Apua! Miesystäväni luulee että mulla on oma lapsi, ja nyt se haluaisi nähdä sen. Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapseton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapseton"

Vieras
Oikaisemattoman väärinkäsityksen kautta miesystäväni luulee minulla olevan 5-vuotias lapsi joka asuu pääasiassa isänsä kanssa. Joka toinen viikko näen lasta päivän ajan. Lapsi ei siis oikeasti ole minun, vaan ex-mieheni. Ex miehen vaimo oli kuollut aika pian synnytyksen jälkeen kolarissa ja ex on siis tytön yh-isä kun tapasin hänet 4 vuotta sitten. Vaikka olimme vaan 2,5w yhdessä, lapsi ehti kiintyä minuun ja sovimme että toimin äidin korvikkeena.

Miesystäväni on hyvin mustasukkainen ihminen, joten jos olisin sanonut hänelle että olen käynyt katsomassa exän lasta, hän olisi lukenut se pettämisenä toisen miehen kanssa. Välttääkseni riidan, olen sanonut lasta omakseni.

Olen siis vuoden ollut erossa lapsen oikeasta isästä, mutta nähnyt lasta kerran tai kaksi kuussa. Nyt ex-miehellä on uusi naisystävä joka on ottanut "äidin" roolin, joten olen viimeisen parin kuukauden aikana nähnyt lapsen vaan kerran. Tästä mies on suivaantunut exälleni kun en näe "lastani" tarpeeksi usein. Ennenkin oli harvoin, mutta tämä on jo liian harvoin. Samalla hänkin haluaisi nähdä lapsen ja osallistua lapsen elämään. Mitä teen?

No jopas on tilanne. Täytyy sanoa, että ihmettelen, miten olet antanut uskoa valheeseen. Siis herranen aika, jos on noin mustasukkainen tyyppi, niin saa suivaantua ja lähteä hevonkuuseen, sellaisista kannattaakin hankkiutua ajoissa eroon.

Ei kai se auta kuin selittää tilanne?
Ainakaan lisää valheita en lähtis keksimään.

Lainaa jonkun ystävän lasta tuohon tarkoitukseen. :) Selitä tilanne sellaiselle ystävälle, jolla on tuon ikäinen lapsi ja joka on luotettava. Ja pyydä että saat aina lainata hänen lastansa, kun sun tarvitsee näytellä miehelle. Teette sitten jotain kivaa lapsen kanssa, kun se on sun luona. Joten samalla se lapsi saa vaihtelua ja kivaa tekemistä sun kanssa. Ja äiti saa vapaa-aikaa. Miehesi saa mielenrauhan. Kaikki hyötyvät. :)

Jos sun on täytyny alusta asti valehdella miehelle tilanteesta, niin kannattaisiko miettiä että onko suhteessanne mitään järkeä? Ei ole kovin vakaalla pohjalla jos ei ole toiselle voinut totuutta kertoa...

Kuulostaa kyllä sairaalloiselta mustasukkaisuudelta, jos ei ymmärrä, että lasta sinä tapaat etkä eksää. Itse unohtaisin noin mustasukkaisen miehen, sillä vaikka alussa tuollaiset ongelmat tuntuvat kovin pieneltä, voivat ne saada myöhemmin järkyttävät mittasuhteet ja siinä sitä kuule on nieleskelemistä karvaassa totuudessa.

Ensinnäkään kukaan täysipäinen ihminen ei vaihda lapsen toista vanhempaa aina sitä mukaa, mitä uusi tyyppi astuu kuvioihin.

Ja tuo uuden miehesi mustasukkaisuus...

Sanotaanko niin, että uskokoon ken tahtoo tämän tarinan totuudenperäisyyteen.

Yksi valehtelee ja toinen on mustasukkainen. Kuulostaa terveeltä ja tasapainoiselta suhteelta, jota kannattaa vaalia rakkaudella. :heart:

Nyt olisi hyvä aika lähteä eri suuntiin tai aikuistua, kummankin.

Ensinnäkään kukaan täysipäinen ihminen ei vaihda lapsen toista vanhempaa aina sitä mukaa, mitä uusi tyyppi astuu kuvioihin.

Ja tuo uuden miehesi mustasukkaisuus...

Sanotaanko niin, että uskokoon ken tahtoo tämän tarinan totuudenperäisyyteen.

No miten se sit käytännössä onnistuu? Ollako ilman uutta puolisoa koko ajan?

Siis jos lapsen äiti on kuollut, sitten parin vuoden päästä mies tapaa jonkun, jonka kanssa muuttaa yhteen. Tulee ero ja sovitaan, että lapsi saa vielä tavata naista.
Menee taas muutama vuosi, ja mies tapaa naisen, niin eikö se sitten saiskaan muuttaa tämän kanssa esim yhteen? Pitäis vaan ikiaikoja olla niin, että mies on yksin, ja lapsi tapaa kerran kuussa exää, niinkö?
Tuskin sille lapselle nyt on sanottu, että tässä sulle uusi äitikorvike. Eiköhän se vaan ole luonnollista, että nyt siellä on toinen nainen lapsen elämässä, niin perhe-elämä rullaa.
Ja lapsi kuitenkin otettu huomioon, eli saa vielä tavata tätä ex-naistakin.

Mä en nyt vaan oikeesti ymmärrä, miten sit pitäis toimia?
Tällä periaatteellahan kaikkien eronneiden pitäis pysyä yksinään loppuikä (mikä kyllä osalle saattais tehdä hyvää).

kerro totuus...jos olet varma että on oikeasti niin mustasukkainen niin miksi näit edes vaivaa valehdella tuollaisesta asiasta kun totuus olisi kuitenkin joskus paljastunut...itseäni ärsyttää aina valehtelu saati sitten että se tehdään vielä sen nimeen että pyritään välttämään toisen suuttumista...

Yhteistyössä