Te jotka imetätte yöllä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä

Vieras
Te jotka imetätte yöllä, nukkuuko vauva teidän kainalossa vai omassa sängyssä? Monta kertaa yöllä imetätte ja mihin ikään asti yösyämiset on jatkunu?

Meillä nyt se tilanne että neljäkuinen nukahtaa omaan sänkyyn mutta nostan viereen kun ensimmäinen imetys yöllä tapahtuu. Nukkuu vieressä loppuyön. Nyt on syömiset tihentyny ja tuntuu että roikkuu rinnalla läpu yön. Kuitenkin on oppinut viime päivinä kääntymään ja mietin kestääkö enää sängyssä. En kuitenkaan millään jaksaisi läpi yön nostella omaan sänkyyn ja takasin.

Esikko nukkui myös vieressä ja söi öisin lähelle vuoden ikää (vaikka kiinteät aloitettiin hänellä neljäkuisena). Nyt mietinkin jäisikö yösyömisen nopeammin pois jos nukkuisi omassa sängyssä eikä äitin kainalossa? Kellään kokemusta? Kiinteitä ei ole tarkoitus vielä aloitella, eikä siis siinä mielessä mikään kiire yösyöttöjen loppumisen suhteen.

Hmm, no joo voi olla ettet kaipaa vastaustani kun esikoinen söi vajaat 2-vuotiaaksi öisin :D Nukkui kyljessä kii. Kun lopetettiin niin mun piti pukea kaks paitaa päällekäin kun yritti kirjaimellisesti uida liiveihin ja lopulta laittaa iskän viereen nukkumaan.

Kuopus on nyt 8kk, kainalossa hänkin nukkuu ja syö öisin. En tiedä montako kertaa kun en varsinaisesti herää siihen, vain sen verran että kerran tai kaksi vaihdan yöllä puolta.

Nukkui kainalossa, en edes tiedä montako kertaa imetin, koska unissani kätevästi vain tuuppasin tissin suuhun. Tuli nukuttua varsin hyvin, en liikkunut unissani. Puolivuotiaana laitoin omaan sänkyyn ja lopetin yösyötöt.

no mun kokemuksella ei ne oo vapaaehtoisesti sitä yösyömistä heittäneet vaikka ovat nukkuneet missä :) kuopus nukku täysiä öitä 2-4kk iässä, sen jälkee alko heräilyt, eikä auttanu vaikka kiinteet aloitettiin 5kk iässä ja söi niitä heti kunnollisia annoksia. lempeästi vierottommalla isän hoitamana molemmat lopettanu yösyöpöttelyn reilu puolivuotiaana.

Esikoinen nukkui omassa sängyssä, söi kaiken aikaa kerran yössä. Ja yösyötöt loppui 8kk. Nyt pikkukakkonen on ~1kk ja syö 0-1 kertaa yössä, nukkuu omassa sängyssä. Meillä taidetaan syödä yöllä aika vähän kun vertaa teidän muiden vastauksia..

Vieressä nukkuu, syö about 3krt/per yö. Mönkii itse tissille ja lähtee itse siitä myös. :D
Ikää nyt lapsella 11kk, saa nähdä minkä ikäiseksi harrastaa tuota yösyömistä.

oon huono sanomaan, 8kk iässä on lopulliset yösyötöt olleet ohi kummaltakin tytöltä vaikka molemmissa tapauksissa on perhepedissä nukuttu. on siis olleet lapsentahtiset valinnat, on kai syöneet niin täyteen itsensä päivällä/illalla että on nukkuneet yöt läpi :D
tai siis 3pv vanhan vauvan eka "yösyöttö" oli joskus kuuden aikaan aamusta ja ehkä joskus 3kk ajan söi myös neljältä yöllä kunnes kerta heitolla lopetti.

pienenä vauvan yritin aina jaksaa laittaa omaan sänkyyn takaisin nukkumaan koska pelkäsin että superväsyneenä kierähdän päälle, sitten vanhempana vauvana annoin nukkua viressäkin. Pinnasänky ihan oman sängyn vieressä.

Lapsi nyt 1v5kk ja syö kerran pari yössä, mönkii viereen ja minä en itse oikeastaan edes herää siihen. Saa nähdä milloin tuo loppuu, kun päivisinkin poitsu yrittää uida liiveihin, sylissä ollessaan yrittää koko ajan tunkea kättänsä mun paidan kauluksesta sisään.

Kiitos kaikille vastauksista ja lisääkin saa tulla. Kiva kuulla ja verrata miten muilla toimitaan.

Te jotka ootte lopettanu yösyömiset puolen vuoden jälkeen mistä ootte tienny että kyse on tavasta eikä oikeasta tarpeesta (siis että onko lapsella oikeasti nälkä)? Meillä kun tuo lapsi on jo valmiiksi laihanpuoleinen. Onko syöminen lisääntynyt tämän myötä päiväs aikaan?

Ja te kenellä lapsi kainalossa, kuinka ootte saanu järjestettyä niin ettei lapsi putoa sängystä kun oppii kääntymään/liikkumaan?

Kiitos kaikille vastauksista ja lisääkin saa tulla. Kiva kuulla ja verrata miten muilla toimitaan.

Te jotka ootte lopettanu yösyömiset puolen vuoden jälkeen mistä ootte tienny että kyse on tavasta eikä oikeasta tarpeesta (siis että onko lapsella oikeasti nälkä)? Meillä kun tuo lapsi on jo valmiiksi laihanpuoleinen. Onko syöminen lisääntynyt tämän myötä päiväs aikaan?

Ja te kenellä lapsi kainalossa, kuinka ootte saanu järjestettyä niin ettei lapsi putoa sängystä kun oppii kääntymään/liikkumaan?

Muutaman kerran lapsi pudonnut nyt isompana (8kk+, aikaisemmin ei päässyt mun yli mönkimään) ja ilmeisesti tajusi itse että reunan yli kun menee niin sitten sattuu, koska toi tippuminen on tosiaan jäänyt siihen muutamaan kertaan eikä sitä ole tapahtunut enää pitkään aikaan.

Meilläkin lapsi muutaman kerran tippui sängystä, tosin yksi kerroista oli mun oma syy, kun käänsin kylkeä ja tuuppasin samalla lapsen lattialle, kun en muistanut ollenkaan, että se on vieressä.
Nyt meillä on molempien lasten sängyt mun sängyn molemmin puolin, että eivät oikeastaan voi edes tippua sängystä.

Meillä esikoisen yösyöminen väheni ihan superpaljon kun siirtyi kainalosta omaan sänkyyn - heräili tissille n. 2h välein ja kun siirtyi omaan sänkyyn, heräsi enää kerran yössä. Kannattaa ainakin kokeilla.

Meillä neljän kk:n ikäinen vauva. Joskus nukahtaa hyvissä ajoin omaan sänkyyn mutta useimmiten nukutan viereeni tissille ja nostan sitte omaan sänkyyn ku selkeesti uni on jo syventyny eikä enää hätkähdä liikuttamista. Ja toisen kerran kun herää aamuyöstä, jätän viereeni ja siinä me nukutaa pitkälle aamuun saakka. Välillä vaihan puolta ja tissiä kun se siitä taas havahtuu syömään. Ja nukutaan pitkälle aampäivään. Ei syö tällähetkellä muuta ku rintamaitoa. Meillä käy silleen etten voi kattoa viereisessä huoneessa yöllä telkkaa, vaikka nukahtaa syliin niin herää kyllä jonkin ajan päästä kun on omaan sänkyyn kannettu. Sitten taas nukutan tissille tai syliin ja vien sänkyyn niin menee se 5-30 min kun herää taas sieltä.

meillä nukkui hyvin yöt 4kk ikäiseksi, sitten alkoi tissillä roikkuminen, herätteli öisin n. 10kertaa. 8kk iässä sain tarpeekseni, kun ei lapsi meinannut muuten saada nukuttua kuin tissi suussa, niin alotin unikoulun niin että olin pojan vieressä ja silittelin ja sylittelin, kun toinen kiukkusi tissiä suuhunsa (sitä saamatta)... Oppi aika pian tuohon ja sen jälkeen annoin enää aamuyöstä pari kertaa tissiä. Nyt loppui yösyönnit kuin seinään, johtuikohan siitä, että olin hetkellisesti raskaana ja aloin antamaan päivisin pullosta korviketta. Ja tällä hetkellä ikää pojalla 11kk :) Ja ihan tässä kuukauden sisällä on lopettanut yösyönnit. Meillä nukutaan perhepedissä, sivuvaununa häkkisänky ettei ole niin ahdasta... Mutta uskon olevan tuohon jatkuvaan heräilyyn ja tissin "kerjäämiseen" syynä sen, että nukkuu vieressä ja haistaa maidon ja siitä tulee tapa... Esikoinen nukkui pienestä asti omassa sängyssä, yösyönnit jäi jo 5kk iässä.

No, minun lapseni 1 v. 7 kk. syö edelleen kerran, pari yössä. Nukkuu puolet yöstä kainalossa (vajaa puolet omassa sängyssä) ja usein aika omatoimisesti hoitaa syömisensä. Tarkoitus on lopettaa imetys parin kuukauden sisään, samalla myös yöimetykset... tai siis, pikkuhiljaa vähentää nyt lähikuukausina.

Meillä on pinnasänky kiinni sängyssä, ja sen taakse työnnän vielä kulmasta nojatuolin yöksi ettei pääse liukumaan pois alta jos lapsi nojaa siihen. Välillä nukkuu minun ja miehen keskellä, välillä reunassa sitä pinnasänkyä vasten.

vauva seinän puolella niin ei putoa, sain hyvän vinkin imetyksestä samalla kyljellä, kallistu vaan enemmän niin imut saa siitä "ylemmästäkin" sitten ei tarvitse herätä senkään vertaa että vaihtaa puolta :D
nimimerkillä: superlaiska ja hyvin nukkunut 2vuotta yöimettänyt.
ja päivisin meni pikkuhiljaa 1,5 vuotiaalta maitobaari kiinni. iltahuikat sai aina 2,5 vuotiaaksi. hyvin lempeää vieroitusta ilman huudatuksia. suosittelen jos itsestä vaan tuntuu hyvältä/oikealta!

11 kk.n iässä loppui meillä yöimetys,kun alkoi tuntua,että se on vain hupia.. eli oikeasti ei ollut tarvetta vaan se oli tapa. Ja niinpä oli.. kahtena yönä vauva itki kun ei saanut tissiä vaan sitä itkua ei kestänyt kuin hetken. Edelleen imetän... aamulla ja illalla. Lapsi on 1v5kk, nyt tosin olen miettinyt,että jos rupeaisi tuon aamutissittelyn vieroittamaan pois.

meilllä kyllä yksi syy siihe omaan sänkyyn siirtymiseen oli kuopuksen kohdalla se että tipahteli meidän sängystä. varsinkin aamuisin kun mies oli jo lähteny töihin eli toinen puoli sängystä oli tyhjä niin satto konttailla sängyn reunalta alas, vaikka oli mun kainalossa nukkumassa niin en kyllä heränny siihen ku se läks. 6kk ikäiseltä ei voi oikein odottaa että se osais varoa reunoja joten laitettiin se sit pinnasänkyyn

samainen tyyppi on nyt 1v3kk ja otan sen nykyään aamuisin viereen kun nousisi mieluusti kuudelta, kainalossa nukkuu vielä lähelle kahdeksaa. tällä viikolla vaan ongelmaks on muodostunu se että lähtee siitä vierestä ja menee olohuoneeseen ittekseen leikkimään. oon sitte monesti heränny siihen että se tulee takaisin makkariin, paukauttaa oven auki tullessaan, kattelemaan että eikö se äiti vielä noussukaan.. turvallisin paikak sille siis edelleen ois se pinnasänky. toki illalla yritetään katsoa että olohuoneessa ei ois mitään kovin vaarallisia 'leluja'.

meillä on sänky seinää vasten, ja seinän vieressä vauva, keskellä minä ja toisessa reunassa mies. siellä vauvan jalkopäässä on yksi peitto mytattynä.
nukun aika herkästi, tai siis herään aamulla kun vauva näpertää mua hiuksista, huitoo kasvoihin tms.
tuo peitto+tyynykasa saa olla sinne jonnekin 1½v saakka, siihen mennessä varmasti osaa tulla sängystä peruuttamalla alas.
tai näin on toimittu jo kahdesti ja tullaan toimimaan tän kolmannenkin kohdalla :)

Meillä vauva 6kk ja yöimetykset mahdotonta rumbaa, nukkuu pääosin kainalossa ja syö 4-10 kertaa yössä. Paitsi viime yönä kun laitoinkin pojan isän kainaloon nukkumaan, ei yllättäen syönytkään enää koko loppu yönä!

Hmm, no joo voi olla ettet kaipaa vastaustani kun esikoinen söi vajaat 2-vuotiaaksi öisin :D Nukkui kyljessä kii. Kun lopetettiin niin mun piti pukea kaks paitaa päällekäin kun yritti kirjaimellisesti uida liiveihin ja lopulta laittaa iskän viereen nukkumaan.

Kuopus on nyt 8kk, kainalossa hänkin nukkuu ja syö öisin. En tiedä montako kertaa kun en varsinaisesti herää siihen, vain sen verran että kerran tai kaksi vaihdan yöllä puolta.

Olisi ahdistabaa jos 2vee olisi viel' moin riippuvainen.
Oleen imettänyyt vauvojani ja nukkuneet omassa sängyssään laajennetussa perhepeissä. >Opin tämän sanan täältä, perhepeti.
;eoll' pmmukuttu ka lopeteettu yösyöntikin aikaisin.
Vauvojenkin kanssa voi seurustella päivisin, niin nukkuvat yönsä.

meillä tyttö sai yötisumaitoa 1,5v saakka,sitten teki itse stopin,yhtenä yönä ei huolinutkaan tisua.Illalla laitoin hänet aina omaan pinnasänkyyn nukkumaan ja viiden aikaan tuli maidolle yöllä.Tuikkasin tisun suuhun ja jatkoin unia.Tein kaiken tuon lapsen tahtisesti ja tosiaan 1,5v-> on nukkunut yönsä omassa sängyssä.Ilman itkuja.

[QUOTE="hohhoijaa";25984568]Olisi ahdistabaa jos 2vee olisi viel' moin riippuvainen.
Oleen imettänyyt vauvojani ja nukkuneet omassa sängyssään laajennetussa perhepeissä. >Opin tämän sanan täältä, perhepeti.
;eoll' pmmukuttu ka lopeteettu yösyöntikin aikaisin.
Vauvojenkin kanssa voi seurustella päivisin, niin nukkuvat yönsä.[/QUOTE]

Voi kun se olisi noin helppoa, että seurustellaan päivisin ja nukutaan yöt, ei kaikki vauvat tai lapset toimi samalla tavalla. Vaikka kuinka seurusteltaisiin päivisin, niin silti heräillään öisin syömään.

Yhteistyössä