Mun sarja on keskenmeno, lapsi, kaksoskeskenmeno, keskenmeno, lapsi, kaksoskeskenmeno, toinen kaksosista kesken ja yksi lapsi, keskenmeno, toinen kaksosista kesken (edelleen olen siis raskaana ja sitä survivoria odotellaan).
Asiaan perehtyneen gynen kanssa kävin läpi tuota raskaushistoriaa, ja hän totesi, että mikäli joku syy noihin keskenmenoihin on, tuo sarja sopisi lähinnä balansoituun translokaatioon eli kromosomihäiriöön, joka minulla olisi ns. balansoituneessa muodossa ja epäbalansoituneessa muodossa lapselle periytyessään aiheuttaisi keskenmenon. Asiaa voidaan tutkia (ei tosin raskauden aikana) ja mahd. translokaatiohäiriö selvittää, mutta mitään sille ei voi tehdä. Eli tässä tapauksessa tiedolla ei oikein tee mitään, korkeintaan sitten jos mun tytär tai tyttäret saa aikanaan toistuvia keskenmenoja omissa raskauksissaan, olisi sitten todennäköinen syy selvillä.
Neljä noista mun viidestä "kokonaisesta" keskenmenosta on tapahtuneet imetysaikana, en tiedä onko imetys vaikuttanut asiaan, mutta tässä raskaudessa lopetin imetyksen gynekologin kehotuksesta muutama viikko plustestin tekemisen jälkeen ja siihen saakka hengissä selvinnyt kaksonen on edelleen matkassa ja voi hyvin. Mene ja tiedä...