Y
yksinäinennen
Vieras
Tilanne on se että en enään tiedä onko minun järkeä olla tässä suhteessa vai ei. Olemme seurustelleet hyvin nuoresta, vieläkin olemme nuoriä, minä 20. Seurustelua nyt takana 5 vuotta josta reilu puoli vuotta saman katon alla. Yhteenmuuton jälkeen asiat alkoivat mennä päin p:tä. Miehellä raskas työ ja tekee töitä iltamyöhään.. usein tekee "töitä" vielä kotonakin.. tai ainakin viettää paljon aikaa koneella.. Muutin miehen takia toiseen kaupunkiin ja olen täällä hyvin yksinäinen, ystäviä ei oikeastaan ole ja käyn toisessa kaupungissa töissä joten ystäväverkostoa tuskin tulee edes muodostumaan. Illat ja vapaapäivät vietä yksin kotona ja kun mies vihdoin saapuu kotiin hän hyppää suoraan sohvalle ipadinsa kanssa. Olen kyllä koko ajan siinä vieressä, mutta ei se mielestäni ole yhdessä oloa kun toinen keskittyy johonkin täysin eri asiaan kuin minä. Jos pyydän lopettamaan ipadilla olemisen ja katselemaan vaikka kanssani telkkaria hän hermostuu ja sanoo että hän on niin väsynyt että haluaa nyt rentoutua. Jos taas valitan hänelle että emme tee mitään yhdessä niin sanoo että on niin paljon töitä ettei riitä aika tai lupaa että perjantaina mennään leffaan.. no eipä sitten ikinä kuitenkaan mennä. Nukumme myös eri sängyissä.. koska mies ei enään osaa nukahtaa ilman että ympärillä on tuhat virikettä.. usein aamuyöllä herään television ääreen ja löydä miehen tv auki, ipad sylissä sohvalle nukahtaneena. Tänään meillä oli iso riita.. tosin puhelimessa sillä mies oli jälleen töissä. Kysyin häneltä suoraan asioita ja sanoin että en enään kestä tätä yksinäisyyttä ja tälläistä suhdetta. Sanoin että jos hän ei ole valmis edes siihen että yrittäisi viettää aikaa kanssani lähtisin menemään. Hän sanoi että EI TIEDÄ pystyykö yrittämään. Kysyin myös että haluaaako hän olla kanssani enään ja tähän vastaus oli kyllä ja ei. Kysyin myös että haluaako hän itse viettää aikaa kanssani ja taas vastaus oli että ei tiedä. Lopulta sanoin että okei nyt pakkaan laukkuni ja lähden menemään.. niin siihen hän sanoo että älä mene. Kaksi kuukautta sitten olimme isossa kriisissä ja lähdin menemään. Pakenin mökille 300km päähän.. mies seurasi minua ja itku takaisin. En ymmärrä miksi hän itki minut silloin takaisin kun ei edes tiedä haluaako olla kanssani vai ei!!! Kannattaako tätä enään katsella..? En edes enään tiedä millainen parisuhteen kuuluisi olla.. toivottasti ei tälläinen.. ja kun en ole koskaan ollut kenenkään muun kanssa! Pelottaa että jos lähden niin kadunko sitä loppuelämäni ja että onko se elämä parempaa yksin tai jonkun muun kanssa.