Onko kaikkien muiden lapsilla koko kesä lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nidde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nidde

Vieras
Meillä on lapsilla heinäkuu ja elokuun kaksi ekaa viikkoa lomaa.
Tuntuu, että kaikilla muilla on mahdollisuus pitää kesäkuun ekasta päivästä koulujen alkuun..

Miten teillä?

Tuntuu, että kaikilla muilla on mahdollisuus pitää kesäkuun ekasta päivästä koulujen alkuun..

Miten teillä?

Toihan on tosi hienosti! Nykyäänhän tuntuu, että vanhemmat vievät lomillansa lapsia päiväkotiin, että loma tuntuu lomalta. Sitten lapset ovat käytännössä koko vuoden tarhassa ilman ainuttakaan lomapäivää. Jos ihminen nykyään viitsii pitää oman kesälomansa ajan lapset pois tarhasta (olettaen, että vanhempi on täyspäinen ja kotona asiat normaalisti), niin se on minusta tosi hienoa. Mun omat lapset tulevat olemaan koko kesän pois hoidosta vain sen takia, koska olen opettaja. Jos olisin missä tahansa muussa ammatissa mieheni kanssa, todennäköisesti lapsillakin olisi se 4-5 viikon loma heinäkuun tietämillä.

Meillä esikoinen pitää koko kesän loman koska olen vauvan kanssa itse kotona. aloittaa kun eskari loppuu ja vasta sitten menee kouluun elokuussa :) Normaalisti on kuukauden kesäloma kun olen töissä mut nyt mahdollisuus pitää koko kesä kotona. Myös viime kesä lomailtiin!

Miten teillä?

Meillä on samoin. Ei ole millään mahdollista pitää lasta kotona kesäkuutakin. Elokuussakin pitää toinen viikko järjestellä, ettei tarvitse viikon pätkää käydä varahoidossa. Minusta tuo on kuitenkin aika pitkä pätkä lapsen lomailla, joten olen ihan tyytyväinen. Harmittaa vain lapsen oman päiväkodin kiinni meneminen kesäkuun alussa. Onneksi ei tarvitse vieraaseen paikkaan mennä.

Itse en juurikaan voi lomailla, mutta vietetään sitten viikonloppuja yhdessä. Ehkä sitten jo ensi kesänä on tilanne sellainen, että itsekin voin olla kotona (tai muuten lomailla) ainakin muutaman viikon verran. Viime kesänä oli arkisin paljon vapaata, mutta kaikki viikonloput töissä. Sellaista se elämä joskus on ja siihen sopeudutaan. Tärkeintä on viettää yhteisiä hetkiä silloin, kun niitä on tarjolla. :)

Meidän lapset ovat lomalla viikon kesäkuussa, heinäkuun ja viikon elokuussa. Koululainen nyt tietysti lomailee koko kesän, onneksi olen saanut pääosin järjestettyä seuraa hänelle niiksi ajoiksi kun olen töissä vielä.

Yhteistyössä