Kaveri pisti pahan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heippa vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heippa vaan

Vieras
En tiedä nauraisinko vai itkisinkö ja oliko kaveri ihan tosissaan . Jotenkin oli huvittava tilanne ja mieskin pyöritteli silmiään mä jäin sanattomaksi.
Oltiin yhdessä syömässä tuttavapariskunnan kanssa. Siinä tuli puheeksi että ollaan myymässä kämppää ja etsimässä uutta isompaa.
Kaveri totes että älkää myykö antakaa meille vuokralle se vanha . Voidaan maksaa 400e/kk vuokraa teille .
Totesin että ei ole varaa ostaa uutta jos ei myydä vanhaa ensin. Kaveri kommentoi :"Teille on tulossa isot perinnöt kun teidän vanhemmat kuolee joten mihin te rahaa tarvitsette".
Siis täh?

Ei hitto.. Mun yks tuttava, ihan pimee akka muutenkin kertoili about 5 vuotta sitten, että maksavat suuren lainan korkoja(uus hieno talo) siihen saakka kun mummo potkaisee tyhjään. Noo, pari vuotta kului ja pankki myi heidän talon..

Ai niin, ja mummu elää edelleen hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, 96v ja asuu ja pärjää omassa kodissaan. go mummo go, toivottavasti elää vielä ainakin 10 vuotta.

Mun ns. kaveri (eli tuttava, joka on vähän saapas) selitti kerran tohkeissaan että he ostavat omakotitalon. Ison ja upean, suurella tontilla.

Vähän ihmettelin että miten muka, kun kumpikaan perheen aikuisista ei käy töissä eikä luottotiedotkaan oo kunnossa...

Selitys: yhdellä sukulaisella (pikkuserkku tms) on talo myynnissä, ja he ehdottavat ko. sukulaiselle että ostaisivat sen osamaksulla. Maksaisivat 600 €/kk talosta, ja saisivat siis asua siinä tuolla summalla, ja jossain vaiheessa talo on sitten heidän omansa kokonaan. Kyllä se varmaan suostuu.

No tuota...turha kai sanoakaan että ei onnistunut :D. Mua ajatuskin nauratti, mutta kykenin olemaan hiljaa.

En tiedä nauraisinko vai itkisinkö ja oliko kaveri ihan tosissaan . Jotenkin oli huvittava tilanne ja mieskin pyöritteli silmiään mä jäin sanattomaksi.
Oltiin yhdessä syömässä tuttavapariskunnan kanssa. Siinä tuli puheeksi että ollaan myymässä kämppää ja etsimässä uutta isompaa.
Kaveri totes että älkää myykö antakaa meille vuokralle se vanha . Voidaan maksaa 400e/kk vuokraa teille .
Totesin että ei ole varaa ostaa uutta jos ei myydä vanhaa ensin. Kaveri kommentoi :"Teille on tulossa isot perinnöt kun teidän vanhemmat kuolee joten mihin te rahaa tarvitsette".
Siis täh?

No "perintöä" odotellessa? Se voi olla pelkkä vitsi? Kerroit itsestäs aika paljon.

Karmeeta. He ovat kai teidän kavereita siksi, että ajattelevat pääsevänsä hyötymään teidän perinnöstä. Onhan noita sellaisia ihmisiä, jotka ajattelee kaiken hyödyn ja rahan kannalta. Tiedän yhden ihmisen, joka oli käskenyt poikansa pitää yhteyksiä enoonsa, kun se on niin rikas (enolla on oma perhe ja lapsia) . Samanlaisia lausahduksia hänellä on ollut muistakin ihmisistä tyyliin, että kannattaisi pitää hyvät välit kun se on niin rikas ja jos saisi henkilön tekemään testamentin, niin saisi perintöä.

Yhteistyössä