Tarviiko pankissa kertoa mistä on saanu rahat,jos laittaa omalle tilille 500e?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilyttävää??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilyttävää??

Vieras
Kun mulla kirppispöytä ja ollaan huutonetissä tavaraa myyty. ollaan saatu melkosen hyvin rahaa:) pariviikkoa sitte myytiin sohva + keittiönpöytäsetti saatiin 500e. viimeviikolla mies myi auton ja saaatiin 1200e ja nyt sain kirpalta 120e vien aina sitä mukaan tilille rahaa kun saatiin sitä. No tänään vein siis 120e pankkiin ja sanoin että laittaa mun tilille, niin tuli kauheet kyselyt että mistä oon rahat saanu:O ja miksi oon laittanu niin paljon:O???kuuluuko se niille?

Kai siihen riittää syyksi kirppismyynnit.
Tuskin tuo 120€ on "paljoa" mutta jos lyhyen ajan sisällä on paljon suurehkoja talletuksia niin kai siinä jonkinmoinen epäilysherää (esim rahanpesu, huumekaupat)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26012115:
ei kuulu, niiden ei saa kysellä vaikka vesit miljoonan sinne tilille

Kylläpä vaan lain mukaan täytyy kysellä. Syynä on juuri rahanpesumahdollisuus. Poikkeavan suuret käteistalletukset pitää selvittää tilille laitettaessa ja henkilöllisyys todeta myös talletettaessa.

Kuten useampi jo edellä todennut, laki velvoittaa selvittämään suurempien käteispanojen alkuperän... useamman tonnin. Pankkia saattaa tietty kiinnostaa myös, jos on PALJON pienempiä käteistalletuksia.

Yhteistyössä