Ä
"äitiiii"
Vieras
Nyt synnytyksestä on 3,5 viikkoa ja olo on vieläkin aika "outo". Itkettää vähän joka asiasta, erityisesti niinkin pinnallinen asia, että tunnen itteni ja vartaloni niin rumaksi, saa silmät kostumaan. Väsyttää vaikka nukun hyvin. Monesti päivisin odotan vain että olisi ilta, vois olla tekemättä yhtään mitään ja mennä nukkumaan. Hermostun esikoiselle koko ajan kaikesta turhasta, pinna ei yhtään kestä sen uhmaikäkiukuttelua ja pelleilyä. Tuntuu jotenkin että kaikki on pielessä vaikka järjellä ajateltuna kaikki on hyvin. Mies on isoksi avuksi täällä, kauhulla odotankin että hän lähtee kohta takaisin töihin. Lapset ovat terveitä, minä olen äiti ja mun pitäisi nauttia lasteni seurasta jne... nautinkin esimerkiksi vauvan kanssa oleskelusta ja esikoisen kanssa vaikkapa lukemisesta, mutta jotenkin tuntuu etten jaksaisi tehdä mitään. Huolehdin kyllä kodista ja lapsista mutta muu ei oikein kiinnosta. En mä tiiä mikä tässä on vikana. Onko tää vaan sitä synnytyksen jälkeen olevaa hetkellistä hormonihuurua?