Mulla on niin paha ollla. Mies on aivan hullu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa

Vieras
Pakko johonkin purkautua, miehen kanssa todella pahoja ongelmia. Mies on toistuvasti pettänyt lupauksiaan ja minä olen halunnut erota ja aina olen tyhmänä jäänyt kun toinen on ruikuttanut niin että pyörrän puheeni erosta. Tässä kun on kesä alkanut on mies alkanut juomaan joka viikonloppu, välillä viikollakin. Yleensä ei ole tätä harrastanut lapsen tultua. Eilen lupasi kun oli kotiutunut ryyppyreissultaan että tänään ei ota ja illalla jutellaan asiat selviksi. Eilen siis miehen piti mennä lapsen kanssa ulos mitä tekee tosi harvoin, mutta jäikin sit töiden jälkeen ottamaan. Tottakai suutuin tuosta. Niin eiköhän tuo tänään löytyny taas juomasta, lähti meidän kanssa kotiin (häpesin silmät päästä liikkua ton kanssa), kotona sanoin että alan katsoa meille asuntoa, en jaksa enää noita rikottuja lupauksia ja p*skan jauhamisia, no hän sitten totes että ainoa kenet haluaa on yksi hyvä naispuolinen ystävänsä. No eihän menny ku hetki niin alko puhumaan että haluaa mun kanssa naimisiin. Mikä psykopaatti toi ihminen on? Mä oon niin hajalla, niin helvetin hajalla että tuntuu etten ole edes tässä maailmassa. Miten tää on mahdollista? Miten saan itteeni sen verran rotia että oikeasti jätän ton paskiaisen lopullisesti. Asuntohakemuksen laitoin jo, saa nähdä kuuluuko mistään mitään. Oon varmaan jossain shokissa näiden viimeviikkojen jälkeen että tekis mieli lopettaa hengittäminen. Kuinka paljon yks ihminen voi toista loukata :(

pysy nyt vahvana..mee vaikka turvakotiin jos on liian rankkaa niin saat tukea nopeaan asunnon ettimiseen ja lapsellekin tukea. nyt katse tulevaisuuteen. miehes on oikeesti ihan hirveä sika ja tulevaisuus hänen kanssaan murhetta täynnä

muistathan että kaikki mitä se sanoo kännissä, ei voi ottaa todesta. älä ota kaikesta itseesi, se ei ajattele mitä suustaan päästää, ajattelee vaan itseään ja seuraavaa kaljaa.

paljon voimia kimpsujen ja kampsujen pakkaamiseen! muista että tällä kerralla lähdet joka tapauksessa, siihen et saa jäädä odottamaan toisen muuttumista. nyt kun lähdet pääset rakentamaan omaa elämääsi, jos sitten mieskin järkiintyy ja muuttaa tapansa voitte aina mennä takaisin, jos ei, niin et ainakaan ole "menettänyt" sitä aikaa joka kului odotellessa.

voisin ehkä mennä ystävän luokse lapsen kanssa joksikin aikaa, mä en pysty edes katsoo tota ihmistä, vihaan sitä niin paljon että oksettaa. lapsen kannalta olis todellakin parasta että erotaan. mä en ymmärrä miten mulle voi aina käydä näin :( en oo selvästi onnea ansainnu

Mene ihmeessä sinne ystäväsi luokse, jos mahdollista. Voi auttaa, kun saat hieman etäisyyttä. Ja on se ystävän tukikin lähellä. Itse elän myös vaikeassa parisuhteessa, mutta meillä on ongelmana miehen käytös selvinpäin. Alkoholinkäyttöä en katsoisi yhtään, sillä olen alkoholistin tytär.

mun kaverilla oli vastaava tilanne ja lopulta tää mun kaveri lähti kahden lapsen kans oikeesti pois (mies ajatteli varmaan koko ajan että uhkailee vaan) ja tää asumusero kun oli kestäny kuukauden verran ni mies alko siinä vaiheessa tajuamaan et ne ei tuukkaan enää takas ja hankki apua, meni AA:han ja on nyt ollu puol vuotta juomatta ja koko perhe asuu taas yhdessä, aina tietenkään ei käy noin hyvin, mut voihan se olla et sunkin mies tajuaa mitä menettää jos ei lopeta ja alkaa skarpata. Eli suosittelen kans kyllä tota muuttoo ainakin väliaikasesti ja sit kattoo mihin toi tilanne miehellä menee

[QUOTE="vieras";26340108]Mene ihmeessä sinne ystäväsi luokse, jos mahdollista. Voi auttaa, kun saat hieman etäisyyttä. Ja on se ystävän tukikin lähellä. Itse elän myös vaikeassa parisuhteessa, mutta meillä on ongelmana miehen käytös selvinpäin. Alkoholinkäyttöä en katsoisi yhtään, sillä olen alkoholistin tytär.[/QUOTE]

minä olen myös alkoholistin lapsi, tuo häpeän tunne tänään sai muistot pintaan, ehkä siks oon vielä enemmän hajalla kuin muuten olisin. mä en siedä yhtään liikajuomista, mies ei oo tätä harrastanu tosiaan kun nyt jonkun aikaa. tiedä sit miksi, miehen omakin äiti on alkoholisti ja tietää mun suhtautumisen alkoholiin varsinkin kun on perheessä pieni lapsi, mä en mun lapselle aio tehdä samaa mistä olen saanut itse lapsuuteni ja nuoruuteni kärsiä.

minä olen myös alkoholistin lapsi, tuo häpeän tunne tänään sai muistot pintaan, ehkä siks oon vielä enemmän hajalla kuin muuten olisin. mä en siedä yhtään liikajuomista, mies ei oo tätä harrastanu tosiaan kun nyt jonkun aikaa. tiedä sit miksi, miehen omakin äiti on alkoholisti ja tietää mun suhtautumisen alkoholiin varsinkin kun on perheessä pieni lapsi, mä en mun lapselle aio tehdä samaa mistä olen saanut itse lapsuuteni ja nuoruuteni kärsiä.

Hyvä, että olet tuota mieltä. Ja niin, liikakäyttöä minäkin tarkoitin. Saattaahan se olla, että miehesi saisi jonkinlaisen herätyksen, jos oikeasti lähdet. Erään kaverini veli lopulta kuitenkin valitsi perheensä, eikä viinaa, kun oli pakko valita. Ihmeitäkin tapahtuu. Mutta toivon sinulle voimia lähtemiseen. Tiedän, ettei se ole helppoa. Joskus välttämätöntä kuitenkin.

Ethän nyt heijasta omia lapsuutesi tunteita ja tilanteita mieheesi liian herkästi? En tuosta nyt ymmärrä, että miehesi on varsinaisesti hullu. Ja kerroit ettei mies ole edes juonut kovinkaan usein, varsinkaan lasten tultua? Ei täytä alkoholistin tunnusmerkkejä, jos nyt yhtenä tai kahtena aurinkoisena päivänä jja viikonloppuna jää juomaan alkoholia.
Se että koska olet alkoholistin lapsi ja miehesi tietää sen, ei oikeuta sinua määrittämään mitä toinen aikuinen saa tehdä. Toki yleensä sovitaan, jos jäädään kavereiden kanssa terassille, mutta voiko sinun kanssasi sellaisesta sopia? Vai kilahdatko heti, koska "miehen pitäisi olla täysraitis, koska sinun vanhempasi joivat liikaa"? Ja sitten mies lupaa jättää alkoholin kokonaan, koska sinä käsket. Ja rikkoo lupauksen, koska se itseasiassa ei ole hänen päätöksensä vaan sinun määräyksesi.
En tietenkään tiedä elämästänne kaikkea, et kerro minkälaisia lupauksia mies on jättänyt pitämättä. Useimmissa normaaleissa perheissä käydään välillä viihteellä ja nautitaan alkoholiakin. Useimmissa normaaleissa perheissä vaimo ei määrää miehen tupakoinnista, alkoholin käytöstä, harrastuksista, kavereista, eikä lähde etsmiään miestä juopottelureissuilta lapsen kanssa.
Suosittelisin että pysähdyt ja mietit minkälaista miehen elämä kanssasi on. Onko sinulla traumoja, joita olisi hyvä käsitellä muutoin, kuin yrittämällä muuttaa toista aikuista sellaiseksi, joka vastaa sinun toiveitasi.

Ethän nyt heijasta omia lapsuutesi tunteita ja tilanteita mieheesi liian herkästi? En tuosta nyt ymmärrä, että miehesi on varsinaisesti hullu. Ja kerroit ettei mies ole edes juonut kovinkaan usein, varsinkaan lasten tultua? Ei täytä alkoholistin tunnusmerkkejä, jos nyt yhtenä tai kahtena aurinkoisena päivänä jja viikonloppuna jää juomaan alkoholia.
Se että koska olet alkoholistin lapsi ja miehesi tietää sen, ei oikeuta sinua määrittämään mitä toinen aikuinen saa tehdä. Toki yleensä sovitaan, jos jäädään kavereiden kanssa terassille, mutta voiko sinun kanssasi sellaisesta sopia? Vai kilahdatko heti, koska "miehen pitäisi olla täysraitis, koska sinun vanhempasi joivat liikaa"? Ja sitten mies lupaa jättää alkoholin kokonaan, koska sinä käsket. Ja rikkoo lupauksen, koska se itseasiassa ei ole hänen päätöksensä vaan sinun määräyksesi.
En tietenkään tiedä elämästänne kaikkea, et kerro minkälaisia lupauksia mies on jättänyt pitämättä. Useimmissa normaaleissa perheissä käydään välillä viihteellä ja nautitaan alkoholiakin. Useimmissa normaaleissa perheissä vaimo ei määrää miehen tupakoinnista, alkoholin käytöstä, harrastuksista, kavereista, eikä lähde etsmiään miestä juopottelureissuilta lapsen kanssa.
Suosittelisin että pysähdyt ja mietit minkälaista miehen elämä kanssasi on. Onko sinulla traumoja, joita olisi hyvä käsitellä muutoin, kuin yrittämällä muuttaa toista aikuista sellaiseksi, joka vastaa sinun toiveitasi.

nyt ei ole kyse tosta alkoholista pelkästään, mä juon myös itse. olen patistanutkin joskus miehen baariin viettämään aikaa ystäviensä kanssa, eli siitä ei ole kyse ettei meillä sais käyttää alkoholia ollenkaan. mies on agressiivinen, istuu koneella kaiken vapaa-aikansa eikä huomioi lasta juuri ollenkaan, siksi sovittuun tuo pari x viikossa ulkoilu että tekisivät yhdessä jotain, ne lupaukset ei ole pitäny samoin kuin ei koneella olon vähentäminenkään. lähti siis viimeks mielummin ryyppäämään kun oli lapsensa kanssa, kun yhteistä aikaa heillä ei ole paljon paskaakaan. mies on kova huutamaan ja on haukkunut myös lasta kerran vitun idiootiksi kun tämä kaatoi maidot sohvalle, että sellanen kullannuppu mulla on täällä Alkoholisoitumassa(ko)? En hemmetti tajua miten oon niin vässykkä etten oo saanu aikaseks lähteä. Toivottavasti saadaan lapsen kanssa pian asunto.

Yhteistyössä