En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin erityisiä, etteivät edes lait koske heitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Näitä tällaisia:

"Niin, mutta kun meidän Nico-Petterille tulee aina kaupassa nälkä, niin pakkohan sille on antaa jotain syötävää ennen kassaa" (syödään maksamattomia tuotteita).

"Niin, mutta kun meijän Jessica-Janica ei jaksa kävellä kaupassa niin pakko se on laittaa sinne kärryyn seisomaan".

"Niin, mutta kun meijän Puppe-Kalevi on ihan kiltti eikä tee mitään kellekään, niin kyllä sitä voi pitää vapaana" (koira vapaana yleisillä paikoilla).

"Niin, mutta kun meijän Kissi-Misunen on tottunut olemaan ulkona" (kissa vapaana rivitaloalueella).

"Niin, mutta kun noi vaunut on niin vaikea viedä tonne varastoon" (vaunuja pidetään kerrostalon käytävillä, vaikka paloturvallisuusohjeet kieltävät).

jne.

[QUOTE="muua";25961549]Ja se on sulta pois miten? Jos lapsi seisoo kaupassa kärryissä syoden banaania?[/QUOTE]

No ei sekään oo multa pois jos joku naapurikerrostalossa huudattaa jotain satanistiheviä kolmelta aamuyöllä. Kieltämättä se vähän vituttais jos kaikki alkais käyttäytyä samalla tavalla. Eli jos ymmärrät,niin ehkä nää "käyttäytymissäännöt" on tehty yleisen järjestyksen takaamiseksi,ettei ihmiset käyttäydy kuin apinat. Mieti jos kaikkien kissat juoksis vapaana kaupungissa? Kaikkien koirat irti pihoilla? Kaikkien lapset mutustais kaupassa jotain mässypatukkaa? Jos on niin vaikea olla ihmisiksi niin kannattaa pysyä kotona ;)

[QUOTE="muua";25961549]Ja se on sulta pois miten? Jos lapsi seisoo kaupassa kärryissä syoden banaania?[/QUOTE]

No jos joku joukkomurhaaja tappaa lauman ihmisiä, miten se on pois sulta? Näin kärjistetylla esimerkillä esitettynä. Ei asioista voi ajatella aina noin. Tai voi, mutta sitä kutsutaan itsekkyydeksi ja välinpitämättömyydeksi? Lait ja säännöt on olemassa syystä.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti

Likaa kuraisilla kengillään ne kärryt johon seuraava laittaa ruokaostoksensa. Puhumattakaan siitä ettei ole turvallista.

Lapsi kävelee kuomillaan koiran paskoissa ynnä muissa. Sitten menee kärryyn seisomaan. Tämän jälkeen minä pistän sinne sitten elintarvikkeeni. Kyllä se minulta on pois, että joudun kantamaan kotiini sitten näitä koiran paskoja ym. ruuissani.

ap

No en minäkään kyllä halua, että kenenkään ipana seisoo paskasilla kengillään kaupassa kärryissä! Ei seiso munkaan tenavat enkä antaiskaan. Ihan hygieniasyistä. Joissakin kaupoissa on oikeen kieltolaput koskien tätä asiaa.

Joko se kersa istuu kärryissä siihen tarkoitetulla paikalla tai kävelee kiltisti vieressä.

Eräs hyvin mieleen jäänyt tapaus:

Pieni poika istuu purkkaa syöden sellaisissa auto-ostoskärryissä. Kysyy isältään mihin hän voi purkan laittaa. Isä vastaa että "laita se sinne vaan johonkin". Poika länttää syödyn purkan auton rattiin.

En ole ap mutta vastaan kuitenkin; eihän tuollaiset olekaan minulta tai keltään muulta pois, mutta miksi olla noudattamatta kehoituksia / kieltoja jos esim. nyt kauppa niitä esittää. Ei ne kyltit joissa kielletään lasten seisottaminen (ULKOKENGÄT jalassa lienee se ongelma) kärryissä ihan turhaan kiusallaan siellä ole.

Mistäpä ne lapset oppii muualta kuin meiltä vanhemmilta nuo tuollaiset käyttäytymismallit. Ei ole "minulta pois" (pöljä sanonta) jos joku heittelee roskia maahan mutta en missään nimessä anna oman lapseni heittää kuten ei minunkaan annettu.

No jos joku joukkomurhaaja tappaa lauman ihmisiä, miten se on pois sulta? Näin kärjistetylla esimerkillä esitettynä. Ei asioista voi ajatella aina noin. Tai voi, mutta sitä kutsutaan itsekkyydeksi ja välinpitämättömyydeksi? Lait ja säännöt on olemassa syystä.

Hahhah, todella mauton rinnastus. Ei ole minulta pois, mutta herättää kyllä tuntemuksia. Tosin kun em. tapaus

[QUOTE="Öööö";25961604]No en minäkään kyllä halua, että kenenkään ipana seisoo paskasilla kengillään kaupassa kärryissä! Ei seiso munkaan tenavat enkä antaiskaan. Ihan hygieniasyistä. Joissakin kaupoissa on oikeen kieltolaput koskien tätä asiaa.

Joko se kersa istuu kärryissä siihen tarkoitetulla paikalla tai kävelee kiltisti vieressä.[/QUOTE]

Kyllä sen pennun housuissakin voi olla likaa.

[QUOTE="muua";25961697]Kyllä sen pennun housuissakin voi olla likaa.[/QUOTE]

Joo, mutta se ei haittaa kunhan istuu kärryissä siihen tarkoitetulla paikalla. Tuo kärryissä seisominen on tosiaan useimmissa kaupoissa kielletty ihan erikseen, ilmeisesti juuri sinunlaistesi takia.

Yleisellä viihtyisyydellä, siisteydellä, käytöstavoilla tai millään ei ole mitään väliä koska MINÄ haluan tehdä näin, ja MINÄHÄN olen paljon tärkeämpi kuin muut.

No kivahan se on sitten sinne ne omat ruokatarvikkensa pistää sen jälkeen kun joku on siellä kurasilla kengillä seisoskellut. Järkeä saa käyttää. Ne kärryt on ostoksia varten, ei lasten seisontaa varten. Ja yleensä ruuat maksetaan ensin ennen kuin niitä syödään. Niin minulle on jo ihan pienestä saakka opetettu, muuten se on varastamista.

Minusta on jännää, että valitetaan, jos lapsi seisoo kärryissä, kun ne kärryt noissa kaupoissa sijaitsevat ulkona ja linnut niihin paskovat kuitenkin, tosin mun lapset eivät ole koskaan seisoneet siellä kärryosassa, eivätkä seiso.

Toisekseen kun tuo mun vanhempi lapsista on kaupassa tätini ja hänen miehensä kanssa, niin ostavat usein muikkuja ja muutaman yleensä syövät jo ennen kassaa, mutta ovat kysyneet myyjältä, että haittaako se, niin myyjä oli sanonut, että ei tietenkään, kun se hinta on siihen jo laitettu ja ne maksetaan kuitenkin.

Mua kyllä hävettäisi olla niin itsekäs kuin mitä esimerkiksi eräät tämänkin ketjun kirjoittajat, tuijotellaan vaan omaa napaa ja asiat tehdään vain sen mukaan mikä on itselle helpointa ja miellyttävintä, ihan sama onko siitä muille haittaa tai onko se vastoin sääntöjä, lakeja tai vaikka vain hyviä tapoja. Ja ihan kuten joku sanoikin, se säännöt ja lait on olemassa ihan syystä, ja hyvien tapojen noudattaminenkin on lähimmäisten huomioimista.

Oikeastaan jäin miettimään, että miksi tuo kaupassa syöminen on listalla.
Sehän ei ole sen kummemmin lailla kuin säädöksilläkään kielletty.
:)

Sä annat kaupassa lapselle banaanin sieltä kaupan hyllyltä. Kassalla huomaat että rahapussia ei olekaan mukana. Mitäs sitten teet kun lapses on syönyt jo sen banaanin ja rahaa ei olekaan mukana? Voikai sen maksaa myöhemminkin kun hakee kotoa sen rahapussin, mutta kyllä mulle on ainakin opetettu että omaa on vasta sitten kun se on maksettu.

[QUOTE="shihtzu";25961751]Minusta on jännää, että valitetaan, jos lapsi seisoo kärryissä, kun ne kärryt noissa kaupoissa sijaitsevat ulkona ja linnut niihin paskovat kuitenkin, tosin mun lapset eivät ole koskaan seisoneet siellä kärryosassa, eivätkä seiso.

Toisekseen kun tuo mun vanhempi lapsista on kaupassa tätini ja hänen miehensä kanssa, niin ostavat usein muikkuja ja muutaman yleensä syövät jo ennen kassaa, mutta ovat kysyneet myyjältä, että haittaako se, niin myyjä oli sanonut, että ei tietenkään, kun se hinta on siihen jo laitettu ja ne maksetaan kuitenkin.[/QUOTE]

En ole ikinä linnunpaskaa kärryissä nähnyt, vaikka ne ulkona ovatkin.

Tuo ruokien maksaminen ennen kuin syödään kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin. Syöminen ennen kuin maksetaan on huonoa käytöstä ja minä pidän sitä myös varastamisena. Mitäs jos kaikki alkaisovat tekemään noin että syövät ja sitten maksavat (väittäävät maksavansa)? Missä pellossa ihmiset oikein elävät?

Yhteistyössä