Petin häntä, jolle olin ikuista rakkautta vannonut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murheellinen -tar.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on sinun kantasi. Sinun mielipiteesi.

Asiaankun asiaan ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä taikka toimintatapaa.

Niin että ei ole olemassa asioita, jotka on totta? Ei siis ole semmoista, kuin totuus? Kyllä varmaan on sinun kaltaisillesi vaikeaa tietää mikä milloinkin on oikein ja väärin, kun sitä ei määrittele se, mikä on totta ja mikä ei.

• Tykkää
Reactions: Owl
Sulla on semmonen ehjä perhe, missä äiti ei puhu totta isälle. Ok.

Niin kauan se on ehjä kun kaikki on ok.

Kuka sanoi ettei mieheni olisi antanut syytä epäilylle, kuka sanoi ettemme olisi jo puhuneet asiaa että pitääkö kertoa jos pettää jne jne jne... Kuten sanoin, älkää tuomitko niin kovin herkästi muutaman lauseen perusteella täällä netissä. Ette te tiedä totuutta asioiden takana kun täällä kerrotaan vaan pääpiirteittäin asiat. Ja joskoku kertookin juurtajaksain, siitä tulee niin pitkä stoori ettei kukaan jaksa lukea ja sitten kommentit on luokkaa " ei jaksa lukee, tiivistä"

Netti on netti.

Joo ja tää kaikki kuitataan muka sillä, että nainen onkin oikeastaan vaan niin uhrautuvainen, ettei halua pahoittaa miehen mieltä. Ja että ajattelee lapsia. Tässä vaiheessa, kun ei oikeasti edes enää ole luottamuksen arvoinen. Hyi että, miten asian voikin kääntää nurinpäin mielessään ja oikeuttaa sen, muka tuollaisella hyvyydellä.

Joo, siis tää on kaikkein kamalinta. Ruvetaan leikkimään jotain hiton marttyyria. Ihmisiä, jotka haluavat syödä kakkua ja säästää sitä.

Tietysti asia on eri siinä kohtaa, jos miehen kanssa on joskus aiemmin ollut teoriatasolla noista asioista juttua ja mies on sanonut, että hän ei haluaisi tietää. Silloin asia on eri. Mutta jos mies on sanonut, että ehdottomasti haluaisi tietää, niin silloin tuollainen salailu ja marttyyriksi heittäytyminen on ainoastaan anteeksiantamatonta, itsekästä pelkuruutta.

Niin että ei ole olemassa asioita, jotka on totta? Ei siis ole semmoista, kuin totuus? Kyllä varmaan on sinun kaltaisillesi vaikeaa tietää mikä milloinkin on oikein ja väärin, kun sitä ei määrittele se, mikä on totta ja mikä ei.

Mitäs jos on sovittu ettei pettämisistä puhuta jos sellaista tapahtuu?

Mut ai niin. Sun maailmaas ei sovi muuta kun sun mielipiteet ja sun tapasi ja ajatuksesi.

[QUOTE="asdf";25914689]Ei ollut hyvä perustelu, eikä liittynyt asiaan. Seuraava yritys. Mikä on Totta? Kerro jotain mikä on Totta.[/QUOTE]

Ainakin tapahtuneet pettämiset ovat totta. Siinä on turha puhua luottamuksesta ja sen säilyttämisestä, kun kerran pettäminen on tapahtunut ja sen meinaa vaan jättää kertomatta. Se on silti tapahtunut. Pettäminen pysyy totuutena ja kaikki mikä siitä jätetään kertomatta on epätotta.

Tämän ketjun otsikko on koko päivän pyörinyt tuossa etusivulla ja nyt yhtäkkiä luin sen ihan väärin.
Ajattelin että tässä puhutaan jonkun eläinpelin lemmikin hännästä Pet=lemmikki, häntä=häntä. Juu, kiitti ja morjenss

No itse jouduin petetyksi ja meillä on lapsiakin ja siis mies oli se pettäjä. Se oli ihan kertaluonteinen juttu ilmeisesti mutta tekotapa ja ajankohta oli törkeät. Siis itse poistuin juhlista joss aoli takroitus yöpyä koska toinen vanhempani oli kuolettavasti sairastunut ja joutunut sairaalaan. Mies ei tullut mukaan vaan jäi mieluummin juhlimaan. Suuhteessa siis muutenkin mätää kuin vaan että kävi vieraassa uittamassa :D itse siis itkin yksin kotona ja mietin että kuoleekohan läheiseni vai ei ja miksei se saatanan paska edes soita ja kysy miten menee. Sillä aikaa ukko oli käynyut painamassa jotain valasta ja siis siellä juhlissa oli myös omia ystäviä. Tietysti sana pettämisestä tuli munkin korviini, tosin ystävät halusi säästää sen aikaa että läheiseni toipuminen varmistui ja kertoivat vasta sitten kun ajattelivat että kestän jotenkin. Siis oli silminnäkijät ja kaikki ja mitä teki mies kun asiasta kysyin? Kiisti koko jutun ja yritti valehdella, alkoi vielä huutaa että kun olen aina sellainen ja tollainen ja ei mua kestä kukaan ja olen vainoharhainen ja tyhmä jne jne. Soitin sille naiselle ja varmistin tapahtumat, mies olis sille sanonut että meillä on vapaa suhde ja petetään toisiamme. Että sellanen mies ja isä. Ei ollut lapsillakaan mitään väliä. Ei ottanut teostaan mitään vastuuta ja siihen että mitä jos mun läheinen olisi kuollut niin sanoi vain ettei ollut tajunnut että se on niin vakavaa. Just joo, Aivoinfarkti ei ole yhtään vakavaa, ihan pikku juttu. Pahin tuska ja ero ei siis tullut pettämisestä vaan siitä piittaamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä, vastuuttomuudesta ja aikuisuuden puutteesta. Mitään luottamusta ei ollut enää mahdollista rakentaa joten heivasin mokoman valehtelijan pihalle. Ehkä jos olisi tajunnut tekonsa, tunnustanut ennen kuin kuulin kavereilta, sitoutunut perheeseen ja parantamaan tapansa, sitoutunut korvaamaan tekoaan jotta luottamus palautuu, ehkä silloin olisi ollut mahdollista antaa anteeksi. Tästä vinkkelistä katsoen, pahiten loukkasi salailu ja ylimielisyys. Jos toisen ihmisen kunnioittaminen ja se että on olemassa empatia ja omatunto on luterilaisuutta, niin ehkä sitten kannatan sitä oppisuuntaa vaikken kirkkoon kuulukaan. Tärkeintä on oman itsensä, kumppaninsa ja perheensä kunnioittaminen ja terve syyllisyydentunne on tärkeä osa ihmisyyttä. Jos oman syyllisyytensä pystyy täydellisesti tukahduttamaan, silloinhan ovi kohdella itseään ja muita ihan miten sattuu. Miestä tulee sattumaan kun kuulee asian jostain muualta ja sen jälkeen joudut tilille joka ikisestä reissusta joka on ollut tuon laivareissun ja miehen tiedonsaannin välillä ja siinä vaiheessa hän tuskin uskoo mitään mitä sanot ja luottamus on mennyt lopullisesti.

Ainakin tapahtuneet pettämiset ovat totta. Siinä on turha puhua luottamuksesta ja sen säilyttämisestä, kun kerran pettäminen on tapahtunut ja sen meinaa vaan jättää kertomatta. Se on silti tapahtunut. Pettäminen pysyy totuutena ja kaikki mikä siitä jätetään kertomatta on epätotta.

Totuus on hiukan monimutkainen asia jos sitä ryhdytään määrittelemään. Siksi siihen varmaan tartuttiinkin. Aika suurilla sudinvedoilla vedellään täällä näitä Totuus -määritelmiä.

Joo ja tää kaikki kuitataan muka sillä, että nainen onkin oikeastaan vaan niin uhrautuvainen, ettei halua pahoittaa miehen mieltä. Ja että ajattelee lapsia. Tässä vaiheessa, kun ei oikeasti edes enää ole luottamuksen arvoinen. Hyi että, miten asian voikin kääntää nurinpäin mielessään ja oikeuttaa sen, muka tuollaisella hyvyydellä.

Jep, kyllä naiset osaa tän asian kääntämisen jalon taidon.
Itse kun pettää, niin asia käännetään juurikin noin että naine vaan uhrautuu kun ei kerro miehelle tapahtumista ja tuota miehelle tuskaa.
Mitäs kun mies pettää naista? Yhtäkkiä asia onkin ihan erilainen, kuin mitä se olisi siinä tapauksessa kun nainen pettää.

Se on sinun kantasi. Sinun mielipiteesi.

Asiaankun asiaan ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä taikka toimintatapaa.

Jo 10. käskyä kieltää pettämisen (=aviorikos=älä tee huorin).
Tässä asiassa on siis vain yksi ja ainoa oikea mielipide ja toimintatapa. Älä petä. Todella moni sitä käskyä näköjään tuppaa rikkomaan..

Mutta tuosta eteenpäin ei ole enää kyse pelkästä totuudesta - eivätkä kaikki totuudet (tai "totuudet") ole automaattisesti oikein tai hyväksi tai valhe väärin ja pahaksi. Ei se, että jokin tapahtuma on totta tarkoita, että tapahtuma on parasta (kenelle parasta?) kertoa julki.

[QUOTE="asdf";25914785]Totuus on hiukan monimutkainen asia jos sitä ryhdytään määrittelemään. Siksi siihen varmaan tartuttiinkin. Aika suurilla sudinvedoilla vedellään täällä näitä Totuus -määritelmiä.[/QUOTE]
Näin.

Jo 10. käskyä kieltää pettämisen (=aviorikos=älä tee huorin).
Tässä asiassa on siis vain yksi ja ainoa oikea mielipide ja toimintatapa. Älä petä. Todella moni sitä käskyä näköjään tuppaa rikkomaan..

Ihminen on erehtyväinen. Tilanne on nyt se, että ap meni ja petti. Tuskin oli tarkoin harkittu teko, vaan hetken huuma ja känni vei mukanaan. Usko pois, sellaista saattaa tapahtua ihan oikeasti, ihan aikuisille. Joten turha enää tuosta tapahtuneesta moralisoida.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25915087:
Ihminen on erehtyväinen. Tilanne on nyt se, että ap meni ja petti. Tuskin oli tarkoin harkittu teko, vaan hetken huuma ja känni vei mukanaan. Usko pois, sellaista saattaa tapahtua ihan oikeasti, ihan aikuisille. Joten turha enää tuosta tapahtuneesta moralisoida.

Totta, ihminen on erehtyväinen.

Musta on vain niin väärin, että ihmiset pettää kumppaneitaan ja edes harkitsee asian jättämistä kertomista. Tietty jokainen tekee omalla tavallaan, mä en vaan voi käsittää pettämistä.
Ja tässä asiassa on vain se yksi ja ainoa oikea tapa, ei saisi pettää. Moni vain rikkoo sitä, syystä tai toisesta.

Lisäksi tuntuu, että se pettämistä koitetaan puolustaa mitä ihmeellisimmillä syillä. Oli kännissä, ei halua tuottaa miehelle tuskaa ym.. Ei vaan mahdu mun päähäni. Enkä voisi ikinä omalle kohdalle asiaa edes ajatella.

Totta, ihminen on erehtyväinen.

Musta on vain niin väärin, että ihmiset pettää kumppaneitaan ja edes harkitsee asian jättämistä kertomista. Tietty jokainen tekee omalla tavallaan, mä en vaan voi käsittää pettämistä.
Ja tässä asiassa on vain se yksi ja ainoa oikea tapa, ei saisi pettää. Moni vain rikkoo sitä, syystä tai toisesta.

Lisäksi tuntuu, että se pettämistä koitetaan puolustaa mitä ihmeellisimmillä syillä. Oli kännissä, ei halua tuottaa miehelle tuskaa ym.. Ei vaan mahdu mun päähäni. Enkä voisi ikinä omalle kohdalle asiaa edes ajatella.

On ikävää, että pettämistä tapahtuu, mutta ikävää on myös tuomita vieraita ihmisiä heidän virheistään.

Se, ettei halua tuottaa miehelle/vaimolle tuskaa kertomalla kertavirheestä ei suinkaan ole pettämisen puolustelua!

• Tykkää
Reactions: Millenia
olisi mielenkiintoista tietää miksi teit niin. Itse samoissa tilanteissa ihan monikossa ja aina on syy. Etkö keksi syytä lankeamiseen koska et keksi hyväksyttäviä syitä, vai et muista? Palaa tilanteeseen ja mieti. Mies oli asioita x,y,z jotka viehättivät, hän teki asian a ja b, jotka viehätti, sinä ajattelit asioita 1 ja 2 ja niin edelleen.

yleensäkin se on niin, että juuri me 'en koskaan voisi pettää'-tyypit lankeamme, koska emme osaakaan käsitellä sitä omaa mielitekoa, koska olemme aina vain pitäneet itseämme ihmisenä joka ei voi pettää ja piste.

Siksi minua hymyilyttää aina ne, jotka tuomitsevat pettäjät. Eivät vain ole vielä kokeneet tilannetta, jossa fiilis vie. Helppo se on kesken arkea sanoa.

olisi mielenkiintoista tietää miksi teit niin. Itse samoissa tilanteissa ihan monikossa ja aina on syy. Etkö keksi syytä lankeamiseen koska et keksi hyväksyttäviä syitä, vai et muista? Palaa tilanteeseen ja mieti. Mies oli asioita x,y,z jotka viehättivät, hän teki asian a ja b, jotka viehätti, sinä ajattelit asioita 1 ja 2 ja niin edelleen.

yleensäkin se on niin, että juuri me 'en koskaan voisi pettää'-tyypit lankeamme, koska emme osaakaan käsitellä sitä omaa mielitekoa, koska olemme aina vain pitäneet itseämme ihmisenä joka ei voi pettää ja piste.

Siksi minua hymyilyttää aina ne, jotka tuomitsevat pettäjät. Eivät vain ole vielä kokeneet tilannetta, jossa fiilis vie. Helppo se on kesken arkea sanoa.

Jaa niin että jokaisessa suhteessa petetään? Ja suuremmalla todennäköisyydellä ne ketkä pettämistä ei hyväksy? Jaahas..

Ole rehellinen ja kerro asia niinkuin se on
Se oli pari viikkoa sitten kun olin tyttöystävien kanssa Turusta pienellä risteilyllä Tukholmassa. Ystävättäret olivat kaikki ( meitä oli yht.4) jo lapsuudesta asti tuttuja ja vieläkin melkein kaikki jokapäiväisiä, tai ainakin viikottaisia tuttuja. Kaikki naimisissa ja jokaisella lapsi tai kaksi.
Olimme ennenkin tehneet vuorokauden matkoja yhdessä useastikin. Kaikkien miehet ovat myötämielisiä ja ihania.
Nyt kävi niin, että minä ainoana lankesin. En ollut koko yönä yhteisessä hytissämme, vaan olin sortunut vieraan miehen hyväiltäväksi. Miksi? Sitä en voi käsittää. Sitä eivät voineet ystävättärenikään ymmärtää.
Nyt olen pyörinyt ja tuskaillut yhteisessä aviovuoteessa. Mies kummeksuu, mutta ei ole hänen mieleensä edes tullut katala tekoni. Tuntuu, että ystävättärenikin ovat minut hylänneet. He vakuuttivat ja vannoivat, etteivät kerro miehilleen, ja käskivät minun hoitaa asian parhaani mukaan.
Mutta miten sen hoidan? Miten saan rauhan?

Aamen.

Nyt tulee joukko kuitenkin taas sanomaan ettei kaikki petä vaikka tilanne olisi mikä. Ei petäkään. Mutta ei kaikki huuda, solvaa, mökötä, naura... Tai mitään muuta vastaavaa. Eri asia on ns patologiset pettäjät jotka tekee sitä aina, kokoajan, toistuvasti. Mutta jos kerran lankeaa, minusta se ei ole niin vakavaa. Enkä puhu ain itsestäni. Vaan olen sanonut miehellenikin että jos joskus ns vahinko tapahtuu, en tahdo tietää. Jos asia on vakavampi kuin kertapano kännissä, sitten vasta tahdon tietää.

Mutta, tästäkin mut tuomitaan. Mut hei, kaikki ajattelee, kokee, toimii omalla tavallaan. :)

Mitä ap tapahtuu, jos miehesi joskus myöhemmin saa tietää pettämisestäsi joltain muulta?

En todellakaan tiedä mitä tapahtuisi jos mies saisi asian tietoonsa.
Olemme kyllä aikoinaan asioista jutelleet, ihan niinkuin varmaan moni muukin ja vannoneet uskollisuutta.

Olen tavannut ystävättäriäni ja edelleen vakuutan, etten ole heitä vannottanut pysymään vaiti. Ihan omasta tahdostaan he ovat luvanneet olla kertomatta, ei edes miehilleen. Haluan uskoa siihen, ja uskonkin.

Mutta jos... En tiedä. Tämä on kamalaa. Onkohan joukossamma paljonkin kaltaisiani?

• Tykkää
Reactions: Nect
Niin ja pieni huomautus,

Jos ja kun olen asiasta erimieltä, niin se ei heti ole tuomitsemista.

Ketään enempää syyllistämättä täällä olen mielipiteeni ilmaissut, että itse en hyväksy pettämistä ja pettäjien pitäisi mielestäni kohdata se asia kasvotusten petetyn kanssa. Ei tarvitse heti tulla perään huutelee, että heti ollaan sormi pystyssä tuomitsemassa jos on erimieltä asiassa.

Yhteistyössä