Törmäsin eilen tuttuun kaupassa. Juteltiin niitä näitä, ja kyseli sitten minulta milloin vauvan laskettu aika on. Vastasin että parin viikon päästä, johon tuttu, silmiään pyöritellen totes, että eipä kyl uskois ku on noin pieni maha. Jatkoi että onkohan vauva ihan terve, tokkopa 2,5kg isompi voisi olla. Marmatti vielä minun syömisistäni jne., vaikkei minua niin hyvin edes tunne että tietäisi mitä ja miten syön.
Olen hoikka, aina ollutkin, enkä onnekseni ole edes raskausaikana lihonut kuin n. 10kg. Tämä tuttu sen sijaan on liikalihava, viime näkemältä kyllä laihtunutkin vähäsen, mutta liikalihava on edelleen.
Vastasin tähän tökeröön ihmettelyyn suunnilleen näin: Oon iloinen ettei oo mitään kamalan suurta mahaa, vois olla paljon hankalampaa ja raskaampaa kantaa mukanaan pari-kolmekymmentä kiloa kuin tällasta pikkusta mahaa. Tuttu suuttui! Tuhahti jotain että mieti mitä sanot ja käveli pois. Jäin suu auki miettimään et hetkonen.... :O Kummalla tässä nyt olis aihetta suuttua?
Eipä siinä, mun vastaus ei ollu tarkotettu mitenkään kritiikkinä häntä kohtaan, mutta ilmeisesti oletti minun viittaavan hänen lihavuuteensa. Onneks ei oo mitään läheisiä tuttavia, mutta silti.
Sainpas avautua, kiitos ja anteeks.