Ai että lapset väsyneitä pk jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopajoo"

Vieras
Ennen pk aloitusta lapset meni kiltisti klo 19-20 nukkumaan, ja nukkui sellaset 12h, ei päikkäreitä tms..
Nyt pk aloituksen jälkeen nukkumaan nuo saa joskus klo 22-23..

ÄRSYTTÄVÄÄ, sitte sen jälkeen pitäisi jaksaa vielä työjuttuja yms tehdä ja mies tulee töistä klo 23 kieppeillä, olisi ihan kiva joskus nähdä sitäkin.

Molemmat nukkuu/lepää n. 45min päiväkodissa.. Tekisi mieli sanoa että ei saa antaa nukkua, pakollisen lepohetken jälkeen ylös vaikka väkisin. Mä olen nyt 4 viikkoa mennyt 4h yöunilla arkisin ja alan olla niin väsynyt ja kiukkuinen että ei tosikaan.

Sen mä vielä kestän että ei ole aikaa löhötä sohvalla ja rentoutua, mutta että ei tarttis yömyöhälle hoitaa asioita..

No heh heh, yliväsyneitä vai... mun poika 4 v. kukkuu myös pk-päivien jälkeen loputtonan myöhään ja se on raivostuttavaa! Ei kaikilla riitä unta loputtomiin, vaan jos päivällä nukkuu niin se on yöstä pois.

Anteeksi nyt vaan, mutta miten joku voi olla nii pöljä että luulee että jos lapsi nukkuu päikkärit se on yöunista pois?

2-vuotias

Tarvitsee unta noin 10,5 - 12,5 tuntia yössä.
Nukkuu normaalisti yhdet 1 - 3-tuntiset päiväunet.
Päivän kokonaisunen tarve noin 11,5 - 15,5 tuntia.

3-vuotias

Päivän kokonaisunen tarve noin 11 - 14 tuntia.

4-vuotias

Tarvitsee unta noin 10 - 12 tuntia yössä.
Ei välttämättä nuku enää päiväunia tai nukkuu maksimissaan 2,5 tuntiset päiväunet.
Päivän kokonaisunen tarve noin 10 - 13 tuntia.

Päiväkodissa lapset eivät nuku päikkäreitä sen takia että se olis mukamas helpompaa päiväkodin tädeille, vaan koska se kuuluu pienten lasten elämään.

Tietenki jos lapsi herää vasta kymmeneltä ja menee sen jälkee tarhaan, nii ei se tietenkää oo väsyny päikkäriaikoihin eikä kyllä normaaleihin nukkuma-aikoihin illallakaan!

Jos yrität laittaa lasta nukkumaan kello seitsemältä illalla kun olen hänet herättäny kello kymmeneltä aamulla, nii ei varmaa väsytä oli sit nukkunu päikkäreitä siellä tarhassa tai ei...

Tziisus...

Minkä pituinen on lasten yöuni nykyään? Miten viikonloppuisin on menny,nukkuvatko päikkäreitä/mihin aikaan aamulla ylös/illalla nukkumaan?

Kuulostaa kyllä siltä että ovat joko yliväsyneitä tai sit vaan ei unta riitä pk:ssa nukuttujen päikkäreiden myötä..

Anteeksi nyt vaan, mutta miten joku voi olla nii pöljä että luulee että jos lapsi nukkuu päikkärit se on yöunista pois?

2-vuotias

3-vuotias

4-vuotias

Ei välttämättä nuku enää päiväunia tai nukkuu maksimissaan 2,5 tuntiset päiväunet.

Päiväkodissa lapset eivät nuku päikkäreitä sen takia että se olis mukamas helpompaa päiväkodin tädeille, vaan koska se kuuluu pienten lasten elämään.

Tietenki jos lapsi herää vasta kymmeneltä ja menee sen jälkee tarhaan, nii ei se tietenkää oo väsyny päikkäriaikoihin eikä kyllä normaaleihin nukkuma-aikoihin illallakaan!

Jos yrität laittaa lasta nukkumaan kello seitsemältä illalla kun olen hänet herättäny kello kymmeneltä aamulla, nii ei varmaa väsytä oli sit nukkunu päikkäreitä siellä tarhassa tai ei...

Tziisus...

Niin,yleistäminen on niin helppoa.. Lapset nyt kuitenkin on yksilöitä ja myös unen tarve on yksilöllinen. Esim oma n 2,5v lapseni (kotihoidossa) nukkuu päikkärit,yleensä n 1 tunti (joskus vaan n 30min,toisinaan jopa 2h) ja yöllä n 9-10tuntia. Herää sekä aamulla että päikkäreiltä iloisena,pirteänä,levänneen oloisena ja sekä päikkäreille että illalla nukahtaa helposti,eli ei ole liian pirteä eikä yliväsynyt.

2-vuotias

3-vuotias

4-vuotias

Tziisus...

Oletko mahdollisesti hieman yksinkertainen? Esim. 4-vuotiaan kokonaisunentarve on n. 11-13 tuntia. Jos nukkuu päivällä 2 tuntia, niin yöksi jää 2 tuntia vähemmän unentarvetta. Aika helppoa.

Yhteistyössä