meidän eilisilta ja mies nukkui autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25915843]Puuttumatta nyt milläänlailla teidän tämän hetkiseen tilanteeseennen niin pakko sanoa että ei se ihmeitä vaadi kyllä kotona olijalta että pitää kodin kunnossa kun on kerta kotona. Oli ne lapset minkä ikäisiä ja millaisia hyvijään luoteeltaan.
Sulla on koko päivä aikaa tehdä niitä ja hoitaa niitä lapsia. Ja kotitöitä voi tehdä myös vauva sylissä. Ja toisekseen ei sen vauvan tartte edes koko aikaa sylissä olla. Kyllä se kai nukkuukin.
Ïtse en vaan voi näitä tälläisiä tilanteita mitenkään käsittää että se kotona olija heittäytyy niin marttyyriksi ettei ehtisi! Kaupassa käyntiin ja siihen ruuan laittamiseen ei todellakana koko päivää mene.[/QUOTE]

totta...laitoinkin että yleensä meillä on siistiä,nyt vauvan syntymän jälkeen on ollut vähemmän siistiä (tai on puhdasta,mutta tavaroita lojuu) mutta on oikeasti kellä tahansa päiviä,ettei ole enrgiaa jos esim yö on mennyt vauvan kanssa huonosti...

[QUOTE="vieras";25915872]Ymmärrä nyt hyvä nainen ettei ole kyse nyt siitä siivoamisesta.
Vai oletko jo pidempään aikaa vedonnut korttiin: "ei ole ollut aikaa, olen väsynyt" ?[/QUOTE]

en ole vedonnut pidemän aikaa ja esim toissapäivänä ei tavarat lojunut sikin sokin ja ei esim tänään.

Kuulostaa jokseenkin liiotellulta että mies olisi nukutun yönkin jälkeen vielä niin vihainen sotkuisuudesta että ottaa kassinsa ja häipyy. Varsinkin kun ap oli käynyt pahoittelemassa ja ilmoittamassa että on siivonnut.

Autotallissa nukkumisen ymmärtää sillä jos miestä on nolottanut oma ylireagointinsa ja ns. vetänyt oman shownsa loppuun, eikä ole kehdannut mennä vielä illalla sisälle taloon.

Mutta kyllä nyt joku muu syy saa miehen aamulla luikkimaan vähin äänin pakoon kassinsa kanssa.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Meillä oli yksi ilta hänen vieraitaan kylässä, jotka kestitin ja en kerennyt itse siinä syödä kun piti välistä aina käydä vauvaa imettämässä,kun olin väsynyt juhlien päätyttyä,mies sanoi, että kuka nainen tahansa pystyy moiseen...sanoin etten sen suurempia kiitoksia odotakkaan,mutta kiitos olisi ihan hyvältä tuntuva asia... enkä tehnyt sitten sen suurempaa numeroa!

Toi on kyllä niin v*ttumaisesti sanottu, että kuka tahansa nainen pystyy moiseen.. Todella ilkeää. Minkähän takia hänen täytyy sua tollalailla polkea alas. Joku sillä mättää..

Luuletko, että tulee töistä kuitenkin kotiin..?

totta...laitoinkin että yleensä meillä on siistiä,nyt vauvan syntymän jälkeen on ollut vähemmän siistiä (tai on puhdasta,mutta tavaroita lojuu) mutta on oikeasti kellä tahansa päiviä,ettei ole enrgiaa jos esim yö on mennyt vauvan kanssa huonosti...

Miksi niitä tavaroita ei voisi laittaa paikoilleen? Miksi niiden pitää lojua? Olisiko se niin aikaa vievää ja rankkaa laittaa ne tavarat paikoilleen?

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin tulla raskaa työpäivän, kenties pitkän raskaan työputken jälkee kotiin ja siellä vastassa tekemättömät lumityöt ja sen lisäksi sisällä sotkuista. Kyllä siinä muodostuu kärpäsestä härkänen.
Miksi sinä et ollut tehnyt niitä lumitöitä?

Itselläni on lapset liki 5v ja 2v7kk ja kumpikaan ei ole koskaan nukkunut hyvin. Esikoinen yösöi ensin 8kk. Sitten heräili muuten vaan ja sitten tuli korvakierteet. Sitten kun olisikin saanut nukkua olin raskaana ja raskaus ei ollut mitenkään helppo supisteluineen yms. Kuopus oli todella huono nukkuja vauvana. Sillä oli refluksia. Ja kun täytti vuoden oli 11kk putkeen kipeänä 2-5viikon välein. Siinä uninvelka eikun entisestään vaan kasvoi joten tiedän mitä on olla todella todella väsynyt. Mutta silti meillä ei koskaan tarvinnut miehen tehdä lumitöitä kotiin tultuua tai kotona odottanut kaaos.

Minusta tuntuu ette moni äiti koittaa vaan selittää laiskuuttaan jotenkin. Kai sitä laiskistuu jos ei tee mitään. Esimerkiksi ne lumityötkin vaan piristää oloa. Ja silmälle ja mielellekin mukavempi kun kotona siistiä.

Toi on kyllä niin v*ttumaisesti sanottu, että kuka tahansa nainen pystyy moiseen.. Todella ilkeää. Minkähän takia hänen täytyy sua tollalailla polkea alas. Joku sillä mättää..

Luuletko, että tulee töistä kuitenkin kotiin..?

en tiedä yhtään tuleeko,töitten puolesta voi mennä toispaikkakunnallekkin yöksi... kun mä en tajua tätä tilannetta muutekaan. Olen kanssa huomannut viime aikoina minuun kohdistuvan vähättelyn,en tiedä onko töissä joku isompi hässäkkä tms..Lisäksi hän on ruvennut miettimään mitä kaikkea voi myydä,hän on mm myymässä autoani :O sekin on ihmetyttänyt,mutta on sanonut että ostaa jonkun tilalle,mitä ehdotti tilalle sitten oli tosi rämä,vaikka aina puhunut että lapsia ei rämällä kuljeteta....nooh...pihalla ollaan kuin lumiukko

[QUOTE="vieras";25915941]Miksi niitä tavaroita ei voisi laittaa paikoilleen? Miksi niiden pitää lojua? Olisiko se niin aikaa vievää ja rankkaa laittaa ne tavarat paikoilleen?

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin tulla raskaa työpäivän, kenties pitkän raskaan työputken jälkee kotiin ja siellä vastassa tekemättömät lumityöt ja sen lisäksi sisällä sotkuista. Kyllä siinä muodostuu kärpäsestä härkänen.

Itselläni on lapset liki 5v ja 2v7kk ja kumpikaan ei ole koskaan nukkunut hyvin. Esikoinen yösöi ensin 8kk. Sitten heräili muuten vaan ja sitten tuli korvakierteet. Sitten kun olisikin saanut nukkua olin raskaana ja raskaus ei ollut mitenkään helppo supisteluineen yms. Kuopus oli todella huono nukkuja vauvana. Sillä oli refluksia. Ja kun täytti vuoden oli 11kk putkeen kipeänä 2-5viikon välein. Siinä uninvelka eikun entisestään vaan kasvoi joten tiedän mitä on olla todella todella väsynyt. Mutta silti meillä ei koskaan tarvinnut miehen tehdä lumitöitä kotiin tultuua tai kotona odottanut kaaos.

Minusta tuntuu ette moni äiti koittaa vaan selittää laiskuuttaan jotenkin. Kai sitä laiskistuu jos ei tee mitään. Esimerkiksi ne lumityötkin vaan piristää oloa. Ja silmälle ja mielellekin mukavempi kun kotona siistiä.[/QUOTE]

ehkä siksi että asutaan maatilalla ja lumityöt tehdään naapurin traktorilla...jota minä en saa käyttää.

en tiedä yhtään tuleeko,töitten puolesta voi mennä toispaikkakunnallekkin yöksi... kun mä en tajua tätä tilannetta muutekaan. Olen kanssa huomannut viime aikoina minuun kohdistuvan vähättelyn,en tiedä onko töissä joku isompi hässäkkä tms..Lisäksi hän on ruvennut miettimään mitä kaikkea voi myydä,hän on mm myymässä autoani :O sekin on ihmetyttänyt,mutta on sanonut että ostaa jonkun tilalle,mitä ehdotti tilalle sitten oli tosi rämä,vaikka aina puhunut että lapsia ei rämällä kuljeteta....nooh...pihalla ollaan kuin lumiukko

Et oo koittanut soittaa tai laittaa viestiä?

Olisko sillä jotain rahahuolia, mitä ei oo kertonut sulle? Sekin voi stressata.. Sanoit, että murehti sitä talon arvoakin.

äh unohtakaa koko juttu... :) siivotaan...jotenkin vaan ihmetytti...

Vaikka on siinäkin pointtia, että miehestä on kurjaa tulla väsyneenä sotkuiseen kotiin, jossa odottaa lumityötkin, niin haluaisin kyllä vähän sanoa toistakin näkökulmaa.

Eli musta toi teidän tilanne kuulostaa aika kamalalta. Onko kyse sitten molemminpuolisesta väsymyksestä, jolloin toiselle ei riitä enää ymmärrystä vaan enää vain syytellään, vai mistä. Onko elämäntilanteeseen liittyvää vai pysyvämpää. Teillä ei varmaan enää kummaltakaan riitä toiselle kauheasti tunnustusta tai kiitosta? Ja kun sitä ei itse saa, ei sitä tee mieli toiselle antaakaan. Jos tulee edes väsyneenä ja kuormittuneena mieleenkään.

Musta noi sun miehen letkautukset on kyllä ollut asiattomia ja osoittaa arvostuksen puutetta pahemman kerran. Jos se on lähtöisin vain tästä väsymyksestä, niin ok, koitatte järjestää asiat niin, että kaikki tulee tehtyä, ehditte kiittää toisianne panostuksesta ja jää palautumisaikaakin. Jostain on luultavasti tingittävä, hankittava ulkopuolista apua tms., jos ei muuten onnistu. Jos mies laukoo tuollaisia myös helpommassa elämäntilanteessa, niin sitten tilanne on kyllä aika karmea. Puolisonhan pitäisi olla tukeva ja ymmärtävä eikä haukkua ja moittia! Tietysti itseäänkin voi katsoa peiliin, mutta joskus se ei riitä.

Eli voi olla, että jos nyt tsemppaat ja teet miehen mieliksi ja pidät huushollin kunnossa, mieskin alkaa leppyä ja löytyy taas se yhteinen sävel. On myös mahdollista, että mitä enemmän teet, sitä enemmän mies vaatii ja sitä pahemmin pitää itsestäänselvyytenä.

• Tykkää
Reactions: Dongxi

Kuinka joku nainen voi olla noin tyhmä??
Ei tässä ole kyse mistään kodin sotkuisuudesta. Miehelläsi painaa mieltä ihan joku muu. Ja tolla mitättömällä riidalla se keksi nyt tekosyyn jonka varjolla pääsee pois kootoonta. Ja kenen perheessä pelaa tollanen homma?? Että vaimo ei kotona tiedä tuleeko mies edes kotiin vai meneekö työreissullaan johonkin muuaalle yöksi????
Oletkohan sä nyt joku ihan säälittävä vässykkä joka ei nää asioiden oikeita laitoja niiden vaaleanpunaisten lasien takaa???

[QUOTE="vieras";25915941]Miksi niitä tavaroita ei voisi laittaa paikoilleen? Miksi niiden pitää lojua? Olisiko se niin aikaa vievää ja rankkaa laittaa ne tavarat paikoilleen?

Minusta tuntuu ette moni äiti koittaa vaan selittää laiskuuttaan jotenkin. Kai sitä laiskistuu jos ei tee mitään. Esimerkiksi ne lumityötkin vaan piristää oloa. Ja silmälle ja mielellekin mukavempi kun kotona siistiä.[/QUOTE]

SÄDEKEHÄ KIILTÄÄ!!!!Palvokaa superäitiä!

Jospa onkin miehellä rahaongelmia / töissä lomautusuhka tai jotain. Taitaa ottaa miehen luonteen päälle, kun ei voi olla varma omasta kyvystään huolehtia perheen elannosta tms. Sysää sitten syyt sinun niskoillesi ja keksii tuollaisia juttuja kuten "et osaa siivota jne."

[QUOTE="minä";25915996]SÄDEKEHÄ KIILTÄÄ!!!!Palvokaa superäitiä![/QUOTE]

:D Ei mua tartte palvoa. Olen ihan normi äiti muiden joukossa. Ja olen aikuinen ja tajuan että kun olen ne lapset tehnyt pidän niistä myös huolen. Pidän myös huolen omasta osuudestani kotona. Se on mun duunia. En mä voi töissäkään laiskotella: "kun nyt vähän väsyttää, tuli nukuttua huonosti"

En ole ikinä ollut laiska. En lapena, en ennen lapsia, enkä lasten tulon jälkeenkään.

[QUOTE="vieras";25916028]:D Ei mua tartte palvoa. Olen ihan normi äiti muiden joukossa. Ja olen aikuinen ja tajuan että kun olen ne lapset tehnyt pidän niistä myös huolen. Pidän myös huolen omasta osuudestani kotona. Se on mun duunia. En mä voi töissäkään laiskotella: "kun nyt vähän väsyttää, tuli nukuttua huonosti"

En ole ikinä ollut laiska. En lapena, en ennen lapsia, enkä lasten tulon jälkeenkään.[/QUOTE]

Se ei välttämättä ole vahvuus. Niin moni käräyttää itsensä loppuun, että joskus olisi parempi kuunnella jaksamistaan jo ennen kuin on liian myöhäistä. :)

[QUOTE="vieras";25916028]:D Ei mua tartte palvoa. Olen ihan normi äiti muiden joukossa. Ja olen aikuinen ja tajuan että kun olen ne lapset tehnyt pidän niistä myös huolen. Pidän myös huolen omasta osuudestani kotona. Se on mun duunia. En mä voi töissäkään laiskotella: "kun nyt vähän väsyttää, tuli nukuttua huonosti"

En ole ikinä ollut laiska. En lapena, en ennen lapsia, enkä lasten tulon jälkeenkään.[/QUOTE]

Onneksi olkoon! :flower:

Luulen, että valtaosa äideistä sanoisi silti, että pienen vauvan kanssa saa väsyttää välillä sen verran, että kodin ei tarvitse olla aina siistinä ja kaiken tehtynä. Ei se maailma todella siihen kaadu, jos väsynyt äiti välillä lataa akkujaan, jos kuitenkin on perustarpeet perheelle hoitanut (ruuan laitto jne.).

[QUOTE="vieras";25915997]Mites tuo kaikki muu?
Ja traktorillako tehdään todella kaikkialta pihasta ne lumityöt?[/QUOTE]

pojan kanssa kolataan postilaatikolle,mutta tuo tie pitää tehdä traktorilla ja mies on sanonut että en saa sitä tehdä.

Kyllä yleensä tiedän milloin on muualla töissä ja soitellaan iltaisin yms.. Mutta nyt suuttuneena ilmoitti että nukkuu tallissa ja kun hain häntä viereeni nukkumaan,sanoin on siistä ja että eiköhän unoheta,huomenna on päivä uus,sanoi ettei voi unohtaa sanomisiani ( siis sitä että on maailmassa varmasti miehiä jotka arvostaa naistaan ) ja pohtii miksi edes on mun kanssa yms..Naurahdin koska minun korvaan kuulosti kiukuttelulta ja ei yhtään hänen tyylistään (hän ei erokorttia heiluta koskaan) Jäi talliin ja aamulla oli reissukassi myös viety.

[QUOTE="armoa";25916041]Se ei välttämättä ole vahvuus. Niin moni käräyttää itsensä loppuun, että joskus olisi parempi kuunnella jaksamistaan jo ennen kuin on liian myöhäistä. :)[/QUOTE]

Kiitoksi vain huolen pidosta, mutta nyt kun olen saanut jo viimeiset puoli vuotta nukkua kunnon yöunia. Olen taas elämäni kunnossa. Ja kun väsyttää, nukun päiväunet ja jaksan taas. Ja silti ehdin hoitaa oman osuuteni ja käymään osa-aikasena töissä.

Voi helvetti! Ei sen kodin tarvitse olla kunnossa aina. Ne on sotkuja vaan, ei mitään mikä kaataa maailmaa tuolla lailla. Todella raukka mies sulla.

Lisäksi, tuollainen ei vetelis kyllä meillä että ei välttämättä tulla kotiin saati kerrota missä ollaan seuraava vuorokausi. Sanoisin että suurempia issueita on teillä jos näin voitte menetellä.

Ja mikä hiton kuningas se mies oikein? Sanoisin että kotona olevalla voi olla yhtä raskaita päiviä kuin kaikilla muillakin. Ihan naurettava pentu se sun miehesi.

Onneksi olkoon! :flower:

Luulen, että valtaosa äideistä sanoisi silti, että pienen vauvan kanssa saa väsyttää välillä sen verran, että kodin ei tarvitse olla aina siistinä ja kaiken tehtynä. Ei se maailma todella siihen kaadu, jos väsynyt äiti välillä lataa akkujaan, jos kuitenkin on perustarpeet perheelle hoitanut (ruuan laitto jne.).

Juu ei se kaadukaan, mutta tota kulunutta " ei ole aikaa ja väsyttää" korttia ei voi käyttää. Se on ihan loppuun kulunut. Laiskuutta se on.

Onneksi itsellä ei ole ollut tälläistä tilannetta. Kuulostaa kyllä kauhealta, että sotku ja siivoaminen saa tälläisen purkauksen aikaa.

Oletteko harrastaneet seksiä? Johtuisiko jotenkin tästä?
Minkä ikäinen vauva on? Miehelle voi myös tulla synnytyksen jälkeinen masennus.. voisiko tälläistä olla miehelläsi? Koska käytös alkoi muuttua?

Entä miehen ikä? Joku ikäkriisi menossa?

Yhteistyössä