Y
"Ystävä"
Vieras
Saanko sanoa ystävälleni että olen huolissani hänestä niin ettei se ole tuomitsemista tai arvostelua? Tilanne on tämä että ystäväni on 4 pienen lapsen äiti ja haaveilee viidennestä. Lapset ovat kaikki n.1½ vuoden ikäerolla! Juttelemme melkein päivittäin, jaamme ajatuksia miehistä, seksistä ja tottakai synnytyksistä eli olemme todella läheiset.
Huoleni on ystäväni jaksaminen, koska turvaverkostoa ei ole, mies pitkää päivää töissä. Ystäväni on myös todella huolehtivainen luonne ja tykkää olla kotona eikä "anna" lapsia vieraalle hoitoon joten pelkään hänen ylikuormittuneen. Välillä hän on ehkä äitiydessä ja kodinhoidossa ylisuorittaja.
Olen pohtinut että olenko peilannut jotenkin omaa elämääni tai jaksamistani häneen, mutta mielestäni olen myös aidosti ystävästä huolissani!
Kuuluuko tämä asia minulle ja kestääkö ystävyytemme keskustelun?
Huoleni on ystäväni jaksaminen, koska turvaverkostoa ei ole, mies pitkää päivää töissä. Ystäväni on myös todella huolehtivainen luonne ja tykkää olla kotona eikä "anna" lapsia vieraalle hoitoon joten pelkään hänen ylikuormittuneen. Välillä hän on ehkä äitiydessä ja kodinhoidossa ylisuorittaja.
Olen pohtinut että olenko peilannut jotenkin omaa elämääni tai jaksamistani häneen, mutta mielestäni olen myös aidosti ystävästä huolissani!
Kuuluuko tämä asia minulle ja kestääkö ystävyytemme keskustelun?