Uusi yritys: Trampoliiniongelma vieraiden lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kakarat tulee trampoliinille ihan omin luvin. Ihan vieraita lapsia on nähty pihassa ja kommennettu pois. Tänään häädin 2 poikaa pois, eilen samoin.

Trampoliini on tavallan sisäpihassa, ikkunoiden äärellä, ei mitenkään kätevästi tien vierellä, että siihen vois ohimennen vain poiketa.

Miksi lapset ei ymmärrä, että toisten pihalle ei voi tulla? Toinen ongelma on nämä ovikellonsoittajat, eli lasten tutut ja tuttujentutut. Soitavat ovikelloa, kysyvät, että onko ****** kotona. Tänäänkin vastasin, että ei ole nyt kotona, on puistossa. Ovikellonsoittajat jäi trampalle hyppimään. Kävin sanomassa, että lähtekää pois.

Onko tämä teistä normaalia, miten tämä voi olla näin?

Minä menisin ihan tiukasti sanomaan, että meidän trampoliinilla ei pompita, alkakaa painua. Pitäisi olla nykykakaroilla sen verran kuria, etteivät mene hyppimään toisten trampoliineille ilman lupaa - minä en olisi pentuna uskaltanut moista tehdä.

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Minä menisin ihan tiukasti sanomaan, että meidän trampoliinilla ei pompita, alkakaa painua. Pitäisi olla nykykakaroilla sen verran kuria, etteivät mene hyppimään toisten trampoliineille ilman lupaa - minä en olisi pentuna uskaltanut moista tehdä.

Viime kesänä tätä ongelmaa ei ollut. Meni oikein mallikkaasti koko kesän. Nyt tuo on alkanut tuo luvattahyppely.

Jos nyt jaksetaan sitkeästi ajaa porukkaa pois, eiköhän se lopu. Jännä vain, että yksi poikaporukka poisajosta huolimatta tuli uudestaan. Kielsin heitä kuitenkin erittäin napakasti. Sanoin, että tänne ei saa tulla kutsumatta ollenkaan, tämä on meidän piha.

Luulis, että edes sen verran kunnioitetaan toisen omaisuutta, ettei vieraille trampoille lähetä pomppiin. Sen ymmärrän, että sen miljoona kertaa oon ajanut naapuritaloyhtiön mukulat pois meidän yhtiön leikkipaikalta, sitä ei välttämättä lapset tajua ettei se ole ksikille yhteistä aluetta...

En ymmärrä että mennään ilman lupaa toisen pihaan. Mutta jos lapseni kaverit tulisivat kysymään eikä hän olisi kotona, niin ei mua haittais vaikka kaverit pomppisivat vähän aikaa meidän trampalla ilman mun poikaa.

[QUOTE="Pipo";26424482]Luulis, että edes sen verran kunnioitetaan toisen omaisuutta, ettei vieraille trampoille lähetä pomppiin. Sen ymmärrän, että sen miljoona kertaa oon ajanut naapuritaloyhtiön mukulat pois meidän yhtiön leikkipaikalta, sitä ei välttämättä lapset tajua ettei se ole ksikille yhteistä aluetta...[/QUOTE]

no ootpa ollu reipas puolustamaan "teidän" omaisuutta... :O

[QUOTE="Pipo";26424482]Luulis, että edes sen verran kunnioitetaan toisen omaisuutta, ettei vieraille trampoille lähetä pomppiin. Sen ymmärrän, että sen miljoona kertaa oon ajanut naapuritaloyhtiön mukulat pois meidän yhtiön leikkipaikalta, sitä ei välttämättä lapset tajua ettei se ole ksikille yhteistä aluetta...[/QUOTE]

No sulla ei oo kyllä elämää ollenkaan jos täytyy kytätä kerrostalossa kuka pentu pihalla leikkii ja ajaa se vielä pois.. itä helvetin väliä..Ei mua ainakaan kiinnostas vaikka tossa meidän taloyhtiön pihalla ois koko viereisen pihan kerrostalon lapset..
Ihme kyyliä sitä mailmassa onkin.

[QUOTE="öööö";26424510]No sulla ei oo kyllä elämää ollenkaan jos täytyy kytätä kerrostalossa kuka pentu pihalla leikkii ja ajaa se vielä pois.. itä helvetin väliä..Ei mua ainakaan kiinnostas vaikka tossa meidän taloyhtiön pihalla ois koko viereisen pihan kerrostalon lapset..
Ihme kyyliä sitä mailmassa onkin.[/QUOTE]

Joo, ja mistäs se kyylä voi tietää jos ne on vaikka jollain sen talon asukkaala kylässä..Kai siihen sillon sais mennä leikkimään... no toisilla ei oo mutta tekemistä, kun kytätä ja pitää kirjaa kuka käy pihalla leikkimässä..

En ymmärrä että mennään ilman lupaa toisen pihaan. Mutta jos lapseni kaverit tulisivat kysymään eikä hän olisi kotona, niin ei mua haittais vaikka kaverit pomppisivat vähän aikaa meidän trampalla ilman mun poikaa.

Siinä on sellainen ongelma, että siinä oli tänään yksi pojan kaveri ja toinen oli ihan outo lapsi. Nämä "oudot" alkaa tulla sitten siihen, koska siinä "on saanut" ennenkin hyppiä.

Me muutetaan onneksi, mutta vasta reilun vuoden kuluttua. Tässä alueella on jotenkin ihmeelliset lapset muutenkin.

Kyse ei ole kerrostalosta vaan pienestä rivarista. Kyllä mua kiinnostaa kuka omaisuuttani pihassa tuhoaa. Istutukset revitään , oksia katkotaan... Minä ne maksan, ei naapuritalon asukkaat.

Suosittelen hankkimaan sen uuden verkon ja laittamaan siihen lukon. Vaikka isot trampoliinit rumentavat pihoja, enkä ole niiden suurin ystävä, paljon trampoliinejakin ärsyttävämpiä ovat toisten pihoille änkäävät tunkeilijat.

Tuttu tunne. Meillä tuo vaan on astetta pahempana ja asutaan omakotitalossa. Pihaamme käytetään läpikulkupaikkana, keinuissa keinutaan, lelut viedään metsään. Tahallisesti rikotaan kaikki ja piilotetaan loput tai kannetaan omalle pihalle. Polkupyörillä ajellaan. Paikkoja tahritaan. Pensaita tuhotaan, nurmikkoon kaivetaan kuoppia. Aitaa yritetään kaataa. Kaikki tahallaan. Lisäksi tähän liittyy vielä tiettyjen lasten syrjiminen ja pahimmassa tapauksessa jopa lyominen, potkiminen ja kivillä heittely. Varastetaan, tuhotaan ja kiroillaan. Ja heti kohta uudelleen kielloista huolimatta.

Vanhemmille on sanottu ja vanhemmat loukaantuvat. Eivät tee asialle mitään.

Vanhemmille ollaan sanottu

[QUOTE="kkk";26425390]Tuttu tunne. Meillä tuo vaan on astetta pahempana ja asutaan omakotitalossa. Pihaamme käytetään läpikulkupaikkana, keinuissa keinutaan, lelut viedään metsään. Tahallisesti rikotaan kaikki ja piilotetaan loput tai kannetaan omalle pihalle. Polkupyörillä ajellaan. Paikkoja tahritaan. Pensaita tuhotaan, nurmikkoon kaivetaan kuoppia. Aitaa yritetään kaataa. Kaikki tahallaan. Lisäksi tähän liittyy vielä tiettyjen lasten syrjiminen ja pahimmassa tapauksessa jopa lyominen, potkiminen ja kivillä heittely. Varastetaan, tuhotaan ja kiroillaan. Ja heti kohta uudelleen kielloista huolimatta.

Vanhemmille on sanottu ja vanhemmat loukaantuvat. Eivät tee asialle mitään.

Vanhemmille ollaan sanottu[/QUOTE]

minä laittaisin valvontakameran pihaani tässä tapauksessa, omaisuuttaan kai saa kuvata. ja sitten tekijät vaan vastuuseen. vanhemmille voisi ensin näyttää videota, että oisko kiva että tällasta tehtäs heidän pihassa, jos ei lopu, menee poliisiasiaksi.

alkuperäiseen asiaan, laittaisin myös uuden verkon ja lukon, pääsisi vähimmällä.

[QUOTE="jep";26425517]minä laittaisin valvontakameran pihaani tässä tapauksessa, omaisuuttaan kai saa kuvata. ja sitten tekijät vaan vastuuseen. vanhemmille voisi ensin näyttää videota, että oisko kiva että tällasta tehtäs heidän pihassa, jos ei lopu, menee poliisiasiaksi.

alkuperäiseen asiaan, laittaisin myös uuden verkon ja lukon, pääsisi vähimmällä.[/QUOTE]

Kyllä ne on monesti saatu kiinni itseteosta, mutta kun vanhemmat ei välitä. Ihan tavallisia työssäkäyviä (ei alkoholisoituneita) vanhempia ovat, mutta eivät välitä. Vasta rikottiin taas uus pihalelu, jonka tekijä myönsikin minulle. Mutta silti ei korvausta ole tullut. Eikä viitsisi poliisia tähän sekoittaa, voitte kuvitella vaan miten siitä tulee tukala tilanne asua kenties vielä kymmeniä vuosia naapurissa. Nyt vielä vanhemmat lapset keskenään kesän kotona, niin tuhoa tulee varmaan vielä enemmän aikaan. Ja nuorimmista tuumataan "ne on vielä niin pieniä".

Mutta auta armias, jos joku tekee heidän lapsille jotain pahaa, niin silloin kyllä annetaan kuulua!

Käske niitä tekemään joku homma aina ennen kuin pääsevät hyppimään. Esim. nurmikon leikkuu niin sitten saa hyppiä 10 min ja sitten on lähdettävä. Tai halot katokseen, tai kitkeä porkkanamaa, tai pestä auto.

Tai sitten vaan sanot että nyt pois täältä pihalta, muuten tulee poliisi, koska toisten omaisuuteen ei kosketa ilman lupaa. Ihan silläkin uhalla että on ikävä ihminen. (Näin mää tekisin.)

Sitäpaitsi jos sattuu haaveri niin kuka on vastuussa jos vieras lapsi putoaa avoimesta aukosta ja lyö päänsä?

Vieraat muksut pois kun oma ei ole paikalla.

Ja nim. kkk, etkö tosiaan saa asioita järjestykseen vaan annat tuon kaiken tapahtua?

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;26426515:
Sitäpaitsi jos sattuu haaveri niin kuka on vastuussa jos vieras lapsi putoaa avoimesta aukosta ja lyö päänsä?

Vieraat muksut pois kun oma ei ole paikalla.

Ja nim. kkk, etkö tosiaan saa asioita järjestykseen vaan annat tuon kaiken tapahtua?

Vähän haluisit itsekkin käydä salaa naapurin trampoliinilla, saada likaisen olon... nauttia...