Nyt KAIKKI VINKIT TÄNNE! Kovaan hammassärkyyn...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
varmasti pääseekin, mutta maanantainakin ne oli vaan täysiä painellu ientä ja hammasta ja kirjoittivat reseptit ja laittoivat kotiin... v*ttu mitä toimintaa sanon minä :( pitää nyt katella se yksityisen numero ja soittaa ja kysyä. Eihän se paljoa kalliimpaa ole kuin tavallinen hammaslääkäri? Maksan vaikka ite sen, jos ei mies raaski... :|

Ainoo mikä saattaa helpottaa on panacod,vaatii reseptin.Itse sain tänään päivystysajan,puolitoista kuukautta särkenyt,kolme kuuria syönyt kun kova tulehdus.Saas nähdä saako ne sen vartissa pois kun oli ainoo aika minkä sain.

no nyt tuo mies väittää että ei kukaan ala sitä hammasta heti poistamaan, kun ensin pitää lääkekuurin vaikuttaa?! :O Ien/juuri siis tosi tulehtunut. että onkohan noin etteivät muka poistaisi... juurihoito jäänyt kuulemma kesken..

no en nyt ala minnekään soittelee, kun toinen on niin juntti ettei usko että ne mitään siellä yksityiselläkään tekisi... Ärsyttää ihan hirveästi kattoa kun toinen kituu ja haluaisin auttaa :(

Mutta KIITOS kaikille vinkeistä! Niillä mennään torstaihin asti, jos ei ukon mieli muutu tuon yksityiselle menon suhteen.

Mulla kaks eri hampulääkäriä sanoi että viisaudenhammas mahtuis kasvaan.. on vaan niin tuskallisen kipiä ettei uskois.. no mutta mulla lähti karmea kipu kanelilla ja kyypakkauksella :))) ainakin pystyy nukkuun yön nyt!! kiiitos vinkkien antajille.

Mies joutunut kärsimään hammaskivusta sunnuntaista asti ja vasta torstaina pääsee otattamaan hampaan pois!! eilen kävi särkypäivystyksessä, mutta siellä eivät tehneet mitään. Mies sai pelkän antibioottikuurin ja 800mg buranaa, antibiootti ei ole vielä tehonnut ja luultavasti alkaa vasta huomenna vaikuttamaan :(

Kauheeta katella miestä joka kärsii kovasta kivusta eikä saa edes nukuttua... :( Ite olisin jo varmaan tossa vaiheessa itkenyt silmät irti päästä :D Ja tämä on just tätä meidän tuuria, että joutuu monta päivää odottaa ennen kuin saa helpotusta... Miehellä on poskikin aika pahasti turvonnut ja sekin ahdistaa sillä puhumista ym... :(

Eli nyt kaikki keinot ja vinkit miten voi kotona tuota kipua helpottaa?!!
Itse syönyt panacod, lyrica ja Voltaren retadia olo on melko höpö niin jaksaa paremmin tuskailla. Kylmä vesi on itsellä paras lääke kun lähes koko ajan pitää hampaan kylmänä

Siellä on mätää niin paljon, että on painetta ja se sattuu. Argh, tiedän tunteen, mutta en ole koskaan päiväkausia odottanut!
Ainakin meidän maalaiskunnassa särkypäivystykseen pääsee tunnin parin sisällä ja siellä porataan hammas kuntoon. Siellä nääs pidetään joka päivä useita aikoja auki särkytapauksien varalle ja se on hyvä juttu! Viikonloppuisin päivystys on Helsingissä.

Tarpeeksi kauan kun odottaa ennen hoitoon hakeutumista, otetaan koko hammas pois. :D Sitten lääkäri painelee sormella ientä ja mätää pursuaa verisesti montusta. :D

Yhteistyössä