Tästä napsuu "työnantajalle" isot rapsut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
älä nyt kärjistä , KUN TEEN TYÖÖTEHTÄVÄÄNI eli sitä vaihteen hoitoa ja muuta neuvontaa nin silloin ptiää jnkun olla sinä lähellä että voin kysyä neuvoa. näin se kuylä mene iahn lähäriopiskelioillakin ei ne AIVAN YKSIN saa olla vuorossa ettei apua saa.

Siitä siirtymisestähän oli poikien kohdallakin kyse!!! Etkö sä tajua lukemaasi? Poikien piti siirtyä paikasta A paikkaan B kävellen. Mutta rikkoivat ohjeita ja tekivät vastoin sääntöjä. Ym-mär-rät-kö? Se on just sama kuin se, että sä siirtyisit siellä työharjoittelupaikassasi paikasta A paikkaan B. Siihen EI TARVITA ohjaajaa, jolta kysyä!!! Kun se ohjaaja on jo ohjeet antanut; liiku kävellen paikasta A paikkaan B! Edes sä et voi olla tajuamatta tuota... Vai voitko?

Minähän tiedän aikka mitä, muta mula ei ole lua kertoa, ei edes sen jälkeen kun lopetan työharjoittlun. olen allekirjoittanut salassapitovelvollisuutta koskevan paperin. En ole kertonut mitään sellaista mitä en sais kertoa.

Ajattele, mikä vastuu. Joudut koko loppuelämäsi miettimään tarkasti sanasi, ettet vahingossakaan lipsauta sellaista mitä ei pidä. Kammottavaa, eikö totta?

[QUOTE="jep";26320803]Ajattele, mikä vastuu. Joudut koko loppuelämäsi miettimään tarkasti sanasi, ettet vahingossakaan lipsauta sellaista mitä ei pidä. Kammottavaa, eikö totta?[/QUOTE]

ei ole mitenkään kamalaa, ei mua vois vähempää kiinnostaa asiakkaiden asiat. paskaa tulee usienkin niskaan, kun sehän on puhelinvaihteen vika jos asiaks on nukkunut huonosti =DD

Lakisääteinen tapaturmavakuutus tai liikennevakuutus korvaa sen minkä korvaa. Työnantaja ei todennäköisesti mitään. Lakisääteinen vakuutus korvaa aina.
Vaikka tuskin kukaan jaksaa rahaa ajatella tässä tapauksessa.

Kun opiskelin lähihoitajaksi, ei mulla ainakaan koko ajan ollut joku kädestä kiinni pitämässä. Kai muhun luotettiin sen verran että sain myös yksin hoitaa asioita. Toki jos hommat ei suju toivotulla tavalla niin pitää olla joku koko ajan kyyläämässä. Toki mullakin työharjoitteluissa on ollut silleen että aina on ollut mahdollisuus kysyä apua ja neuvoa mutta on myös annettu tehdä töitä itsenäisesti, niinhän sitä nimenomaan oppii. Kun joskus niitä töitä on tehtävä myös yksin!

Kun opiskelin lähihoitajaksi, ei mulla ainakaan koko ajan ollut joku kädestä kiinni pitämässä. Kai muhun luotettiin sen verran että sain myös yksin hoitaa asioita. Toki jos hommat ei suju toivotulla tavalla niin pitää olla joku koko ajan kyyläämässä. Toki mullakin työharjoitteluissa on ollut silleen että aina on ollut mahdollisuus kysyä apua ja neuvoa mutta on myös annettu tehdä töitä itsenäisesti, niinhän sitä nimenomaan oppii. Kun joskus niitä töitä on tehtävä myös yksin!

yksinhän niitä teinkin puhelinvaihde-huoneessa on 2 pöytää vastakkain joten siinä toisen pöydän ääresä on oltava joku jolta kysyä. ei kukan sman pöydän ääreen ole tunkenutkaan. Yksinhän minäkin täitä teen ,palute tulee kyllä melko pain jos on yhdistänyt väärään paikkaan.

Näin se meni itselläkin.
Ja nyt kun menen syksyllä sh- harjoittelujaksolle, niin toki sielläkin teen joitain hommia itsenäisetsi. Ja silloin mulla on ihan vastuu itselläni siitä mitä teen.

Jos esim. läikytän vettä lattialle ja potilas kaatuu siihen, niin ei vastuu ole ohjaajani. Jos annan lääkkeet potilaalle ohjaajan valvomatta, on vastuu minun itseni.
Kyllä harkkarin pitää tietää mitä suostuu tekemään ilman valvontaa ja mikä on oma vastuu, koska ohjaajalla ei todellakaan ole vastuuta kaikesta.

Tää nyt menee kyllä ohi aiheen, mutta miten puhelinvaihteen työn saa kuulostamaan jolytain super-salaiselta agenttitouhulta? Kiva tietenkin, että joku ottaa työt vakavasti, mutta joku raja! En ole koskaan tiennyt, mikä määrä viisautta, taitoa, ja nokkeluutta vaaditaan tuohon Pieni hetki, yhdistän- lauseeseen.

[QUOTE="alma";26322994]Tää nyt menee kyllä ohi aiheen, mutta miten puhelinvaihteen työn saa kuulostamaan jolytain super-salaiselta agenttitouhulta? Kiva tietenkin, että joku ottaa työt vakavasti, mutta joku raja! En ole koskaan tiennyt, mikä määrä viisautta, taitoa, ja nokkeluutta vaaditaan tuohon Pieni hetki, yhdistän- lauseeseen.[/QUOTE]no ei se nyt ole kovin ihmeellistä työstä. itse ollut useammassakin vaihteessa töissä. ja siinä kyllä pärjää harjoittelijakin aika äkkiä itsenäisesti. se on aika yksinkertaista hommaa. ei siinä tarvii muistaa ulkoa tuhansia numeroita.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26323063:
no ei se nyt ole kovin ihmeellistä työstä. itse ollut useammassakin vaihteessa töissä. ja siinä kyllä pärjää harjoittelijakin aika äkkiä itsenäisesti. se on aika yksinkertaista hommaa. ei siinä tarvii muistaa ulkoa tuhansia numeroita.

riippuu paikasta. kyllä täällä on jokaiselle tyntekijälle oma numero+ joillekin vielä useampi ja sit vielä osastojen yhteisiä numeroita, myös sit on talon ulkopuolisia numeroita joihin pitä yhdistä jne. niitä on PALJON.

[QUOTE="alma";26322994]Tää nyt menee kyllä ohi aiheen, mutta miten puhelinvaihteen työn saa kuulostamaan jolytain super-salaiselta agenttitouhulta? Kiva tietenkin, että joku ottaa työt vakavasti, mutta joku raja! En ole koskaan tiennyt, mikä määrä viisautta, taitoa, ja nokkeluutta vaaditaan tuohon Pieni hetki, yhdistän- lauseeseen.[/QUOTE]

kyllä välillä pit'ää oll agentti, jos asikas itsekän ei tiedä mihin pitää yhdistää.... Asikas kertoo koko elämäntarinansa ennkuin edes pääse kysymään mihiyhdisttään, siltikään aian ei tiedä, se on van arvattava, sit kun yhsistätä väärään , niin sieltä tulee vihaista palautetta että tää ei kuulu tänne.

riippuu paikasta. kyllä täällä on jokaiselle tyntekijälle oma numero+ joillekin vielä useampi ja sit vielä osastojen yhteisiä numeroita, myös sit on talon ulkopuolisia numeroita joihin pitä yhdistä jne. niitä on PALJON.

no kuule, niin niitä on kuule monessa paikassa. se ei todellakaan ole mikään sellainen työ, joka vaatii kuusi ällää ylioppilaskirjoituksista tai professorin arvonimen

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26323079:
no kuule, niin niitä on kuule monessa paikassa. se ei todellakaan ole mikään sellainen työ, joka vaatii kuusi ällää ylioppilaskirjoituksista tai professorin arvonimen

en ole niin väittänytkään, mutta muistamista se vaattii.
mutta tänne ainkaan ei oteta töihin ilman merkonomin koulutusta, työharjoitteluun toki KOULUN kautta pääsee, mutta ei muuten.

Näin se meni itselläkin.
Ja nyt kun menen syksyllä sh- harjoittelujaksolle, niin toki sielläkin teen joitain hommia itsenäisetsi. Ja silloin mulla on ihan vastuu itselläni siitä mitä teen.

Jos esim. läikytän vettä lattialle ja potilas kaatuu siihen, niin ei vastuu ole ohjaajani. Jos annan lääkkeet potilaalle ohjaajan valvomatta, on vastuu minun itseni.
Kyllä harkkarin pitää tietää mitä suostuu tekemään ilman valvontaa ja mikä on oma vastuu, koska ohjaajalla ei todellakaan ole vastuuta kaikesta.

harjoittelijoina , opiskelijoina sun tapauksessa, sä et ole vastuullinen työntekijä. se ei liity siihen, oletko vastuullinen tyyppinä tai oletko hyvä työssäsi. se liittyy ihan lakipykäliin. sut voidaan jättää yksin - maalaisjärki! - mutta jos sä menet esim. yksin lääkkeitä dosetteihin jakaessasi pöllimään lääkekaapista omaan taskuun - joutuu vastuuseen myös sun ohjaaja.

Minäkin olen merkonomi, enkä pidä sitä mitenkään kummallisena. Oikeastaan olen yo-merkonomi, mutten tiedä onko sellaista nimikettä enää. Työni on hieman vaativamman kuuloista kumminkin kuin puhelinnumeroiden muistaminen, työskentelen käräjäsihteerinä, hoidan avoerohakemuksia ja teen pöytäkirjoja ja kaikenlaista muutakin. Samassa paikassa ollut kohta 30 vuotta töissä.

Voe jeesus, en kyllä yhtään ihmettele että rollolainen saa "ihailijoita" täällä.

On se toisaalta hyvä, että on noin omistautunut työlleen, mutta hassua tehdä siitä noin JÄTTIMÄISEN iso juttu :D En usko ikipäivänä, että Rollon pitäisi muistaa ulkoa yhtään numeroa, helpottaahan se paljon, ettei jokaista tarvi tarkistaa joka kerta, mutta sitä vartenhan se vaihde on, että se yhdistää sinne minne pitää, katsoen firman luettelosta mikä kenenkin numero on. Ei ole salatiedettä hoitaa vaihdetta.

sikäli kun itse olen soittanut firman vaihteeseen niin samaan aikaan kun keskustyttö sanoo että "hetkinen, yhdistä" niin kuuluu näppäimistön naputtelua

epäilen, että tyttö katsoo sen numeron päätteeltä

sikäli kun itse olen soittanut firman vaihteeseen niin samaan aikaan kun keskustyttö sanoo että "hetkinen, yhdistä" niin kuuluu näppäimistön naputtelua

epäilen, että tyttö katsoo sen numeron päätteeltä

Hyvin epäilet. Sitä paitsi useimmat vaihteet ovat ihan tietokoneeseen kytkettyjä, joten ei vaadi kamalan paljon naputtelua, että saat puhelun ohjattua oikeaan alanroon.

Mutta onhan se melkoisen pro, joka osaa näppäimistöllä muutaman kirjaimen naputella...

[QUOTE="vieras";26323340]Hyvin epäilet. Sitä paitsi useimmat vaihteet ovat ihan tietokoneeseen kytkettyjä, joten ei vaadi kamalan paljon naputtelua, että saat puhelun ohjattua oikeaan alanroon.

Mutta onhan se melkoisen pro, joka osaa näppäimistöllä muutaman kirjaimen naputella...[/QUOTE]

Mutta ehkä kyse onkin siitä, että Rollolainen ei osaa näpytellä muutamaa kirjainta oikein. Siksi sen pitää opetella ne tuhat numeroa ulkoa.

Yhteistyössä