Onko etikettivirhe olla menemättä anopin häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uunoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uunoko

Vieras
Anoppini menee naimisiin uuden miehensä kanssa kesäkuussa, ja koska olen hänen poikansa kanssa, myös minut on kutsuttu häihin. Emme ole anoppini kanssa kovinkaan paljon tekemisissä, jonkun verran kuitenkin. Emme asu samalla paikkakunnalla emmekä näe kovin usein. Mieheni tietysti osallistuu, mutta mietin että onko suurikin etikettivirhe jos minä en mene häihin? Kyseinen viikonloppu on todella hankala häitä ajatellen ja työkiireet ovat silloin pahimmillaan. En myöskään ole tekemisissä mieheni siskojen, tätien tai muiden sukulaisten kanssa enkä tunne millään tavalla kuuluvani heidän perheeseensä.

Onko minun siis "pakko" mennä häihin, vai voinko laittaa lahjamme mieheni mukana ja kovasti pahoitella etten pääse paikalle?

ei kai sua kukaan sinne häihin velvoita menemään. varsinkin jos sulla on vielä työkiireitä silloin. jokainenhan sen itse viime kädessä päättää, kenen häihin tai mihin juhliin yleensäkin osallistuu. jos ette anopin kanssa muutenkaan paljon tekemisissä ole, niin mikäs tuossa nyt on ongelma.

Mielestäni olisi hyvä, että osallistuisit häihin. Kyseessä miehesi äiti ja tuleva anoppi, häissähän sitä voi samalla sitten tutustua paremmin muuhun sukuun.. niihin miehen sisaruksiinkin.

Varmasti tulee ihmettelyjä, jos et ole häissä mukana. Anoppi voi kokea sen jopa loukkauksena. Itse tekeisin ratkaisuni miehen mielipiteen perusteella, koska hän lienee tuntee äitinsä parhaiten. Jos hän on sitä mieltä, että voit olla häistä poissa ilman, että välit kärsivät, niin silloin se on ok. Tietysti vähän riippuu työstäsikin. Jos olet työpaikalla korvaamaton, niin ihmiset ymmärtävät helpommin poissaolosi.

Minusta se olisi sinulta rumasti tehty. Häät on ainutkertainen tapahtuma suvulle, ja vaikka välit eivät olisikaan hirveän läheiset, ne ovat miehellesi ja hänen perheelleen (jota osa olet) tärkeä juttu.

Minusta sillä ei ole merkitystä, ollaanko muuten paljon tekemisissä tai läheisiä vai ei. Itse jätin kerran osallistumatta yksiin miehen suvun juhliin - sinänsä ehkä hyvästä syystä - mutta kaduin sitä jälkeenpäin. Enää en tee niin, olivatpa välit millaiset hyvänsä.

Pitää yrittää ajatella niin, että voi itse yrittää tulla ainakin sinne puolitiehen vastaan.=)

• Tykkää
Reactions: Glenn
Pienenä lisäyksenä; me ollaan ihan eri maailmoista, kyseessä ovat viimeisen päälle ryyppyjuhlat ja mä en juo alkoholia ollenkaan. Anoppini ei ole koskaan halunnut tulla käymään meidän luonamme, ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta tutustua minun perheeseeni tms. Mä en vaan jotenkin tunne kuuluvani ollenkaan joukkoon, ahdistaa ajatus koko häistä. Tiedän meneväni siellä ihan lukkoon, ja pakenisin heti paikalta kun vaan pystyisin. Huoh, että voikin olla vaikeaa!

Minusta se olisi etikettivirhe olla menemättä juu. Jos olet vakavissasi miehesi kanssa siis, jos teillä ei ole vakavaa suhdetta, niin sitten tietysti voi olla menemättä. Jos et koe kuuluvasi miehesi perheeseen tai tunne mitään yhteenkuuluvuutta hänen äitinsä tai sisartensa kanssa, niin ei se ainakaan parane sillä että työkiireiden vuoksi jätät menemättä. Jos kyseessä on ryyppyjuhlat, niin voithan ehkä mennä alkuun käymään ja poistut sitten kun touhu alkaa mennä lapasesta :)

Pienenä lisäyksenä; me ollaan ihan eri maailmoista, kyseessä ovat viimeisen päälle ryyppyjuhlat ja mä en juo alkoholia ollenkaan. Anoppini ei ole koskaan halunnut tulla käymään meidän luonamme, ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta tutustua minun perheeseeni tms. Mä en vaan jotenkin tunne kuuluvani ollenkaan joukkoon, ahdistaa ajatus koko häistä. Tiedän meneväni siellä ihan lukkoon, ja pakenisin heti paikalta kun vaan pystyisin. Huoh, että voikin olla vaikeaa!

Ei sinun siellä koko iltaa tarvitse istua. Riittää, että olet esim. vihkimisessä ja syömässä, sitten voit lähteä kotiin johonkin syyhyn vedoten. Eipähän sitten ainakaan tule pahaa verta väleihinne. Tai kukaan tule sanomaan, ettei se miniä edes häihin osallistunut.

Mä menisin ihan vaan senkin vuoksi, ettei mun sitten tarvitse myöhemmin täällä ihmetellä, miksei anoppini siedä mua ollenkaan :xmas:. Oikeasti, tuo tapahtuma on varmaan anopillesi tärkeä ja sun poissaolos sieltä voi antaa hänelle sellaisen käsityksen, että hän ei ole sulle mitenkään tärkeä. Ja jotkut ihmiset sitten muistaa sen kyllä myöhemmin...

Mä menisin ihan vaan senkin vuoksi, ettei mun sitten tarvitse myöhemmin täällä ihmetellä, miksei anoppini siedä mua ollenkaan :xmas:. Oikeasti, tuo tapahtuma on varmaan anopillesi tärkeä ja sun poissaolos sieltä voi antaa hänelle sellaisen käsityksen, että hän ei ole sulle mitenkään tärkeä. Ja jotkut ihmiset sitten muistaa sen kyllä myöhemmin...

tietynlaiset ihmiset kyllä keksii sen syyn olla ilkeä jostain kuitenkin.. en menis tolla perusteella kenenkään juhliin..

Yhteistyössä