Petin häntä, jolle olin ikuista rakkautta vannonut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murheellinen -tar.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan tiedä mitä tapahtuisi jos mies saisi asian tietoonsa.
Olemme kyllä aikoinaan asioista jutelleet, ihan niinkuin varmaan moni muukin ja vannoneet uskollisuutta.

Olen tavannut ystävättäriäni ja edelleen vakuutan, etten ole heitä vannottanut pysymään vaiti. Ihan omasta tahdostaan he ovat luvanneet olla kertomatta, ei edes miehilleen. Haluan uskoa siihen, ja uskonkin.

Mutta jos... En tiedä. Tämä on kamalaa. Onkohan joukossamma paljonkin kaltaisiani?

On todellakin. Katso vaikka tästä keskustelusta. Voit vaikka laskea suoraan siitä, ketkä käskevät sinua olla kertomatta, ei sulla varmaan sormet riitä. Ilmeisesti pettäminen on todella yleistä, mutta sitä vaan ei kertaluonteisena lasketa, jos sen onnistuu pitämään salassa.

Minä olen kovasti pyöristänyt mielipidettäni pettämisestä ajan kanssa, mutta valehtelua en edelleen ymmärrä.. tai tällaisten asioiden kertomatta jättämistä. Muiden suhteista en toki tiedä, mutta itselle tärkeitä elementtejä suhteessa on rehellisyys, luottamus ja kunnioitus. Jos valehtelelisin kumppanilleni noin suuresta asiasta niin luottamus menettää merkityksensä ja se kunnioituskin on kyseenalaista. Ja petettynä olisin mieluummin tiennyt heti kuin vuoden jälkeen.. se teki asioista sata kertaa pahemmat.

On todellakin. Katso vaikka tästä keskustelusta. Voit vaikka laskea suoraan siitä, ketkä käskevät sinua olla kertomatta, ei sulla varmaan sormet riitä. Ilmeisesti pettäminen on todella yleistä, mutta sitä vaan ei kertaluonteisena lasketa, jos sen onnistuu pitämään salassa.

En ole ikinä pettänyt, mutta silti en
- tuomitse hairahtanutta
- kerro totuuksia, joita ei ole
- ehdota kertomaan miehelle, kun en pariskuntaa tunne
- usko että kukaan meistä on erehtymätön

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25915430:
En ole ikinä pettänyt, mutta silti en
- tuomitse hairahtanutta
- kerro totuuksia, joita ei ole
- ehdota kertomaan miehelle, kun en pariskuntaa tunne
- usko että kukaan meistä on erehtymätön

Ehkä sinua on petetty, mutta et halua "tietää".

Miten täällä voi olla näin paljon ihmisiä, jotka ovat valmiita salaamaan tuollaisen asian puolisolta? Ihan kirkkain silmin. Käsittämätöntä! Ja sitten sitä vielä yritetään hyvitellä muka sillä, että puolison ei tarvitse kärsiä. Nyt voin jo sanoa, että v***u mitä paskaa!

[QUOTE="vieras";25915636]Mutta sinulle sen sijaan kuuluu ihan kaikki, niinkuin moni tällä palstalla hyvin tietää.[/QUOTE]

Perustele.

Mikä sua minussa riepoo? Olen täällä pari kertaa viikossa ja melko harvassa ketjussa enkä pyrio puuttumaan kenenkään henk. koht. elämään.

Mä voin ainakin myöntää, että jos pettäisin ja jättäisin kertomatta asiasta, tekisin sen täysin itsekkäistä syistä. Siksi, että pelkäisin kumppanin jättävän minut. Eli se siitä kumppanin suojelemisesta.

Mä voin ainakin myöntää, että jos pettäisin ja jättäisin kertomatta asiasta, tekisin sen täysin itsekkäistä syistä. Siksi, että pelkäisin kumppanin jättävän minut. Eli se siitä kumppanin suojelemisesta.

Niinpä. En mä ainakaan halua elää valheessa, ja 100 % tiedän ettei puolisonikaan. Meillä nimenomaan on sovittu että toisille kerrottaisiin tuollainen ja minusta parisuhde perustuu rehellisyyteen. Jos sitä ei ole, suhde ei ole minkään arvoinen.

Eri asia sitten jos on yhdessä sovittu ettei kerrota toiselle, mutta sellaisen henkilön tuskin tarvitsee tällaisessa keskustelussa jankata.

Näinhän se varmaan oikeasti onkin. Sitä vaan halutaan etsiä mahdollisimman paljon "hyviä" syitä olla kertomatta asiaa. Oikeasti salailu vaan pahentaa ja haavoittaa enemmän petettyä.

Luottamus on suhteen perusta ja jos pettämään hairahtuu, pitäisi rehellisyyden nimissä asia petetylle tunnustaa, jotta sitä luottamusta voi mahdollisesti lähteä rakentamaan uudestaan suhteeseen. Jotkut ovatkin valmiita antamaan anteeksi hairahduksen, toiset eivät. Ja siinä vaiheessa pitää vaan kunnioittaa petetyn päätöstä, itsehän on liemen kuitenkin aiheuttanut..

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25915638:
Ehkä. Jos joskus onkin jotakin kännisekoilua tapahtunut, niin en halua tietää. Jos jotakin systemaattista, niin haluan. Ei kannata mennä neuvomaan muiden parisuhteita.

Eli luultavasti sitä onkin tapahtunut. Usein naiset, jotka ei täysin luota mieheensä, alistuvat siihen, ettei mies voi ollakaan uskollinen ja haluavat pitää kasvonsa tällä tavalla, ettei heille kumminkaan kerrota. Äärsettömän surullista. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25915826:
Oho, ai anteeksi, en tajunnut että vain kanssasi samaa mieltä olevat saavat keskustella tästä aiheesta. Well, have fun.

Juu, niinhän mä tarkoitin. Eiks se oo aika selvää että jos on sovittu ettei kerrota niin ei tartte pohita kertoako vai ei O_o

Niin ja pieni huomautus,

Jos ja kun olen asiasta erimieltä, niin se ei heti ole tuomitsemista.

Ketään enempää syyllistämättä täällä olen mielipiteeni ilmaissut, että itse en hyväksy pettämistä ja pettäjien pitäisi mielestäni kohdata se asia kasvotusten petetyn kanssa. Ei tarvitse heti tulla perään huutelee, että heti ollaan sormi pystyssä tuomitsemassa jos on erimieltä asiassa.

Jos ilmaiset sen "eri mieltä" olemisen leimaamalla kaikki naiset kieroiksi ym, niin eipä siitä oikein muuta kuvaa saa kuin tuomitsemisen.

Aika naiivia muutenkin kuvitella, että vastaajat "hyväksyy" pettämisen ja että tää nyt jotenkin koskisi ainoastaan naisia.
Jos aloittaja olisi mies ja suuriosa vastaajistakin miehiä, niin viestit olisivat ihan samanlaisia.

Niin kuin sanoin, itse en haluaisi tietää enkä näinollen kannata kertomista.
Ja se syy miksi itse en haluaisi tietää on se, että mä olen niin hemmetin sentimentaalinen tapaus, että mä en kestäisi kuulla tuollaista.
Ja koska mä olen niin tunteikas, en osaa kuvitella itseäni pettämässä.
Mutta tietystihän sitä on itse pettäjä jos ei kannata kertomista eikä itse haluaisi tuollaista kuulla.:xmas:
Tilastojen mukaan muuten joka toinen pettää. Voi olla, että siellä on joukossa myös miehiä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25915891]Eli luultavasti sitä onkin tapahtunut. Usein naiset, jotka ei täysin luota mieheensä, alistuvat siihen, ettei mies voi ollakaan uskollinen ja haluavat pitää kasvonsa tällä tavalla, ettei heille kumminkaan kerrota. Äärsettömän surullista. :([/QUOTE]

Tuossa nyt ei ollut päätä eikä häntää. Pitää kasvonsa kenen edessä?

Jos mieheni olisi ollut ap:n sijassa, niin en missään nimessä haluaisi tietää tuosta hairahduksesta. Se todellakin pilaisi hyvän avioliittomme. Tärkeintä on, että puoliso ottaa opikseen, eikä ala pettämään systemaattisesti.

[QUOTE="Sanna";25916002]Jos mieheni olisi ollut ap:n sijassa, niin en missään nimessä haluaisi tietää tuosta hairahduksesta. Se todellakin pilaisi hyvän avioliittomme. Tärkeintä on, että puoliso ottaa opikseen, eikä ala pettämään systemaattisesti.[/QUOTE]

Onko se hyvä avioliitto jos toinen pettää? Edes sitten vaikka kännissä?
Onneks ainakin itselläni ja muutamalla muullakin kännissäkin on se muistissa, että on aviossa toisen miehen kanssa.

Onko se hyvä avioliitto jos toinen pettää? Edes sitten vaikka kännissä?

Eiköhän jokainen päätä ihan itse, mikä on hyvä liitto. Mulle hyvä avioliitto on sellainen, jossa ollaan arjessa toistemme tukena, rakastetaan toisiamme toisen vioista huolimatta ja tehdään töitä yhdessä yhteisten tavoitteiden eteen. Kumpikaan meistä ei ole tiettävästi pettänyt toista, mutta jos näin joskus tulevaisuudessa tapahtuisi, niin miksi mun pitäisi toisen tekojen takia pahoittaa mieleni, jos kaikki jatkuisi muuten samalla tavalla?

(Samalla tavalla jatkuminen käsittää myös sen, että toinen ei ylläpidä suhdetta kolmanteen osapuoleen.)

Eiköhän jokainen päätä ihan itse, mikä on hyvä liitto. Mulle hyvä avioliitto on sellainen, jossa ollaan arjessa toistemme tukena, rakastetaan toisiamme toisen vioista huolimatta ja tehdään töitä yhdessä yhteisten tavoitteiden eteen. Kumpikaan meistä ei ole tiettävästi pettänyt toista, mutta jos näin joskus tulevaisuudessa tapahtuisi, niin miksi mun pitäisi toisen tekojen takia pahoittaa mieleni, jos kaikki jatkuisi muuten samalla tavalla?

(Samalla tavalla jatkuminen käsittää myös sen, että toinen ei ylläpidä suhdetta kolmanteen osapuoleen.)

Millaiset on sellaisen parin välit, jossa toinen pystyy salaamaan pettämisen ilman, että mikään muuttuu? Kuinka läheisesti voi silloin olla, jos sen jälkeen ei mikään muutu? Millainen ihminen pystyy silmänkään räpäyttämättä jatkaa elämäänsä pettämisen jälkeen? Ei siinä kyllä ihan kaikki ole vaan kunnossa silloin.

Salaamalla asian vie vain oikeuden siltä kumppanilta päättää siitä onko liitto hyvä. Minusta parisuhteessa kummankin osapuolen tulisi olla suhteessa omasta vapaasta tahdostaan, tietäen mitä se liitto sisältää.

Muoks.. tarkoitan siis, että jos pettämään on ajauduttu niin eikö se ole merkki siitä, että jossain mättää? Eikö molempien olisi hyvä tietää missä mennään ja näin olisi edes mahdollisuuksia korjata tilannetta.

Viimeksi muokattu:
Millaiset on sellaisen parin välit, jossa toinen pystyy salaamaan pettämisen ilman, että mikään muuttuu? Kuinka läheisesti voi silloin olla, jos sen jälkeen ei mikään muutu? Millainen ihminen pystyy silmänkään räpäyttämättä jatkaa elämäänsä pettämisen jälkeen? Ei siinä kyllä ihan kaikki ole vaan kunnossa silloin.

No se on sun mielipide. Eiköhän siinä se pettänyt osapuoli kuitenkin kärvistele omantunnontuskissaan. Muuten sen ei tarvi arkeen vaikuttaa. Enemmän mä olisin huolissaan suhteista, joissa ollaan valmiita nakkaamaan vuosien onni roskiin kertahairahtumisen takia. Ja en edelleenkään puolustele pettämistä, totean vain oman mielipiteeni kertomisen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25916250:
Salaamalla asian vie vain oikeuden siltä kumppanilta päättää siitä onko liitto hyvä. Minusta parisuhteessa kummankin osapuolen tulisi olla suhteessa omasta vapaasta tahdostaan, tietäen mitä se liitto sisältää.

Nimenomaan.

Yhteistyössä