Sopiiko kätilöksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marabou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marabou"

Vieras
Sopiiko mielestäsi kätilöksi henkilö, joka ei ole itse halunnut synnyttää alakautta? Pelkosektion on siis saanut, mutta oikea syy on se, ettei halunnut synnyttää.

Hän ei myöskään ole imettänyt kumpaakaan lastaan, eikä pidä sitä erityisen tärkeänä.

Sopiiko ko henkilö kätilöksi ja haluaisitko itse tällaisen henkilön kätilöksesi?

Kyllähän ko. henkilö Pitää lapsista, eli se on varmaan se syy, miksi kätilöksi haluaa.

E hän pelkää synnyttämistä, hän ei vaan itse halunnut synnyttää. Eikä imettää. Kokee sen inhottavaksi asiaksi.

Ei riity mitenkään kätilön ammattiin se, että kokeeko itse imettämisen tai alatiesynnytyksen mielekkäiksi asioiksi. Eli ihan hyvin voi olla kätilönä. Lapsista pitäminenkään ei mikään ehdoton must siinä ammatissa ole, koska loppujen lopuksi kätilöt aika vähän hoitaa lapsia.

Kyllä varmasti ihan hyvin sopii. Tosin ei saa tuoda näkemystään imetyksen ällöttävyydestä esiin töissä. Synnärillä työskennellessä edellytetään usein jo työhakemuksessa imetysmyönteisyyttä.

NO eikai synnyttäminen ole kriteeri kyseiseen ammattiin. Eihän vatsaelinkirurgillakaan oo välttämättä omaa kokemusta leikkauksen kohteena olevana ja silti se voi tehdä työnsä erittäin hyvin.

Mä oon muuten vältellyt pään magneettikuvausta onnistuneesti keväästä 2006 asti.

Enkä tykkää käydä röntgenkuvilla.

Silti oon varmaan ihan hyvä hoitsu tekemään ko. tutkimuksia.

Muuten sopisi, mutta haluaisin kyllä kätilön joka on imetysmyönteinen, vaikka ei itse olisikaan imettänyt. Eniten siis tökkii tuo lause "ei pidä imetystä erityisen tärkeänä". Kenenkään henkilökohtaiset valinnat ei mulle sen enempää kuulu, mutta haluan aitoa kannustusta ja ohjausta omiin valintoihini.

Ei hyvää päivää näiden juttujen kanssa. :headwall:

Onneksi en tiennyt mitään omien kätilöideni lapsista tai imetyksistä. Ammatti ammattimaisesti ja ammattitaitoisesti ammattina, oma elämä on meillä kaikilla muualla. En halua myöskään kuulla päiväkodin opettajien kotiasioista jne. Samoin en omassa työssäni halua kertoa miten itse yksityiselämässäni teen valintoja.

Miten ap tietää jonkun kätilön suhtutumiset noin tarkoin? Puhutko pahaa jostain "kaveristasi"?

Muuten sopisi, mutta haluaisin kyllä kätilön joka on imetysmyönteinen, vaikka ei itse olisikaan imettänyt. Eniten siis tökkii tuo lause "ei pidä imetystä erityisen tärkeänä". Kenenkään henkilökohtaiset valinnat ei mulle sen enempää kuulu, mutta haluan aitoa kannustusta ja ohjausta omiin valintoihini.

Mä ajattelin, että tuo "ei pidä imetystä erityisen tärkeänä" on ennemminkin aloittajan omaa tulkintaa tilanteesta, pahan puhumiselta selän takanahan tämä kaikkinensakin vaikuttaa. Silti, vaikkei itse haluaisi imettää, niin ammatissaanhan voi silti olla kannustava ja puhua imetyksen tärkeydestä. Itsekään en halua (juuri nyt) laihduttaa, mutta osaisin kyllä oikein lahjakkaasti ja kannustavasti puhua laihduttamisen puolesta.

Yhteistyössä