Maanantain hyvien & iloisten asioiden pino :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sipsi";26082319]Voisi olla meidän perheen isännän suusta muutama vuosi sitten nuo sanat:) Nyt tytön harrasteen kautta hänestä on kuoriutunut oiva "kisapaikan jokatoimihenkilö/ponintajuttelija" ja taitava kopinvetäjä.

En minäkään kyllä kengitysmielessä uskaltaisi hevosen jalkaan tarttua, mikä tietenkin on ihan vain hevosen etu. Tämä suutari pysyy lestissään :)[/QUOTE]
Mun kaviokammoni vaan kasvaa vuosien myötä.
Kun tyttö oli pieni, uskalsin jopa taputtaa poliisihevosta (oli pakko, en mä voinut lapselle näyttää että pelkään).

Viime keväänä teki jo tiukkaa koskea poniin :ashamed: ja se poni oli ihan kiltti kaiken lisäksi. Taputin sitä silti, ja sen jälkeen otin taas viisi askelta taaksepäin, kun se poni katsoi mua murhanhimoisilla silmillään selkeästi suunnitellen jotain katalaa :snotty:

Odotan pelonsekaisin tuntein tämän kevään pihatapahtumaa tytön koululla. Siellä on kuitenkin taas pelottavia poneja.

[QUOTE="vieras";26082362]tänään la ja olo loistava - kohta saan pienen syliin. Saatin sohvat kaupaksi ihan itsestään ja tienattiin niillä rahat tuplarattaisiin![/QUOTE]
Loppusuoralla siis :), tsemppiä sulle synnytykseen!

Samoissa mennään, mulla on 14.6. ja jösses että jo pistää puhisemaan :D

(tosin jossain kohtaa neuvolassa sanottiin että 15.6. mutta mä todellakin pidän kiinni tuosta 14.6.!)
:D mä taas olen laskenut aikaisempien synnytysten keskiarvona että 15. voisi olla hyvä päivä syntyä.Varaudun enemmin että menee vähän yli,niin se on sitten iloinen yllätys jos ennen tulee.

Ei voisi kyllä viikko paremmin alkaa:) Aurinko paistaa, ja taas kerran olen ihan mielettömän tyytyväinen meidän uuteen kotiin, ja eritoten pihaan. On niiiiiiin kiva:) Miehellä on loma, ja oli siivonnut ja käynyt ruokakaupassa sillä aikaa, kun lasten kanssa ulkoiltiin. Kolme neljästä pirpanasta jo untenmailla, yksi vielä pyörii. Laitan välipalaksi meille piknikin takapihalle, ekaa kertaa tänä keväänä!

[QUOTE="sipsi";26082337]On takuulla suuri etu, että pystyy omat itse kengittämään. Varmasti riittää sinulla puuhaa nykytoimissa ilman seppäilyäkin. Mutta valtavan hyvä taito. Meillä miehen tuttu on pari kertaa laittanut irtokengän ponille takaisin jalkaan, kun seppä ei välttämättä päiväkausiin pääse tulemaan.[/QUOTE]

Sehän se on mullakin ollut, että kun sitä seppää yhtäkkiä tarttis, niin viikon saa ainakin odotella että se ehtii.
Ja nykyisellä kengitysvälillä ja hevosmäärällä kenkäyksiin menee 1200€/vuosi.
Se on jo iso säästö jos ei tarvitse maksaa kuin kengät ja naulat itse. Ja jos kengitän sitten noi oman tallin vuokrapaikkalaisetkin, niin jää jopa vähän käteen :D

Aivan ihana ilma, keväinen olo ja iloinen mieli. Pikkuisen tyttären 2v synttäribileet ensi vkl ja kovasti leivotaan herkkuja ja siivoillaan yhdessä :)

Eilen myös bongasin oviksen ja nyt kovasti toivotaan josko meille suotaisiin pieni loppiaisvauva <3

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
hyvä ilma, en ollut aamulla niin väsynyt kuin yleensä että jakso heti aamupalan jälkeen lähteä ulos ihmettelemään josko olis lisää leskenlehtiä pukannut maasta :) esikoinen käveli reippaammin kuin viikko kaks sitten :) hmmh no kaikin puolin tuntuu että tulis hyvä loppu päiväki vaikka onki vähän ylimäärästä pyykkivuorta! kyllä aurinko kummasti parantaa elämänlaatua vaikka puuhat olis samat ku muinaki vuodenaikoina :D

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
:D mä taas olen laskenut aikaisempien synnytysten keskiarvona että 15. voisi olla hyvä päivä syntyä.Varaudun enemmin että menee vähän yli,niin se on sitten iloinen yllätys jos ennen tulee.
Mä oon oikeastaan asennoitunut siten, että jos ennen heinäkuuta syntyy niin hyvä on :laugh:

Esikoinen 40+5, toka 41+3 (vuosikin ehti vaihtua välissä; la oli joulukuussa -05 mutta synnytin tammikuussa -06)...Jos tämä tulisi ennen laskettua aikaa niin en varmaan edes tajuaisi mistä on kyse :snotty:. Katselin Pietarin-bussimatkojakin kesäkuun tokalle viikolle ihan tyytyväisenä, ennen kun LAPSET muistutti että "äiti hei, eiks meidän vauvan pitäs syntyy kesäkuussa, voiks silloin muka vielä lähteä matkalle" :D

Mä oon oikeastaan asennoitunut siten, että jos ennen heinäkuuta syntyy niin hyvä on :laugh:

Esikoinen 40+5, toka 41+3 (vuosikin ehti vaihtua välissä; la oli joulukuussa -05 mutta synnytin tammikuussa -06)...Jos tämä tulisi ennen laskettua aikaa niin en varmaan edes tajuaisi mistä on kyse :snotty:. Katselin Pietarin-bussimatkojakin kesäkuun tokalle viikolle ihan tyytyväisenä, ennen kun LAPSET muistutti että "äiti hei, eiks meidän vauvan pitäs syntyy kesäkuussa, voiks silloin muka vielä lähteä matkalle" :D

Mulla on tulleet 39+6,40+4 ja 40+1,minä taasen olen miettinyt että tämän hetkinen kuopus pitäisi kyllä viedä Muumimaailmaan siinä kesäkuun alussa,jos vaikka reipas kävelypäivä siellä pistäisi vauhtia.(todennäköisesti mun aika kyllä kuluu lähintä varjoisaa penkkiä etsien :D )

Kesäkuussa olisi vaikkamitä muutakin mielenkiintoista,Saaristo open yms,täytyy vähän katsoa miten jaksaa ja ehtii.

Viimeksi muokattu:
Ihana päivä! Sain veroilmoituksen ja lupaavat yli tonnin palautusta! JEE! Ja meillä on uusi ihana koiranpentu! Aurinko paistaa, lumet sulaa! Ja maa on kuiva, eli EI NIIN kuraisia koiria! Ah, ja mikäs tässä äitiyslomalla ollessa :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
On ihan mahtava olo. :) Selvisin taas tän päivän ja viime yön haasteista, mitään ei särje niin paljoa ku vois ja toinen villasukka on kohta valmis. Sain aikaseksi ostettua kakspuolista teippiä, eli voisin alkaa liimailla asioita yhteen kunhan jaksan tai vaihtoehtoisesti alkaa kiinnittää paljetteja styroksiin.

Pidin kaupan ovea auki jollekin vanhemmalle miehelle ja se sanoi minua hoikaksi ja nätiksi. :D Myöhemmin kyllä aloin miettiä oliko se vittuilua, mutta ehkä se ei ollutkaan!

Kävin myös sovittamassa kesämekkoa ja löysinkin yhden ihan sopivan. Nyt voisin vielä laihtua jonku verran, että saisin ostaa kokoa pienemmän. ;)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
-ihana ilma kurjan viikonlopun jälkeen

- aamu ja hoitoon/kouluunviemiset sujui mukavissa merkeissä kaikilla lapsilla

- käytiin kuopuksen kanssa uimassa missä tyttö sai paljon positiivista huomioa ja kivaa oli, kerrankin sain laskeskella vesiliukumäkiä omaan tahtiini (1v:n tahti sopii meikäläiselle paljon paremmin kuin 5v:n tai 7v:n)

- syötiin ulkona, oli hyvää

- nyt kuopus rattaisiin päikkäreille ja pääsen itse katselemaan kirpparia ja kahvittelemaan ennen kuin haetaan esikoinen koulusta ja jäädään leikkipuistoilemaan

- aiemmin harmitti kun esikoisen huomiselle suunniteltu korvaoperatio peruuntui kun leikkaussalissa oli sattunut vesivahinko. Käännettiin positiiviseksi sillä että mies oli kuitenkin ottanut vapaata eli hän hoitaisi huomisen kuopusta ja minä ja ystäväni mentäisiin esikoisen kanssa jonnekin kivaan paikkaan. Nyt uimassa olon aikana oli puhelimeen tullut viesti että poju sai uuden ajan jo 27.4! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;26082764:
Pitää yrittää olla kaivamatta ihan niin syvälle :xmas: Ehkä niille kesäkukkasille riittää matalampikin kuoppa :D

Viime kesänä oltiin pojan kanssa hautuumaalla kävelyllä, ja kun joku mies (puutarhuri tai jotain) kaivoi kukkasille kuoppaa niin poika totesi tietäväisenä että "jaaha, tossa kaivetaan monttua jollekin joka haudataan".

Setä sitten valaisi poikaa siitä, että niitä ihmisten monttuja ei kaiveta käsin pikkuisella lapiolla :D

Ja kun yhdessä hautakivessä oli pingviinin kuva (lapsen hauta), niin poika juoksi ihan innoissaan kertomaan siitä mulle: "ÄITIIIII, tonne on haudattu pingviini!". Oltiin justiinsa oltu lemmikkieläinten hautausmaalla, ja siellä katseltu että missä lepää koira, missä kani, missä kissa... :xmas:. Pettymys oli käsinkosketeltava kun totesin että ei siellä oo pingviiniä.

Pitääkin mennä hautausmaalle taas, isovanhemmille voisin kukkaset kaivaa. Siis jos löydän niiden haudoille :snotty:, enhän mä oo toisella käynyt kuin 35 v ajan (isäni veljen hauta on samassa :heart: ) ja toisella 34 v...ei aina voi löytää :xmas:

Yhteistyössä