Meidän 7vuotias tyttö varastaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on 7vuotias tyttö joka on oikeesti tähti meidän perheessä. Syntyny poikien jälkeen aivan yllätystyttö joka sekoitti koko perheen ja sukulaisten päät.

Vaikka tyttö saakin paljon kaikke niin ei todellakaan saa enempää materiaalia kuin pojatkaan. Mut nyt vuoden sisään on alkanu ilmaantua,et kun olen lapsen kans kaupassa ni hän katoaa hyllyjen väliin ja yrittää varastaa. Joka kerta on kyllä jääny kiinni ja asiat jutellaan ja puidaan,mut juttu vaan jatkuu.
Mä ajattelin,et olisko ens kerralla jos vielä tämmöstä sattuu niin liian rajua että kutsun eka myyjän paikalle ja sit vartian?
Ollaan tuotteita ennenki palautettu myyjälle ja kaks kertaa käyty maksaanki ku olen huomannu vasta kotona että lapsen tasussa on jotain. Pääasiassa se on ollu karkkia jonka sit syö salaa.
Mä en hyväksy varastamista en ollenkaan. Ja olemme asiasta keskustelltu ja tulos on edelleen se että tarkistan lapsen taskut aina ku poistumme kaupasta.

Olen tosi vihainen ja surullinen tapahtuneesta.

Joskus muistan täältä lukeneenki keskustelun, jossa yksi äiti kertoi, että kun hänen lapsensa oli jäänyt äidilleen kiinni jostain purukumin tms. varastamisesta, niin äiti oli siltä seisomalta lähtenyt lapsen kanssa poliisiasemalle ja pyytänyt sielä päästä juttelemaan poliisin kanssa. Poliisi oli sitten kertonut lapselle, mitä seuraamuksia myymälävarkaudesta voi olla. Oli kuulemma pelästynyt ihan kunnolla.

[QUOTE="vieras";26011812]Joskus muistan täältä lukeneenki keskustelun, jossa yksi äiti kertoi, että kun hänen lapsensa oli jäänyt äidilleen kiinni jostain purukumin tms. varastamisesta, niin äiti oli siltä seisomalta lähtenyt lapsen kanssa poliisiasemalle ja pyytänyt sielä päästä juttelemaan poliisin kanssa. Poliisi oli sitten kertonut lapselle, mitä seuraamuksia myymälävarkaudesta voi olla. Oli kuulemma pelästynyt ihan kunnolla.[/QUOTE]

Se vaan et meidän poliisiasema on 150kilometrin päässä :/ et sinne ei noin vaan lähdetä. Mut kiitos tästä vastauksesta. Lähin kauppakin on 12km päässä.

Ei tuon ikäisen varastamisesta ole kokemusta. Mutta meillä alle kouluikäinen söi kaupassa irtokarkin, ja mä laitoin lapsen itse tunnustamaan kaupan tädille ja pyytämään anteeksi, Ei oo toiste tehny.
Eli oletko laittanut lapsen itse pyytämään anteeksi? Jos et , kokeile sitä.

Täällä 7v poika ja näpistää kotona kaikkea mikä ei oo omaa en ymmärrä myös mikä buumi sekin on.Mun kännykkä on ollu isällään ja ei muka osaa selittää miten on sinne menny ja samoin mun auton navi ja muita pikkutavaroita.Autosta oli taannoin just ottanu hanskalokerosta muistilappulehtiön ja kysyin et missä se on ei osannu sanoo mitään ja hällä oli se omassa repussa : / pelkään myös että riistääntyy ihan kohta koko homma hanskasta.Puhuttu on paljon näistä jutuista mutta en tiedä mistä se johtuu.
Ai niin meillä ei oo takuulla kiristämisestä kyse mutta keverin 7v poika jäi kiinni huoltoasemalla kun yläasteelainen poika oli pakottanu varastamaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26011956]Ei tuon ikäisen varastamisesta ole kokemusta. Mutta meillä alle kouluikäinen söi kaupassa irtokarkin, ja mä laitoin lapsen itse tunnustamaan kaupan tädille ja pyytämään anteeksi, Ei oo toiste tehny.
Eli oletko laittanut lapsen itse pyytämään anteeksi? Jos et , kokeile sitä.[/QUOTE]

Olen laittanu lapsen itse kertomaan. Nolona vaan kattelee varpaita ei puhu yhtään mitään. Siinä sit seistään myyjän kans nokakkain lapsi ja tyttö ja äiti.

Täällä 7v poika ja näpistää kotona kaikkea mikä ei oo omaa en ymmärrä myös mikä buumi sekin on.Mun kännykkä on ollu isällään ja ei muka osaa selittää miten on sinne menny ja samoin mun auton navi ja muita pikkutavaroita.Autosta oli taannoin just ottanu hanskalokerosta muistilappulehtiön ja kysyin et missä se on ei osannu sanoo mitään ja hällä oli se omassa repussa : / pelkään myös että riistääntyy ihan kohta koko homma hanskasta.Puhuttu on paljon näistä jutuista mutta en tiedä mistä se johtuu.
Ai niin meillä ei oo takuulla kiristämisestä kyse mutta keverin 7v poika jäi kiinni huoltoasemalla kun yläasteelainen poika oli pakottanu varastamaan.

Just samallaista esiintyy meillä. Pahin oli että oli varastanu rahaa minun lomakosta. Silloin tuntu et saan sellasen laakin,etten osaa itsekkään enään käyttäyty asiallisesti. Ja mä huomasin sen vasta kaupassa. Oli rahat tosi tiukalla silloin ja tiesin et minulla on tietty summa lompakossa rahaa,et sillä voin ostaa ruokaa. Kassalla huomasin ettei sitä ollukkaan. Onneksi kortilla oli et pystyin sittenki maksamaan ostokset. Oli sillä selityskin sille rahan varastamiselle ku ei ollu päässy ratsastaan pariin viikkon ni aiko karata.

Olen laittanu lapsen itse kertomaan. Nolona vaan kattelee varpaita ei puhu yhtään mitään. Siinä sit seistään myyjän kans nokakkain lapsi ja tyttö ja äiti.

Meilläkin piti vähän ootella et se anteeks tuli, mutta tietty jos ei puhu tilanteessa ollenkaan, niin on hankalaa.
Itse en ottaisi kauppaan enää mukaan ja sanoisin lapselle syyksi tuon varastamisen. Ja kuukauden välein vaikka pottaisin taas mukaan kauppaan jotta näkisi et onko oppi menny perille.

[QUOTE="Sirkkeli";26012014]7-vuotiaan voi jo jättää kotiin kauppareissun ajaksi, ja niin minä ainakin tekisin tuollaisen tapauksen kanssa.[/QUOTE]

Joka tapauksessa lapsen on opittava käyttäytyyn kaupassakin. Ja otan vuorotellen joka lastan kauppaan ja ostoksille mukaan. Ja pääsevät aika harvoin. Mut tuota vois kyllä käyttää rangaistuksena että et pääse kauppaan kun viimeksi varastit.

Yhteistyössä