkkaa kun on koulutus?? paperit näytin esimiehelle, sanoi ettei heillä kellään ole koulutusta. mitäs sanotte te?? kiitos jo etukäteen.

Emt.. Koita esimieheksi siihen siivoojafirmaan. Vaadi parempaa palkkaa. Mikä on TES:sin mukainen palkka? Tai hae muualle, kyllä siivojille on paikkoja avoinna, paitsi ehkä seuduilla missä asuu paljon maahanmuuttajia.

Itse en alle 15€/h astuisi kotoa ulos.

No ainakin itselle sanottiin pääkaupunkiseudulla, että kaikki aloittavat samasta palkasta, täällä minimipalkka siivoojalla oli 8,75 josta he aloittivat, joten onhan tuo siihen verrattuna ok palkka. Ei siivooja paljon tienaa. Usein koeajan jälkeen palkka saattaa hieman nousta.

mulle tarjottiin siivoojan paikkaa, jossa palkka 9,00 e/ tunti. mulla on kuitenkin laitoshuoltajan koulutus, eli voinko pyytää tai kuuluisko mun saada parempaa palkkaa kun on koulutus?? paperit näytin esimiehelle, sanoi ettei heillä kellään ole koulutusta. mitäs sanotte te?? kiitos jo etukäteen.

Ei tuolla palkalla ja koulutettukin olet. Hae paarempaan paikkaan, jos suinkin on mahdollista.

no mutta lähtötilanne onkin tämä että mulla on se KOULUTUS ja hankkisin koulutuksen siksi että saan tietoa taitoa ja sais ees pikkasen parempaa palkkaa . nyt harmittaa kyllä jos raadan samalla palkalla kuin nämä ei koulutetut työkaverit.. vastatkaa nyt joku asiasta OIKEASTI tietävä, kiitos.. ja koeaika on tässä 4kk..miksi en voisi myös siltä ajalta saada palkkakorotusta?? miettikää nyt itekkin jos ootte vaikka sairaanhoitaja paperit hankkineet, meette töihin ja saisitte samaa palkkaa kuin joku harjoittelija tms. siinähän olis sitten tunne että koulutuspaperit vois vetää vessasta alas..

Alkuperäinen kirjoittaja Insinööri amk;25867515:
Emt.. Koita esimieheksi siihen siivoojafirmaan. Vaadi parempaa palkkaa. Mikä on TES:sin mukainen palkka? Tai hae muualle, kyllä siivojille on paikkoja avoinna, paitsi ehkä seuduilla missä asuu paljon maahanmuuttajia.

Itse en alle 15€/h astuisi kotoa ulos.

Missähän päin siivoojille maksetaan 15e/kk? Never heard...

no mutta lähtötilanne onkin tämä että mulla on se KOULUTUS ja hankkisin koulutuksen siksi että saan tietoa taitoa ja sais ees pikkasen parempaa palkkaa . nyt harmittaa kyllä jos raadan samalla palkalla kuin nämä ei koulutetut työkaverit.. vastatkaa nyt joku asiasta OIKEASTI tietävä, kiitos.. ja koeaika on tässä 4kk..miksi en voisi myös siltä ajalta saada palkkakorotusta?? miettikää nyt itekkin jos ootte vaikka sairaanhoitaja paperit hankkineet, meette töihin ja saisitte samaa palkkaa kuin joku harjoittelija tms. siinähän olis sitten tunne että koulutuspaperit vois vetää vessasta alas..

No joko kysyit työnantajalta, että mikä palkka on sen koeajan jälkeen?? Monessa paikassa kaikilla on koeajalla ihan minimipalkka.

Tai sitten sinun taytyy hakea koulutustasi vastaavaan paikkaan. Ei varmaan laakarikaan saisi laakarin palkkaa jos hakee sairaanhoitajan paikalle, vaan sita samaa kuin muutkin sairaanhoitajat.

[QUOTE="JAA";25867572]Eiku 15e/h...[/QUOTE]

No eräs tuttavani joka on suuressa siivousalan firmassa hyvissä esimiestehtävissä saa jotakuinkin tuollaista palkkaa.

Itse olen siis kouluttanut itseni insinööriksi ja joskus harjoitteluaikoina oli palkka 15€/h.

palkkaus on PAM, en pääse niitä taulukoita jostain syystä avaamaan netissä, muttasiellä pamin sivuilla sanotaan että koulutus nostaa palkkaa. kyllähän siivoojaksi ja moneen muuhunki hommaan pääsee ilman koulutusta mutta kyllä niille se palkankorotus kuuluu joilla se koulutus on.

Alkuperäinen kirjoittaja Insinööri amk;25867595:
No eräs tuttavani joka on suuressa siivousalan firmassa hyvissä esimiestehtävissä saa jotakuinkin tuollaista palkkaa.

Itse olen siis kouluttanut itseni insinööriksi ja joskus harjoitteluaikoina oli palkka 15€/h.

Esimies on ihan eri juttu.

Itse ole/in laitoshuoltaja, samalla työnantajalla olin yli 20 vuotta. 2009 sain n.12 €/h.

eli jos saisin laitoshuoltaja nimikkeellä paikan niin sitten saisin sen laitoshuoltajalle kuuluvan palkan, mutta kun olen SIIVOOJA nimikkeellä, en saa palkankorotusta koulutuksestani?

No nyt kun olet päässyt töihin, ensimmäisenä kannattaa liittyä sinne pamiin ja ei sen palkan nyt ole väliä. Sitten tarkistat pamista että paljonko se pitää minimissään olla ja sen he vähintään maksavat.

eli jos saisin laitoshuoltaja nimikkeellä paikan niin sitten saisin sen laitoshuoltajalle kuuluvan palkan, mutta kun olen SIIVOOJA nimikkeellä, en saa palkankorotusta koulutuksestani?

Ei mitään merkitystä noilla nimikkeillä. Voithan olla vaikkapa kauppakeskuksen siivoojavastaava ja silti mopata lattioita ja tyhjennellä roskiksia. Kysy sieltä työnantajalta, että mikä palkka on koeajan jälkeen ja mikä ero on paperittoman ja sinun palkallasi koeajan päättymisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Insinööri amk;25867595:

No ei se insinöörin palkka enää ole se kova juttu, kyllä niitä huonostipalkattujakin insinöörejä on. Itse en insinöörinä tienaa tarpeeksi (omasta mielestä), joten piti lähteä opiskelemaan yliopistoon vielä lisää.