Mitä tehdä kun mies haukkuu vammaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
En ole oikeasti vammainen millään tavalla, mutta halutessaan loukata pahasti, mies haukkuu minua vammaiseksi. En tiedä miksi se satuttaa niin paljon, mutta tällaisten tilanteiden jälkeen olen pitkään aivan lamaantunut ja mieleni tekisi vain itkeä.
Mies on täysin empatiakyvytön, joten ei auta vaikka kertoisin hänelle kuinka paljon tuo loukkaa minua. Mitä muita keinoja olisi saada mies lopettamaan haukkuminen?

Miehen vaihtaminen on helpommin sanottu kuin tehty...yritetty on, mutta kertaakaan en ole siihen loppupeleissä pystynyt.. Haluaisin vain niin paljon saada miehen käyttäytymään ystävällisesti.

[QUOTE="kyllästynyt";26136996]Miehen vaihtaminen on helpommin sanottu kuin tehty...yritetty on, mutta kertaakaan en ole siihen loppupeleissä pystynyt.. Haluaisin vain niin paljon saada miehen käyttäytymään ystävällisesti.[/QUOTE]

häh? olet yrittänyt vaihtaa miestä miten? Mikset muuta omillesi ja ala elämään sinkkuna.

Omasta puolestani tuskin loukaantuisin siitä että hakuttaisiin vammaiseksi, niiden puoesta varmasti loukaantuisinkin joilla joku vamma on. Suututtaisi ja hävettäisi kyllä että olen noin tyhmän puolison itselleni löytänyt, varmasti menisi vaihtoon ja toivottavasti seuraavan kohdalla olisin tarkempi.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
No siis tuo miehen vaihtaminen oli nyt väärä termi, en siis ole yrittänyt vaihtaa miestä, vaan erota..Mutta en vaan pysty, en kestä sitä tuskaa ja surua, olemme kasvaneet liian yhteen. Siksi kyselen neuvoja, että onko mitään ideoita miten miehen saisi käyttäytymään paremmin?

[QUOTE="kyllästynyt";26137028]No siis tuo miehen vaihtaminen oli nyt väärä termi, en siis ole yrittänyt vaihtaa miestä, vaan erota..Mutta en vaan pysty, en kestä sitä tuskaa ja surua, olemme kasvaneet liian yhteen. Siksi kyselen neuvoja, että onko mitään ideoita miten miehen saisi käyttäytymään paremmin?[/QUOTE]

Mies ei ole kasvanut sinun kanssasi yhteen. Sinä vain olet läheisriippuvainen hänestä. Sinua kohdellaan kuin kynnysmattoa, etkä silti tajua lähteä.

jonkin teorian mukaan se menee niin, että alat itse käyttäytä oikein ihanasti ja hienosti, niin sit ukkokin alkaa, voihan sitä kokeilla, käännät siis toisenkin posken ja kujertelet ja kehut miestäsi....

Mies ei kunnioita eikä rakasta sinua kun voi käyttäytyä noin ja sun mielestä se on vaan ystävällisyyden puutetta... huoh. Läheisriippuvainen taidat olla tai muuten viallinen oikeesti kun tollasta ukkoa kattelet.

Mies tietää että et halua/voi lähteä joten kohtelee sua miten haluaa :(
Jos teillä ei ole lapsia ja sulla on mahdollisuus muuttaa jonnekin heti(väliaikaisesti) niin muuta ja katso muuttuuko miehen suhtautuminen .

[QUOTE="Sanna";26137044]Mies ei ole kasvanut sinun kanssasi yhteen. Sinä vain olet läheisriippuvainen hänestä. Sinua kohdellaan kuin kynnysmattoa, etkä silti tajua lähteä.[/QUOTE]

No vaikka sitten niin, mutta lopputulos on sama. Ei mieskään suhteessamme viihdy, kun meillä ei mene muutenkaan hyvin, mutta samanlaista surua eron ajattelu aiheuttaa hänessäkin. Emme siis kumpikaan kestäisi eroa.

Onko kenelläkään neuvoja, kuinka pystyisimme saamaan suhteemme kuntoon? Epäilen, että miehelläni on persoonallisuushäiriö, mutta haluaisin uskoa, että myös sellaisen ihmisen voisi saada käyttäytymään asiallisesti? Suurimpana ongelmana on siis tuo miehen haukkuminen ja raivokohtaukset.

[QUOTE="mä";26137081]Mies tietää että et halua/voi lähteä joten kohtelee sua miten haluaa :(
Jos teillä ei ole lapsia ja sulla on mahdollisuus muuttaa jonnekin heti(väliaikaisesti) niin muuta ja katso muuttuuko miehen suhtautuminen .[/QUOTE]

Olemme tavallaan kokeilleet erillään asumista, kun muutimme miehen työn perässä nykyiselle paikkakunnallemme, ja minun työt edellisellä paikkakunnalla jatkuivat vielä kaksi kuukautta, kunnes pääsin muuttamaan itse tänne. Silloin tilanne olikin hieman parempi. Nyt erillään asuminen olisi hankalaa, kun kaikki sukulaiset ja ystävät jäivät vanhalle paikkakunnalle ja minulla on työ täällä.

Siis herranjumala, sano miehelle, että älä hauku enää vammaiseksi? Miten niin moni nainen vaikuttaa niin nössykältä, mitään ei pysty sanomaan puolustaakseen itseään.

Kuulostaa todella tutulta. Paitsi, etten tiedä, miksei mies lähde. Ehkä ei vain jaksa vaivautua. Ja haukkuu todella paljon pahemmin, kuin "vain" vammaiseksi. Minäkin toivon hänen muuttuvan takaisin ihanaksi ihmiseksi, joka hän oli 9v sitten, kun tavattiin. Vaikka tiedänhän minä, ettei niin käy:(
Itsekin olen tullut todella vihaiseksi nalkuttvaksi ämmäksi. Jos aina kaikki mitä tekee tai sanoo aiheuttaa vain haukkumista, ei sitä vain jaksa. Mutta toi ehdotus, että muuttuu itse ihanaksi, niin mieskin muuttuu, ei kyllä tässäkään tapauksessa toimi. Yritin kahdeksan vuotta:(

Moni varmaan järkyttyisi jos kuulisi mun ja mieheni riidat. Siinä lentelee vitun vammaiset ja kusipäät koko ajan, eikä niitä jälkeenpäin murehtiin jäädä. Sano että lopettaa jos et sitä kestä, tai huuda takaisin.

Yhteistyössä