E
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun vanhemmat ostavat meidän lapsille vaatteita, urheiluvälineitä, matkoja yms.
He on myös antaneet korotonta velkaa meille,
tämä on toki maksettu takas
(mutta korottomuus lienee etu tässä tapauksessa )
Saamme myös käyttää vapaasti heidän loma-asuntoa ja silloin jos olemme siellä yhdessä he maksavat pääasiassa ruokamenot.
Myös asumisjärjestelyt on meidän perheen eduksi.
( meidän perheen ja mun vanhempien asumisjärjestely siis )
Mitään laskuja, meidän aikuisten menoja tai hankintoja eivät toki maksa
( lahjat on tietty erikseen )
Eli periaatteessa kyllä jos ajattelee kokonaisetuja.
Minulla tulee näistä kyselyistä aina mieleen vastakysely: Autatteko vanhempianne taloudellisesti?
Minun vanhempani auttoivat molempien vanhempia... ja itse autan yhä ensimmäisen mieheni vanhempia.
Tilanteita niin monenlaisia ja kussakin onnellista jos rakkaudellisuus vallitsee.
Hitonko väliä vaikka naapurin Maija (joka polttanut sillat takanaan) kadehtisi sitä, jos joku toinen (siltoja vaaliva) saa jostain avustusta?
![]()
Avustavat joo, vanhemmat ja isovanhemmat.
Itselläni ei ole mahdollisuuksia heitä taloudellisesti auttaa, eivätkä he kyllä tarvitsekaan taloudellista apua, mutta autan muuten.
Esimerkiksi kun vanhemmat lähtevät matkoille menen lapsen kanssa pitämään mökkiä pystyssä, maalaan tarvittaessa taloa jne.
Autan sitten vielä enemmän kun/jos sen aika joskus koittaa. Voisin esimerkiksi muuttaa vanhempieni luo kun he ovat vanhoja tai muuten vain raihinaisia.
Tämä kuulostaa "terveelle mallille".
Miksi apu olisi lähtökohtaisesti pahasta - kumpaankaan suuntaan?
Eikö pikemminkin kyky avunantoon ja - saantiin (vaikeampaa) ole merkki ehyestä persoonasta?
![]()