Kietaisin herneen nekkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhaanko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhaanko

Vieras
Viikonloppuna katseltiin sanomalehdestä matkapoikien ja matkavekkojen ja ikaalisten matkatoimiston pikkureissuja, jotka olivat varsin edullisia. Ehdotin miehelle että lähetään tällaiselle, siihen mies että joo, tilaa se. Arjen tultua sitten ryhdyin tilaamaan, niin mies siinä puhelun aikana alkaa rähjäämään että mitä, eikö se olekaan lentokoneella (turusta pärnuun, haloo eihän pärnussa edes ole lentokenttää), että hän haluaa lentokoneella eikä millää bussilaivasysteemillä...). Lopetin puhelun enkä varannut mitään, ja sanoin miehelle että varaa sitten itse sellaisen matkan kuin haluaa. Niin hän sanoo että ei kun se on mun homma!!!

Menin vallan hiljaiseksi, luin lehteä vähän aikaa ja sitten sanoin että mun mielestä mä en ole mikään hänen matkatoimistovirkailijansa enkä muutenkaan palveluskuntaa jota voi komennella miten haluaa, mulle tuli tästä paha mieli. Siihen mies että "anteeks kun nyt sanoin mielipiteeni"!!! Ja paineli ulos ovesta. En tiedä mihin meni, työpaikalleen kai.

Mun mielestä kuulostaa ihan tavalliselta pariskunna hetkelliseltä turhasta riitelyltä. Sattuu noita paremmissakin piireissä. Hernettä nenään vaan,mutta äkkiä se sitten poiskin ja sovitte miehen kanssa,pyydätte anteeksi ja toteatte että olipa typerä riita.

Ei yhtään tee mieli sopia. Ja just nyt ei voikaan koska se mies tosta ampaisi tiehensä ja mää yritän lukea tenttiin eikä siitä tule oikein yhtään mitään kun harmittaa niin paljon.

Tai kun sulla on nyt aikaa niin katsopa huviksesi lennot Turku-Tallinna ja ilmoja hinta miehelle.
On siellä Tallinnassakin kivoja kylpylöitä.

Ehkä tulee toisiin aatoksiin kun kuulee lentojen hinnan.

Mä varaisin sen matkan jokatapauksessa, sanoisin miehelle että lähtee jos lähtee minä menen jokatapauksessa.
Ei se bussimatka Tallinnasta Pärnuun niin kamala ole.

Kyllähän mä totakin jo suutuspäissäni ehdin miettimään mutta sitten ajattelin että se olis vähän turhan dramaattista... ja en mä välttämättä nyt viitti yksin sinne reissuun kuitenkaan lähteä. Mietin paria parasta ystävääni matkaseuraksi, mutta toisella on kaasoiluhommat ja toisella rippijuhlat justi suunniteltuna viikonloppuna, ja mulla itsellä työvelvoitteiden takia vähän hankala lähteä ihan koska vaan.

Mä en itse jaksa sitä Tallinnaa enää edes kattella. Ennen menen vaikka Hankoon tai Maarianhaminaan...

Enpä tiedä onko siellä Pärnussa sen enempää katsomista, kun en ole ikinä ollut.

Jatkan vielä siitä, että me on oltu kuusi vuotta aika sopuisasti yhdessä, mutta keväällä päätettiin ensi talven häistä. Ja sen jälkeen tuntuu että riitoja on ja on. Ja mä mietin että miten tuo mua kohtelee ja en meinaa kestää mitään ja pahoitan mieleni, ja tuntuu että mieskin on kireämpi kuin ennen. Oliko kosinta ja avioitumisesta sopiminen vikatikki???

Jatkan vielä siitä, että me on oltu kuusi vuotta aika sopuisasti yhdessä, mutta keväällä päätettiin ensi talven häistä. Ja sen jälkeen tuntuu että riitoja on ja on. Ja mä mietin että miten tuo mua kohtelee ja en meinaa kestää mitään ja pahoitan mieleni, ja tuntuu että mieskin on kireämpi kuin ennen. Oliko kosinta ja avioitumisesta sopiminen vikatikki???

Niitä kausia nyt tulee ja menee. Voihan se olla että kumpikin vähän alitajuisesti testailee toista. Mutta ota vaan itse vähän rennommin, niin se toinen puolisko voi hyvinkin tulla perästä siihen mielentilaan.

Aloita vaikka nyt tämän kohdalla, että unohdat riitelyn, ja lähdet ns. nollatilanteesta ja hyvillä mielin uudestaan keskustelemaan tuosta reissusta kun nyt saat miehen taas samalle maaperälle :).

[QUOTE="Vieras";26406082]Ne menneisyyden haamut olisi kyllä hyvä osata jättää menneisyyteen.[/QUOTE]

Niin pitäisi osata. Ehkä mä sitten vaan olen elinkelvoton.

Harmittaa että piti suostua siihen kosintaan... kyllähän mä sen arvasin että näin siinä käy. Niin kauan kuin vain "kattellaan", kaikki menee hyvin.

[QUOTE="Vieras";26406260]Pöh pöh. Älä nyt takerru tuohon yhteen riitaan, tai pariinkaan. Talveen on vielä pitkä matka. Nyt vain päivä kerrallaan.[/QUOTE]

Kiitos paljon. Ihan itketti kun joku edes yrittää ymmärtää. Kun en ittekkään aina itteeni ymmärrä.

Kyllä tiedän että tämä mies on eri kuin se joka kohteli mua tosi pahasti ensimmäisessä avioliitossani. Mutta jotain kummallista tapahtui mun mielessä selvästi tuon kosinnan jälkeen. Ja ärsyttäväähän tämä on.

Riitoja tulee ja riitoja menee joskus niistä ottaa enemmän nokkiinsa joskus vähän vähemmän.
Sekin kuuluu parisuhteeseen että joskus päästellään "höyryjä", jotku enempi jotku vähempi.

Ei tuo kuulostanut kovin kamalalta ja suhteellisen rauhallisena pysyitte molemmat vaikka harmittaakin.

(mä voisin kyllä lähteä yksinkin.. tosin, elämäntilanne vähän toinen, 18v yhdessä ja 4 lasta, yksin matkalle -ajatus kuulostaa hyvinkin houkuttelevalta.. voi sitä hiljaisuutta)

Yhteistyössä