Tästä napsuu "työnantajalle" isot rapsut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies on sitä mieltä että 15 vuotias on kypsä päättämään omista tekemisistään ja asioistaan, tuli ilmi kun keskusteltiin mitkä on vanhemman velvollisuudet teinin kulkemisien ja tekemisien suhteen.
Tässä on taas varsin ikävä esimerkki siitä miten kypsiä teinit on.
Ne on vielä keskenkasvuisia kakaroita joiden aivokapasiteetti ei ole tarpeeksi kypsynyt että ne kykenis miettimään seuraavaa röökitaukoa pidemmälle.
Kannattaa jokaisen muistaa joilla teinejä on että aikuiset on sitä varten jotka tarvittaessa vahtii, jos ei muuten ole varmuutta siitä voiko teiniin luottaa.

tää voi olla kyllä oikeudelle kinkkinen pulma..jos trukkia kuljettanut on myös sen 15v täyttänyt niin hänhän on rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään.Ymmärrän kyllä et työpaikalla ohjaaja olis kuulunut olla, mut käytännössähän tuollaisissa tet-jaksoissa on aika hankala toteuttaa kokoaikaista valvontaa.
taitaa siinä vaiheessa tetit loppua jos päätös siitä et jonkun aikuisen pitää kokoajan olla näköyhteydessä oppilaaseen, ei varmaan missään työpaikassa niin paljon porukkaa ole et yhtä työntekijää voi lapsenvahtina noilla jaksoilla olla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26318152:
tää voi olla kyllä oikeudelle kinkkinen pulma..jos trukkia kuljettanut on myös sen 15v täyttänyt niin hänhän on rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään.Ymmärrän kyllä et työpaikalla ohjaaja olis kuulunut olla, mut käytännössähän tuollaisissa tet-jaksoissa on aika hankala toteuttaa kokoaikaista valvontaa.
taitaa siinä vaiheessa tetit loppua jos päätös siitä et jonkun aikuisen pitää kokoajan olla näköyhteydessä oppilaaseen, ei varmaan missään työpaikassa niin paljon porukkaa ole et yhtä työntekijää voi lapsenvahtina noilla jaksoilla olla.

Ja itseasiassahan tettiläistä ei saisi laittaa tekemään mitään oikeasti vastuuta vaativaa ilman ohjaajan läsnäoloa. Sinänsä paha sanoa oliko se tehtävä sellainen kun ei se jutusta selviä. Eiköhän sekin vaikuta tuomioon jonkin verran jos oli.

Ja itseasiassahan tettiläistä ei saisi laittaa tekemään mitään oikeasti vastuuta vaativaa ilman ohjaajan läsnäoloa. Sinänsä paha sanoa oliko se tehtävä sellainen kun ei se jutusta selviä. Eiköhän sekin vaikuta tuomioon jonkin verran jos oli.

joo, totta tuokin.

mut 15v pitäisi tietää et trukkia ei saa ajaa, ihan yhtälailla vois kuvitella et työpaikan pihassa olis ollu auto jossa avaimet paikallaan ja sillä oltais lähdetty ajelemaan.
no, ikävä tapaus, ja niin turha, onneks mun ei tarvitse päättää ketä rangaistaan sen tekee ne jotka (toivottavasti ) tietävät mitä tekevät.

Jokatapauksessa turha kuolema ikävä kyllä, mutta toivottavasti ei nouse turhaa kohua siitä että "miten tämäkin olisi voitu välttää". Teinit tekee aina tyhmiä, aina tehneet ja aina tulee tekemään, joka kerta siitä vaan ei selviä säikähdyksellä. Rankaiseminen on paikallaan jos joku on oikeuden mielestä toiminut sen vaatimalla tavalla. Mutta se jenkkien oikeudenkäsitys on väärä lähestymistapa, että aina kun jotain ikävää tapahtuu niin joku pitää saada edesvastuuseen, oli tosiasiat mitä vaan.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
[QUOTE="vieras";26314478]Mitäs jos sen sijaan käyttäisi ihan omaa järkeään, aikuiselta ei liene liikaa vaadittu että itsekin yrittää jotakin eikä yritä sysätä vastuuta muille. Ihan tällä maalaisjärjellä me muutkin yritetään pärjätä :)[/QUOTE]

kyse ei ole siitä maalaisjärjestä van HARJOITTELUN SÄÄNÖSITÄ. HARJOITTELIJA EI SAA TEHDÄ YKSIN TYÖTÄ, niin ettei pysyt tarvittaessa kysymään apua. miten mä voin kysyä apua jos olsin AIVAN YKSIN
asiaksa varmaan jaksa odottaa linjan päässä esin 2 tuntia ku haen sitä eismiestä. Aian kun ei tiedä mihin yhdistää. Puheluja saattaa tulla päivittäin tuhansia. jos aiakas itsekääne i ole varma minne yhdistetään nin miten minä sen tietäisin.
joskus jopa esimies joutuu arvuutelemaan mihinkysienen henkilö haluaa että yhdistetään.
Tai en voi neuvoa oikeaan paikkaan jos en ole itsekään varma missä se sijaitsee, jos neuovna väärin saan siitä haukut, esimies on varuussa siitä että asiaks löytää oiken paikan. en minä. mun on MAHDOTONTArietää kaikkia kun tässä talossa on pelkästään työntekijöitäkin yli 1000 ja asiakkaat päälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mutta se jenkkien oikeudenkäsitys on väärä lähestymistapa, että aina kun jotain ikävää tapahtuu niin joku pitää saada edesvastuuseen, oli tosiasiat mitä vaan.

mutta näin se vain työtapaturmissa tuppaa menemään, suomalainen oikeuskäytäntö lähtee siitä, että duunari on idiootti ja sille pitää kaikki opastaa kädestä pitäen ja tietenkin valvoa että ohjeita noudatetaan

ohjeistaminen ja valvominen pitää vielä pystyä näyttämään toteen kirjallisesti

kyse ei ole siitä maalaisjärjestä van HARJOITTELUN SÄÄNÖSITÄ. HARJOITTELIJA EI SAA TEHDÄ YKSIN TYÖTÄ, niin ettei pysyt tarvittaessa kysymään apua. miten mä voin kysyä apua jos olsin AIVAN YKSIN

kyllä mä ainakin oletan et jos tettiläisille annan töissä ohjeeksi purkaa kuorma hyllyihin, ne ymmärtää et ne kamat laitetaan sinne hyllyihin eikä aleta heittelemään 5kg säilykepurkeilla toisiaan päähän.
Vaikka tuossa tapauksessa ohjaaja joutui poistumaan paikalta, tuskin poikia jätettiin yksin koko taloon, vaan ohjaaja on ollut jossain pienen matkan päässä.Jokaisen pitäisi osata hetken odottaa jos ei tiedä mitä pitää tehdä, istua vaikka alas siksi aikaa et ohjaaja tulee takaisin.

mitä jos sitä seisois sitten vaikka ihan vaan paikallaan koskematta mihinkään mihin ei ole annettu lupaa, ja odottaisi että se jolta voi apua kysyä tulee takaisin paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26318292:
kyllä mä ainakin oletan et jos tettiläisille annan töissä ohjeeksi purkaa kuorma hyllyihin, ne ymmärtää et ne kamat laitetaan sinne hyllyihin eikä aleta heittelemään 5kg säilykepurkeilla toisiaan päähän.
Vaikka tuossa tapauksessa ohjaaja joutui poistumaan paikalta, tuskin poikia jätettiin yksin koko taloon, vaan ohjaaja on ollut jossain pienen matkan päässä.Jokaisen pitäisi osata hetken odottaa jos ei tiedä mitä pitää tehdä, istua vaikka alas siksi aikaa et ohjaaja tulee takaisin.
puhelinvaihteessa kun itse olen ei ole aikaa odotella vai jäisitkäö sinä odottamaan linjalle esim tunniksi jos tyänjohtaja on pois.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26318292:
nimenomaan näin. ja pojille annettiin määräys käsin tehdä se työ. pojat otti trukin ihan luvatta

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26318335:
jos työnohjaaja poistuisi ja kieltäisi sinua vastaamasta yhteenkään puheluun,niin miten mä joutuisin sinne linjalle roikkumaan?

ei se tietenkään voi kiletää, koska tääkllä on vaihteessa koko ajan oltava joku. jos työnjohtaja poistuu, häne on jätettävä minut yksin tai omalle paikalleen laitettava joku joka osaa nämä asiat. puhelinvaihde EI saa olla suljetuna kuin yöaikaan, joten jäisit linjalle roikkuman jos mulla ei oliei ketään jotka kysyä, onnekis olen oppinut TÄRKEIMMÄT numeot jo ulkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26318335:
jos työnohjaaja poistuisi ja kieltäisi sinua vastaamasta yhteenkään puheluun,niin miten mä joutuisin sinne linjalle roikkumaan?

tai olisko se sen pois lähteneen ohjaajan vika jos sä tylsyyttäs alkaisit nitojalla hakkaamaan niittejä käsivartees?

ei se tietenkään voi kiletää, koska tääkllä on vaihteessa koko ajan oltava joku. jos työnjohtaja poistuu, häne on jätettävä minut yksin tai omalle paikalleen laitettava joku joka osaa nämä asiat. puhelinvaihde EI saa olla suljetuna kuin yöaikaan, joten jäisit linjalle roikkuman jos mulla ei oliei ketään jotka kysyä, onnekis olen oppinut TÄRKEIMMÄT numeot jo ulkoa.

Ei kai ole tarkoituskaan, että puhelinvaihteessa oleva osaa kaikkeen vastata. Ja jos on puhelinvaihde, niin miksi muiden työntekijöiden pitäsi olla koko ajan saatavilla. Puhelinvaihde kääntää puhelut eteenpäin ja jos asiasta tietävä henkilö ei ole paikalla, niin otetaan soittopyyntö.

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";26318406]Ei kai ole tarkoituskaan, että puhelinvaihteessa oleva osaa kaikkeen vastata. Ja jos on puhelinvaihde, niin miksi muiden työntekijöiden pitäsi olla koko ajan saatavilla. Puhelinvaihde kääntää puhelut eteenpäin ja jos asiasta tietävä henkilö ei ole paikalla, niin otetaan soittopyyntö.[/QUOTE]

Älä nyt kun toinen on niin tärkeänä slellä :)

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";26318406]Ei kai ole tarkoituskaan, että puhelinvaihteessa oleva osaa kaikkeen vastata. Ja jos on puhelinvaihde, niin miksi muiden työntekijöiden pitäsi olla koko ajan saatavilla. Puhelinvaihde kääntää puhelut eteenpäin ja jos asiasta tietävä henkilö ei ole paikalla, niin otetaan soittopyyntö.[/QUOTE]
mä toimin vaihteessa, jossa EI Saa ottaa soittopyyntäjä vastaan, enkä mitenkän muista kaikien 1000 työntekijän numeroita. Vain ne yleisimmin käytetyt. KAikki asiakakatkaan eivät tiedä kenele ovat soittamassa, joen se pitää asiakkaasta siten jollakin tavalla "lypsämällä" yrittää otta selville.
sitten pitää tietää vielä kenelle sa yhdistää ja kenelle ei. akikille ei saa yhsistää SUORAN puheluita vaan sihterin kautta .
kaikki eivät myöskäänkäytä kulunvalvontaa jotnen ei tiedä onko edes kyseinen henkilö paikalla.

mä toimin vaihteessa, jossa EI Saa ottaa soittopyyntäjä vastaan, enkä mitenkän muista kaikien 1000 työntekijän numeroita. Vain ne yleisimmin käytetyt. KAikki asiakakatkaan eivät tiedä kenele ovat soittamassa, joen se pitää asiakkaasta siten jollakin tavalla "lypsämällä" yrittää otta selville.
sitten pitää tietää vielä kenelle sa yhdistää ja kenelle ei. akikille ei saa yhsistää SUORAN puheluita vaan sihterin kautta .
kaikki eivät myöskäänkäytä kulunvalvontaa jotnen ei tiedä onko edes kyseinen henkilö paikalla.

Hihi, olet kyllä mahtava! Ei sun tarvi kuitenkaan korostaa huutamalla noita mielestäsi tärkeitä kohtia, kyllä me muutenkin ymmärrämme, että teet TÄRKEÄÄ työtä.

[QUOTE="vieras";26318450]Hihi, olet kyllä mahtava! Ei sun tarvi kuitenkaan korostaa huutamalla noita mielestäsi tärkeitä kohtia, kyllä me muutenkin ymmärrämme, että teet TÄRKEÄÄ työtä.[/QUOTE]

vois sullakin itkettää jos et läpi pääsis. ei oel mikän lehtimyyntifirma tai vastaava. vaan lapina aluen yksi suurimmista työllistäjistä.

Voih Rollo. Sä oot ainoa meistä joka on ollut koskaan töissä. Ja varsinkin noi tärkeässä työssä. Että mainosta nyt vaan sitä hommaas vaikka 10 sivun verran vaikka ketjun aihe olikin ihan muu.

ei herran jestas, miten voi olla mokoman puhelinvaihteen hoito noin hankalaa...

Yhteistyössä