Siis ei oo totta toi mun naapuri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";25898096]hohhoijaa. Ihmetyyppi olet. Hanki elämä!Käykö kateeksi vai mikä vaivaa ihmistä, joka valittaa jos toiset pitävät bileet kerra kahdessa viikossa? Ei olisi tullut mieleenkään valittaa kun kerrostalossa yläpuolella asuvat lapsettomat juhlivat joskus.
Joo, ja mulla oli 2 lasta tuolloin, ja lapset kyllä nukkuvat taustamelussa. Itse en saanut nukutta. Lapset laitoin nukkumaan ennen kuin musiikki alkoi ja kun lapset nukahtavat niin ei haittaa alle 7-vuotiailla todellakaan äänet.

Nt jo isompi heräisi todennäköisesti, murrosikäisillä alkaa olla tarkempaa nukkumisen kanssa. emme asu enää k-talossa[/QUOTE]

No just joo. Mä olen asunut koko elämäni kerrostaloissa, ja tottunut biletykseen. Vielä muutama vuosi sitten asuin kunnon "opiskelijaghetossakin", joss aoli bileitä noin 3krt/viikossa :D mutta missään muualla ei oo ollut näin huono äänieristystä, välillä kuulee puheenkin lattian läpi naapurista... Ja nuorempana oli melko sama vaika muut bilettää, mutta näin iän (no oon 29-v :D) ja raskauden ja aamuherätysten myötä kyllä arvostaisin KOVASTI että taloyhtiön sääntöjä noudatettais! Eli klo 22 musiikkia voisi laittaa pienemmälle. Ja etenkin tuon alakerran emännän, joka kirkuu ja kiljuu kännipäissään kuin hyeena...! Tuo musiikki on riivaavaa lähinnä ton järkyttävän basson takia, jos olis vain "pelkkä" musiikki, niin ois helpompi kestää, mut toi basso on aika paha. Väsyttää niin perkeleesti! Niinkuin nyt raskauden aikana yleensäkin.

Nyt itseasissa hoksasin että mattoteline on aika hyvästi hollilla noiden makuuhuoneen ikkunan alla (mikäli niiden makuuhuone on samassa kohtaa kun meillä), houkuttelee mennä tamppaamaan mattoja siihen klo 7 huomenaamulla :D Joo, lapsellista, tiedän, mutta houkuttelevaa silti. Ja jos olisin yhtään rohkeampi, niin kävisin soittamass aovikelloa ja kysyisin että onko tuolla naisella joku hätä kun kirkuu kuin kaikki typerät blondit Scary moviessa =)

Mut edelleenkin, taloyhtiöissä ON SÄÄNNÖT, joten ihan sama mitä tässäkin ketjuss aihmiste mussuttaa että mitäs asut kerrostalossa. Ihan sama oikeu mulla on kotirauhaan kuin muisskain asumismuodoissa.

Ehkä poliisit ottaa mut tosissaan nyt, kun sanon että oon pyytänyt asukkaita hiljentymään, mut mitään ei tapahtunut...

sillon, kun talossa alkaa hiljaisuus (yleensä kello 22.00) ni sillon ei saa soittaa musiikkia sillain että se naapuriin kuuluu. sitten kun hiljaisuus loppuu (yleensä kello 06.00 tai 07.00) saa NORMAALIT elämisen äänet kuulua. tähän ei siis kuulu mikään biletysmökä, jossa biisin sanat kuuluu naapurille. jos meteli on naapureita häiritsevää (vaikka äänet kuuluu hiljaisuuden ulkopuolella eli klo 06.00-22.00 aikana se ei saa olla häiritsevää) valitusta meneen näistä asukkaista vaan, ja uutta soittoo poliiseille. niiden kuuluu tulla hiljentään bileet.

Ps. Mistä sinä sen tiedät?

Meiän vauvaa häiritsi jo se, jos hänen kanssa samassa huoneessa nukkui joku muu. On niin herkkäuninen lapsi, että nukkuu vain ja ainoastaan täydessä hiljaisuudessa.
Ja ei, ei olla opetettu häntä sellaiseksi. Täällä nyt ei koskaan hiljaista saanut tekemälläkään esikoisen ollessa päälle vuosikas vauvan synnyttyä.

Siinä luki että tuskin. U know wat dat means?!?!

[QUOTE="vieras";25898160]no mä en ainakaan alistuisi nukkumaan korvatulpat korvissa omassa kodissani.[/QUOTE]

saati että korvatulppia tunkee lapsien korviin!

ihan taatusti tekisin valituksen ja olen tehnytkin. hiljaisuus alkaa klo.22 ja PISTE!

[QUOTE="eleonoora";25898169]ja kaiuttimet lattiaa vasten.[/QUOTE]

Jos mä laitan stereot niin kovalle kuin mahdollista soittamaan vaikka Dimmu Borgirin tai muu death metal-bändin koko tuotannon ja meen ite siks aikaa evakkoon tampaamaan kaikki meidän matot ja täkit tuohon niiden ikkunan alle :D Ja nyt illalla sujautan niiden oven alta lapun jossa lukee "teitä on varoitettu!" :D ajatus ainakin lohduttaa. Ainakin voin ajatella että jos meidän lapsesta tulee koliikkivauva niin siitä on jotain hyötyä: saan kostaa naapureille... (Joo oon väsy ja on typerät jutut)

t. aapee 10-v.

Tsemppiä tilanteeseen. Meidän perhettä rassaa ainoa seinänaapuri, jolla on joka viikonloppu kahdesti bileet, joista toiset kestävät aamutunneille saakka. Musiikin tasosta, vieraiden huutamisesta ym. möykkäämisestä on käyty sanomassa useampaan kertaan, mutta kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia: parikymppinen pissistyttö on sitä mieltä, ettei kukaan ole ennenkään valittanut ja että tosi hyvä, kun kävin sanomassa. Siis...eikö se tajua laittaa ensi kerralla vähän pienemmälle, jos oven takana on viikottain joku?? :O Tein valituksen isännöitsijälle, mutta eihän se vetelä p**kahousu saanut mitään tehtyä nätin likan edessä.

Huoh. Asuntoja ei ole, tämä on melko uusi ja hyvällä alueellakin. Minä olen ainoa herkkäuninen, joka varsinaisesti kärsii metelistä, siksi tässä vielä asummekin.

[QUOTE="susu";25898136]laita teillä soimaan humppaa täysillä su-aamuna klo 7 :D[/QUOTE]
Mulla oli kuopusta odottaessani seinänaapurina keski-ikäinen pariskunta, joka baarista tultuaan aina soitti streot täysillä Eldankajärven jäätä aamuun asti. Olin ikionnellinen, kun päästiin muuttamaan pois. Joten joo, humppa sunnuntaiaamuna klo 7 kuullostaa hyvältä. Vaihtoehtoisesti... "POOOOOPSI POPSI POOOOOOORKKANAA, HAMPAITA SEEEEE VAHVISTAA..." :xmas:

Miksi tehdä pentuja jos ihmisestä tulee noin katkera pieru? Olin paljon vanhempi kun asuin itse kerrostalossa, 29v on itsekin pentu. Ehkä toiset pennut ovat katkeria toisille pennuille, itse olin aikuinen ja ymmärsin että nuortenkuuluu saada soittaa musiikkia viikonloppuna.

[QUOTE="vieras";25898227]Onko isännöitsijälle valituksen tekeminen jotenkin vaikeampaa kuin poliisille soittaminen? Se on ainut mikä auttaa, kun sitten tulee häätö.[/QUOTE]

häätö on kuule aika kaukana valituksesta. Häätö on pitkän prosessin takana, ei todellakaan mikään automaattinen juttu yhden tai kahdenkaan valituksen jälkeen. Valitus isännöitsijälle ei myöskään hiljennä bileitä JUST NYT, toisin kuin poliisi.

[QUOTE="vieras";25898131]no sähän se harvinaisen tyhmä olet. Ensin sanot, ettei olisi tullut mieleenkään tehdä valitusta, ja seuraavassa lauseessa sanot ettet melun takia saanut unta? Eikö tuo ole juuri se tilanne jossa niitä valituksia kuuluu tehdä? Se on ihan sama pidetäänkö ne bileet kerran kahdessa viikossa vai kerran kahdessa vuodessa, mutta jos mulla on kaksi pientä lasta jotka herättää aamulla klo 8, niin mä haluan nukkua yöni hyvin, enkä suinkaan yläkerran bileitä kuunnellen. Ja ei, en ole tippaakaan kateellinen. Jos haluaisin bilettää, menisin bilettämään.[/QUOTE]

"Isännöintiliiton Marina Furuhjelm sanoo.

– Joitain ääniä kuuluu väistämättä. Se on sitä yhteisöasumista.

Silloin tällöin meteliä saa olla enemmänkin.

– Ihmisellä saa joskus olla juhlat yöaikaankin, Furuhjelm huomauttaa."

Varo, t

[QUOTE="höh";25898231]Miksi tehdä pentuja jos ihmisestä tulee noin katkera pieru? Olin paljon vanhempi kun asuin itse kerrostalossa, 29v on itsekin pentu. Ehkä toiset pennut ovat katkeria toisille pennuille, itse olin aikuinen ja ymmärsin että nuortenkuuluu saada soittaa musiikkia viikonloppuna.[/QUOTE]

Olit vai?
Nuorten ei kuulu saada soittaa musiikkia viikonloppuna, jos järjestyssäännötkin sen kieltävät. Sääntöjä ei ole tehty vain aikuisille, yhtälailla kaikkien asukkaiden niitä on noudatettava iästä riippumatta. Eikä se tee kenestäkään katkeraa, jos haluaa yönsä nukkua. Kyllähän sun aikuisena se pitäis tietää... vai miten se nyt meni.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
[QUOTE="vieras";25898227]Onko isännöitsijälle valituksen tekeminen jotenkin vaikeampaa kuin poliisille soittaminen? Se on ainut mikä auttaa, kun sitten tulee häätö.[/QUOTE]

Oon mä sillekin soittanut jo aikoja sitten, heti ekaksi, mutta vastaus oli että "no katellaan". Saman vastauksen ukko oli antanut silloinkin kun eräs meidän naapuri oli valittanut toisesta naapurista, joka oi tehnyt viitisen kertaa nuotion parvekkeelleen kesällä :) Ei kuulemma haittaa niin kauan kun tuli ei leviä... Mut siis on sillekin soiteltu. Tässä talossa ei taida häätöä "ihan pienistä" saada... Mut ehkä poliiisin sana tehoais tuohon isännöitsijäänkin, niiltä voi varmaan saada jonkun todistuksen tai jonkun tilanteesta jos tulevat paikalle? Ehkä?

Soitan poliiseille uudelleen nyt kun ei näy musiikki hiljenevän, tällä hetkellä taitaa soida David Guettaa ellen ihan väärin kuule -.-

No kyllä poliisin varoja pitäisi käyttää johonkin muuhun kuin nuorten ihmisten ahdisteluun musiikin takia. Häpeäisit edes! vaikka olisi tupa täynnä niitä pentuja!!!!

kyllä mä ainakin oon niin mulkku, että pidän omista yöunistani kiinni, valitan heti jos on aihetta. Asia erikseen ne pippalot, josta on erikseen muille asukkaille ilmoitettu ja pyydetty ymmärrystä, mutta mä en metelii kuuntelis 1-2 krt viikossa.

[QUOTE="höh";25898279]No kyllä poliisin varoja pitäisi käyttää johonkin muuhun kuin nuorten ihmisten ahdisteluun musiikin takia. Häpeäisit edes! vaikka olisi tupa täynnä niitä pentuja!!!![/QUOTE]

Ihan käsittämätöntä jengiä hereillä :D
Valvottaako naapurit teitäkin, kun on pinna noin kireenä?

[QUOTE="aapee";25898278]Oon mä sillekin soittanut jo aikoja sitten, heti ekaksi, mutta vastaus oli että "no katellaan". Saman vastauksen ukko oli antanut silloinkin kun eräs meidän naapuri oli valittanut toisesta naapurista, joka oi tehnyt viitisen kertaa nuotion parvekkeelleen kesällä :) Ei kuulemma haittaa niin kauan kun tuli ei leviä... Mut siis on sillekin soiteltu. Tässä talossa ei taida häätöä "ihan pienistä" saada... Mut ehkä poliiisin sana tehoais tuohon isännöitsijäänkin, niiltä voi varmaan saada jonkun todistuksen tai jonkun tilanteesta jos tulevat paikalle? Ehkä?

Soitan poliiseille uudelleen nyt kun ei näy musiikki hiljenevän, tällä hetkellä taitaa soida David Guettaa ellen ihan väärin kuule -.-[/QUOTE]

Olet hereillä, joten miten ne bileet nyt häiritsevät?

Semmoinen bassojytä on muuten melko häiritsevää. Jopa häiritsevämpää kuin itse se musiikki. Joskus olen asuntut parin amiksen naapurissa niin tuli sitäkin kuunneltua. Toki varmasti oli naapurillakin minussa kestämistä, kun tuli itsekin noita bailuja järkättuä harvasen viikonloppu.

[QUOTE="vieras";25898267]on muutakin tekemistä juu, mutta nämä bileiden hiljentämiset on yksi poliisille kuuluvista tehtävistä ja poliisien on myös nämä tehtävät hoidettava.[/QUOTE]

Joo kuuluisi, mutta jos resursseja ei ole ni mitäs sitten?

Mennäänkös pysäyttämään/tarkistamaan ryöstö/raiskaus/pahoinpitely/puukotus vai sanomaan tuhmalle naapurille että musa pienemmälle?

Yhteistyössä