Voihan tukiverkko sentään!

[QUOTE="vieras";25970690]Joo tiedän tunteen kun on hankalaa eikä kaikkia viitsisi vaivata.. Mut kuulostaa että onnistutte sumplimaan. :)[/QUOTE]

Jee, ihanaa että joku ymmärtää, mitä ajoin takaa :).

Tietenkään en oleta, että mummola olisi mikään automaattinen lapsendumppauspaikka, mutta aika monella kuitenkin tuntuu olevan sellainen tilanne, että isovanhemmilta saa tarvittaessa hoitoapua.

Oma tukiverkkoni koostuu pääasiassa menevää elämää viettävistä lapsiperheistä, joten aika usein käy niin, että tarvitaan järjetön määrä sumplimista ja säätöä, ennen kuin homma toimii. Onneksi asiat yleensä kuitenkin järjestyvät, niin nytkin varmasti käy :).

[QUOTE="vieras";25970723]:laugh: Kuvittelet vaan, ettei siloin tarvitsisi sumplia ja säätää :laugh:[/QUOTE]

No meillä ei tarvitse. Vaikka ei tietysti aina sovi ja joka kerta kyllä kysytään ajoissa ja painottaen, ettei tarvitse jos heillä on jotain muuta/ eivät jaksa. Mutta ovat kyllä niin suureksi avuksi ja aina ottavat jos suinkin voivat.

Siis nyt en mäkään oikein ymmärrä.
sullahan on vaikka mimmoinen hoitorinki tuossa, nyt vaan ei suurimmalle osalle satu sopimaan.
Miksi se mummola naapurissa autuaaksi tekis? Meillä on mummolaan 1km matkaa, ja poika pääsee sinne hoitoon noin kerran puolessa vuodessa.
Luulis, että veljelles ois ihan ok nähdä myös siskonpoikaansa, joten eikö tosiaan kaikki vois sit olla teillä.
Tai sit tosiaan jonkun hoitokaverin vanhempiin yhteyttä,josko lapsi vois sinne mennä leikkimään.

[QUOTE="essi";25970851]Siis nyt en mäkään oikein ymmärrä.
sullahan on vaikka mimmoinen hoitorinki tuossa, nyt vaan ei suurimmalle osalle satu sopimaan.
Miksi se mummola naapurissa autuaaksi tekis? Meillä on mummolaan 1km matkaa, ja poika pääsee sinne hoitoon noin kerran puolessa vuodessa.
Luulis, että veljelles ois ihan ok nähdä myös siskonpoikaansa, joten eikö tosiaan kaikki vois sit olla teillä.
Tai sit tosiaan jonkun hoitokaverin vanhempiin yhteyttä,josko lapsi vois sinne mennä leikkimään.[/QUOTE]

Miksi sulla on tuollainen syyttävä asenne?

En ole missään väittänyt, ettei tukiverkkoa olisi lainkaan tai että mummola olisi automaattiratkaisu. Stressaa vain tämä säätäminen. Vähän ymmärrystä, kiitos.

No tuota sanotaanko nyt vaikka niin, että parikymppisen nuorenmiehen poikamiesboksia ei ehkä ole varusteltu kovin lapsiystävälliseksi :D. Enemmän on tekemistä, kun on lelut ja pelit ym. Eikä tartte kummin hankkia ruokaa vaan voin ruokkia hänet.

Siis en käsitä. On tukiverkkoa, valittaa ettei ole. Tukiverkolla vaan sattuu olemaan muuta. Ja jos tuo kummisetä olisi käytettävissä, esteenä on että hällä ei ole lapsiystävällinen koti??! Siis täh. On vähän omituista. Tokaluokkalaisen nyt kuvittelisi pärjäävän ihan poikamiesboksissakin ilman leikkihuonetta. Huoh.

Siis en käsitä. On tukiverkkoa, valittaa ettei ole. Tukiverkolla vaan sattuu olemaan muuta. Ja jos tuo kummisetä olisi käytettävissä, esteenä on että hällä ei ole lapsiystävällinen koti??! Siis täh. On vähän omituista. Tokaluokkalaisen nyt kuvittelisi pärjäävän ihan poikamiesboksissakin ilman leikkihuonetta. Huoh.

Ei kun esteenä on (oli) se, että hänelle on omat vanhemmat tulossa kylään parinsadan kilsan päästä juuri siihen samaan aikaan, kun pitäisi olla meillä. Ja edelleenkään mun lapseni ei ole tokaluokkalainen (mistä kukaan on sellaista saanut päähänsä?) vaan 6 v.)

Ja mitä tulee kummin poikamiesboksiin - siellä on soittimia ja vahvistimia ja kaikkea sellaista, mihin _ei_ saa koskea. Pieni solukämppä kyseessä. Joten onko joku sitä mieltä, että pojan & kummin olisi kivempaa olla siellä eikä meillä?

Ja mitä tulee kummin poikamiesboksiin - siellä on soittimia ja vahvistimia ja kaikkea sellaista, mihin _ei_ saa koskea. Pieni solukämppä kyseessä. Joten onko joku sitä mieltä, että pojan & kummin olisi kivempaa olla siellä eikä meillä?

Vänkääjiä vaan riittää tähänkin ketjuun... Varmasti olisi järkevintä, kuten kirjoititkin, että kummivanhempineen olisi tämän kerran teillä :) Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!

Eiköhän toi kummi + vanhemmat teille oo ihan ok meininki.

Muuten ehdottaisin, että poikas menis jonkun kaverinsa luo joille se sopis.
Mä itse otan kyllä tälläsissä tilanteissa mieluusti lasten kavereita meille "hoitoon" eli leikkimään.:)

No älkää nyt ihmiset viitsikö taas, siksi kai tämä palsta on että tänne voi vähän kitistäkin joskus ilman sen syvempää maailman tuskaa. En mä ainakaan käsittänyt, että Riepu olisi väittänyt ettei hänellä ole mitään turvaverkkoa tai valittanut kohtuuttomasti. Vähän suhteellisuudentajua!

Riepu, olen ollut joskus MLL:lla töissä, ja kyllä sieltä ainakin silloin sai lyhyelläkin varoitusajalla hoitajan (jos joku vaan löytyi). Ymmärrän kyllä, ettei haluaisi käyttää ihan vierasta hoitoviikon jälkeen, mutta ehkä se tässä olisi parempi kuin kummisetä. Tai sitten pyydät koko porukkaa tapaamaan teillä, sehän voisi olla pojallesikin kiva vaihtoehto? Tai sitten jollekin pojan kaverille, jos joku sopiva on?

Kyllä minua ainakin helpottaa mummoloiden läheisyys ihan todella paljon, vaikka kaikilla ei niin olekaan. Omat kaverini ovat kaikki pikkulapsiperheitä, lykkää siinä nyt sitten oma vielä siihen päälle hoitoon! Oma ihana ihana äitini on lapseni paras kaveri, ja tykkää todella paljon olla lapsen kanssa. Hoidossa lapsi ei käy usein, mutta on todella helpottavaa tietää, että on ihminen joka ottaa lapsen mielellään aina kun se vaan hänelle käy. Myös toiset isovanhemmat vointinsa mukaan hoitavat, ja olen superkiitollinen.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa

Yhteistyössä