Kontulaa tuntevia? Asunto hakusessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietintää mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietintää mietintää

Vieras
Emme tunne aluetta juuri lainkaan.
Onko jotain eroa kummalla puolella metrorataa talot sijaitsevat? Koulujakin eikö löydy kummaltakin puolelta? Onko kokemuksia, alakouluista alueella?

Omaa asuntoa ostamassa, onko täällä taloyhtiöistä/ tietyistä teistä ja katuosoitteista tietäviä, mitä seutuja suosia lapsiperheenä, mitä ehkä välttää? Emme välttämättä halua ison vuokrakasarmin viereen, vaikka en uskokaan että alue on huonon maineensa mukainen enää nykyisin.

Missäs siellä se uusi asukaspuisto tms. on?

Kiitos ihanat jos jaksatte auttaa!! Monta 4h ja k sekä jopa 5h ja k näkyy olevan myynnissä.. Meitä kun on kuusihenkinen perhe niin tila olis kiva juttu :)

Muuttais koko kontulaan jos ei olis aivan pakko. Parempiakin asuinalueita lapsiperheelle. Olen asunut vuosia eripuolilla itä-helsinkiä. Toisaalta jos tykkää sellaisesta meiningistä niin sitten. Fakta vaan on se, että juoppoja, mamuja, manneja siellä enemmän kuin esim. Arabiassa.

Oletko katsellut taloja, jotka ovat metroaseman vieressä olevan autotien toisella puolella eli ei siis aseman puolella? Myllypuro on myös kokenut kasvojenkohotuksen, kun sinne on rakennettu uusia taloja. Luonto on monipuolista sekä Kontulan että Myllypuron alueella. Kulkuyhteydet ja palvelut alueella ovat hyvät ja asuntojen hinnat edullisemmat alueen maineesta johtuen kuin muualla Helsingissä.

Mä olen asunut Kivikossa, ja se oli aikalailla villiä länttä jo silloin. Taksikuskitkaan ei suostuneet ihan joka osoitteeseen ajamaan. Kivikko on siinä Kontulan vieressä.
En muuttais sinne enää, ja halpa asuntohan meidätkin sinne aikanaan ajoi.

asun nyt Myllypurossa toista kertaa, molempina aikoina hyvä, mut nyt vielä parempi kun uusi ostari ja paljon omistuskämppiä. Luonto lähellä ja esim tohon metsään tehty puutalo-kylä. Kontulaan en enää muuttaisi, olen siellä töissä... ja myös asunut.

Siihen on syynsä että Itä-Helsingissä on halvat asunnot. Jos ei olis rahaa muuttaa muaalle Helsinkiin tai pk-seudulle kuin itäiseen Helsinkiin niin en muuttais sinne ollenkaan.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä aloitus on varmaan provo :)

No voi helvet*ti, miksi tämän pitäisi olla provo??
Jotkut siellä Kontulassakin asuvat :D

Olen katsellut mm. Keinutieltä, sekä esim. tämä Kotikonnuntien asunto vaikuttaa kivalta:
Myytävät Asunnot, kerrostalo, Yli 4 huonetta, Kontula, Helsinki, Uusimaa, 7051155 - Etuovi.com

Kiitos vastanneille. Myllypuroa on mietitty myös.
Niin, meitä ei häiritse esim. maahanmuuttajat, romanit lainkaan. Mitään ongelmanarkkeja ja pahoja juoppoja tuskin omistustaloissa asuukaan, mikä vaikuttaisi asumismukavuuteen :)

Ap

Siihen on syynsä että Itä-Helsingissä on halvat asunnot. Jos ei olis rahaa muuttaa muaalle Helsinkiin tai pk-seudulle kuin itäiseen Helsinkiin niin en muuttais sinne ollenkaan.

Ööh, Itä-Helsingissä halvat asunnot?? Katsohan sieltäkin löytyy arvokkaita alueita, niin rakennushistoriallisesti kuin rahallisestikin mitattuna. Itä-Helsingistä kun löytyy mm. Marjaniemi, Kulosaari, Vanha Vuosaari, Puotila, Laajasalo, Roihuvuori yms. missä asunnot eivät todellakaan ole halvimmasta päästä. Ja kuka sitten mitäkin arvostaa, vanhoja 50-luvun taloja vai jotain kasari-Kannelmäkeä ;)

Ap:lle, en itse tunne Kontulaa. Roihuvuoresta olen, suosittelen lapsiperheelle lämpimästi.
Juuri pari 4h ja k myynnissä ylä-Roihikassa.

Olen katsellut mm. Keinutieltä, sekä esim. tämä Kotikonnuntien asunto vaikuttaa kivalta:
Myytävät Asunnot, kerrostalo, Yli 4 huonetta, Kontula, Helsinki, Uusimaa, 7051155 - Etuovi.com

Niin, meitä ei häiritse esim. maahanmuuttajat, romanit lainkaan. Mitään ongelmanarkkeja ja pahoja juoppoja tuskin omistustaloissa asuukaan, mikä vaikuttaisi asumismukavuuteen :)

Ap

ei ehkä kovin pahoja asukaan mutta kai ne teidän lapset liikkuvat siellä, vanhetessaan myös ostarilla.

[QUOTE="vieras";26434175]ei ehkä kovin pahoja asukaan mutta kai ne teidän lapset liikkuvat siellä, vanhetessaan myös ostarilla.[/QUOTE]

Miksi lapsemme viettäisivät aikaansa jossain ostarilla? Kaupassakäynnin toki ymmärrän, mutta miksi hengailisivat siellä vapaa-ajallaan? En usko että ovat sellaista tyyppiä lainkaan ;)

Enkä myöskään ymmärrä miksi pitäisi sulkea omat ja lastensa silmät siltä tosiasialta että maailmassa kaikillla ei mene hyvin, on myös syrjäytyneitä jne. Elämän realiteetit kun eivät toimi niin että mitä ei näe, sitä ei ole olemassa..

Ap kiittää ja tutkii seuraavaksi Roihiksen tarjontaa.

Sinäkö pidät lapsesi lie'assa ja herran nuhteessa sekä osaat varmasti sanoa etteivät tule hengaamaan ostarilla? Voi rakas kun vanhemmat ei sitä päätä, paljon ottavat vaikutteita luokkakavereilta, enkä usko että Kontulan tapaisessa lähiössä ihan niitä "kilteimpiä" lapsia kasvaa

Ap

Kun niitä omistusasuntoja monesti myös vuokrataan niin kyllä siellä voi olla vaikka minkälaista kulkijaa. Myöskin asunnon omistaja voi olla juoppo.

No mä en ota nyt mitään muuta kantaa näihin huuteluihin. Ite oon asunu lähes 10 vuotta Kontulassa, ja siitäkin ajasta lähemmäs viis vuotta lapsen kanssa :) Eikä meitä saa täältä pois uhallakaan :) Keinutiellä ite asutaan. Ja siis oon ite ihan hitsin tarkka mihin täällä muutan lapsen kanssa. Koultu ja päiväkodit lähellä, isot puistot ja paljon toimintaa. Meitä ei alkkikset ja mamut haittaa.

Joo siis Keinutie ehdottomasti, ja kaikki omistusasunnot on tuolla tien päässä :) 7 ja 11:ssakin on isoja perheasuntoja. Keinutie 11 on iso taloyhtiyö jossa paljon muitakin lapsia. Mä en oo lukenu tota Hesarin juttua mut Keinutien vieressä on kaks isoa puistoa, toinen on just remontoitu suuresti.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä aloitus on varmaan provo :)

Joo varmasti, koska Kontulan kaikki talothan kumisevat tyhjyyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Ja kuka sitten mitäkin arvostaa, vanhoja 50-luvun taloja vai jotain kasari-Kannelmäkeä

On tainnut sulta unohtua kokonaan se alkuperäinen Kannelmäki 50-luvun nätteine kivitaloineen...

Onnea AP:lle asunnonetsintään! Kontula on tosiaan kohottanut kasvojaan viimevuosina. Ghettomainetta viljelevät edelleen lähinnä vain ne, jotka eivät ole maaseutupitäjiltään kertaakaan edes Kontulassa vierailleet :) Kaupungissa on aina kaupungin ongelmat ja milläpä lähiön ostarilla ei olisi sen aiheuttamia lieveilmiöitä. Pahempi meno Kampissa ja Rautatientorilla kuitenkin on kuin lähiöostareilla, ja moni mamma päästää silti tietämättään kullannuppunsa Kamppiin jakamaan tavaraansa illasta toiseen, kun parempihan siellä on hyvällä alueella hengailla kuin pahalla lähiöostarilla! ;)

Viimeksi muokattu:
Asuin Roihuovuoressa aiemmin ja pidin sen ilmapiiristä. Toki ongelmia ja mamuja (ongelma?) ja puliukkoja on kaikkialla eli niitä pakoon ei pääse kalliimmillakaan alueilla. Mitä enemmän on rahaa käytössä, niin kalliimmat huumeet.
Roihuvuoresta pidin erityisesti Kirsikkapuiston puoleista osasta. Sen puoleiseen rinteeseen suunnitellaan uutta asutusta eli en tiedä, mihin suuntaan alue on kehittymässä.
Muutin pois pienen lapsen kanssa, kun kyllästyin hakemaan kaikki palvelut muualta. Neuvola oli kaukana, posti oli kaukana, apteekki oli kaukana....Muuten viihtyisä alue.

Ite asuin keinutiellä , lapsuuteni+nuoruuteni. En vaihtais pois hetkeekää. Kiikku,päiväkoti + koulu ihan alee 5min kävelyn päässä. 95päättäri keinutien kupeessa, jolla pääset helposti kontulan,mellunmäkeen kun itäkeskukseen. Kontulan ostarille kävelet 10-15min. Alueella asuu paljon lapsiperheitä ja minun nuoruudessani n.10-15v sitten kun olin alle 10v niin kaikki tunsi kaikkia ja oli kivaa aluetta. Ostarin seutu on rauhatonta, mutta missä ei tänä päivänä olisi? Eikä siellä ostarilla tarvitse oleilla kun asioilla käymisessä. Keinutiellä suurinosa omistusasuntoja. Muuttakaa ihmeessä vaan.suosittelen +

Kiva kun oli vielä tullut lisää vastauksia, juuri heiltä jotka eivät puhu pelkkää mutua ;)
Pitää tuon linkittämäni perheasunnon sijainti selvittää kartalta, tuo kiinnostaisi kovasti, upeat näkymät ja ihana se jättimäinen parveke.

Roihuvuori olisi kyllä viehättävä alueena. Ainoa että näin opettajan pätkätuloilla ja yrittäjämiehen vaihtelevilla tuloilla on ehkä hieman liian kallis meille juuri nyt. Niiden nyt myynnissä olevien perheasuntojenkin putkirempat on juuri alkamassa, joten yksi 60k saa lisätä hintaan heti. Toki Kontulassakin putkirempat ovat käynnistymässä, mutta ehkä muutama vuosi kuitenkin armonaikaa.

Olen kiitollinen teille jotka jaksoitte kertoa kokemuksistanne.
Ehkäpä törmäilemme pian Kontulassa..

Ap

Yhteistyössä