Rohkeat äidit paljastavat mahansa: Vartaloni synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äidit ovat nuoria kaikki;26158349:
Epäreilu edustus, noista näkee että ovat kaikki nuoria äitejä, 20+.

Laitettaisiin 30+ äitien mahat, niin johan lentäis oksennus monilta teineiltä! :D

Mä olen 40++ ja kolme lasta synnyttänyt, mutta eipä mulla juurikaan arpia ole. Muutama hailee viiru...

Alkuperäinen kirjoittaja Äidit ovat nuoria kaikki;26158349:
Epäreilu edustus, noista näkee että ovat kaikki nuoria äitejä, 20+.

Laitettaisiin 30+ äitien mahat, niin johan lentäis oksennus monilta teineiltä! :D

Oma vatsani on kahden lapsen jäljiltä ihan yhtä timmi kuin nuorempanakin, eli ei aiheuta oksennusrefleksiä.

Raskausarpia syntyy kun hormonit venyttävät veresnahkaa. Raskausarpia syntyy silloinkin kun kehossa on hormoniylikuorma, niit tulee myös hormonihäiriöiden yhteydessä ilman et olis raskaana saati lihonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja yksöisraskaudessa;26158099:
Niihin arpien tulemiseen vaikuttaa oleellisesti se kuinka paljon lihoo raskauden aikana. Jos raskauden aikana laihtuu/pysyy rasvaprosentti samassa, niin arpia ei pitäisi tulla tai sitten tulee tosi vähän. Mutta jos raskauden aikana paino(tarkoitan siis rasvaa)nousee ja ihan lihoo ylensyömisestä niin sitten voi odotella aika pahoja arpija :) Vatsan iho pystyy yleensä venymään sen raskausvatsan, mutta läskin lisääntyminen +raskaus, ni sitä ei vatsanahka kestä ja repee..

Hah... Mulle tuli raskausarvet, vaikka paino nousi vähän alle 10kg (normaali painonnousu) ja viikko synnytyksestä olin jo pari kiloa alle lähtöpainon. Eli ei voi ainakaan sen lihomisen piikkiin laittaa. :/
Tulivat rv38-40.

Mä lihosin n. 24+ kiloa raskauden aikana ja olin suhteellisen vanha synnyttäjä (eli ei niin palautuvaa ja kimmoisaa ihoa) ja silti maha ihan normi synnytyksen jälkeen - ei arpia.

Miten musta näyttää, että niitä arpia on enemmän sellaisilla tasapaksummilla naisilla (hoikat jalat, ei selkeää vyötäröä) kuin sellaisilla ampiaisvyötäröisillä? Tämä siis ihan noista arpikuvista ja kavereiden kokemuksista ilmoille heitetty mutu.

Niihin arpien tulemiseen vaikuttaa oleellisesti se kuinka paljon lihoo raskauden aikana. Jos raskauden aikana laihtuu/pysyy rasvaprosentti samassa, niin arpia ei pitäisi tulla tai sitten tulee tosi vähän. Mutta jos raskauden aikana paino(tarkoitan siis rasvaa)nousee ja ihan lihoo ylensyömisestä niin sitten voi odotella aika pahoja arpija :) Vatsan iho pystyy yleensä venymään sen raskausvatsan, mutta läskin lisääntyminen +raskaus, ni sitä ei vatsanahka kestä ja repee..

Mulle tuli 20 kg eikä ainuttakaan raskausarpea mahassa tai reisissä.

Mä olen lihonut neljän raskauden aikana 25-35kg eikä ole tullut arpia eikä jäänyt löysää vatsanahkaa. Siksi sanoinkin, olenkin nähtävästi ollut onnekas!

Mä ainakin söin molemmissa raskauksissa ihan reilusti ja painoa tuli 20 kg enkä myöskään rasvaillut. Silti vatsa ihan hyvässä kunnossa eikä arpia eli taitaa olla yksilöllistä ja kudostyypistä tms. kiinni tuo arpien tuleminen.

Miten musta näyttää, että niitä arpia on enemmän sellaisilla tasapaksummilla naisilla (hoikat jalat, ei selkeää vyötäröä) kuin sellaisilla ampiaisvyötäröisillä? Tämä siis ihan noista arpikuvista ja kavereiden kokemuksista ilmoille heitetty mutu.

Tää on kanssa mutua, mutta musta tuntuu että mitä enemmän on valmiiksi ylipainoinen eli selkeästi lihava, niin sitä todennäköisemmin raskauden jäljiltä vatsa on "menetetty". Ei siis tosiaan mitään tutkimusmateriaalia, mitä nyt olen ystäväpiiriä seurannut. Ne joilla on pullamaha ollut jo ennestään, saavat kunnon eturepun.. Ja tokihan ne geenitkin vaikuttaa.

Mulle tuli arvet ekassa raskaudessa vasta kun meni yliajalle. Kyllä harmitti. Nyt olen jo ihan sinut niiden kanssa. Arvet ovat vaaleat ja aika huomaamattomat nykyään. Toisesta raskaudesta ei tullut yhtään lisää.

Minulla molemmissa raskauksissa normaali painonnousu, tosin maha oli eteenpäin valtavan iso tötterö. Ennen raskauksia kapea vyötärö, 62cm ja timmi. Eka raskaus meni täysin arvitta, mutta toisen lasta odottaessa peli menetettiin... Rasvasin ihan kuin ekassakin samalla rasvallakin (Body Shopin kaakaovoi), mutta arpia vaan tuli n. rv 30 eteenpäin niin että tuntui että joka aamu siellä oli uusi arpi.

Kävin hiljattain uimahallissa ja minustakin tuntui että olin ainoa nainen siellä jolla näkyi raskausarpia...

Älä puhu sontaa. Itse en lihonut tarkan ruokavalion takia juuri mitään mutta niin vain repesi navan yläpuolelle saakka ja vähän muuallekin.

Siis onko normaalia, että raskausarvet ovat kipeitä? Tuossa yhdessä kuvatekstissä sanottiin, ettei voinut edes kaikkia housuja pitää, kun arvet olivat kipeitä. Ei minulla ole koskaan raskaus- tai mitkään muutkaan arvet olleet kipeitä.

Yhteistyössä