Kontulaa tuntevia? Asunto hakusessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietintää mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi helvet*ti, miksi tämän pitäisi olla provo??
Jotkut siellä Kontulassakin asuvat :D

Olen katsellut mm. Keinutieltä, sekä esim. tämä Kotikonnuntien asunto vaikuttaa kivalta:
Myytävät Asunnot, kerrostalo, Yli 4 huonetta, Kontula, Helsinki, Uusimaa, 7051155 - Etuovi.com

Kiitos vastanneille. Myllypuroa on mietitty myös.
Niin, meitä ei häiritse esim. maahanmuuttajat, romanit lainkaan. Mitään ongelmanarkkeja ja pahoja juoppoja tuskin omistustaloissa asuukaan, mikä vaikuttaisi asumismukavuuteen :)

Ap

-66 rakennettu tyydyttävässä kunnossa oleva kämppä Kontulassa? En ehkä ostaisi vaikka saisin tooosi halvalla. Tulee kalliiksi kun remppaa tulee rempan perään.

[QUOTE="Jep jep";26434162]Ööh, Itä-Helsingissä halvat asunnot?? Katsohan sieltäkin löytyy arvokkaita alueita, niin rakennushistoriallisesti kuin rahallisestikin mitattuna. Itä-Helsingistä kun löytyy mm. Marjaniemi, Kulosaari, Vanha Vuosaari, Puotila, Laajasalo, Roihuvuori yms. missä asunnot eivät todellakaan ole halvimmasta päästä. Ja kuka sitten mitäkin arvostaa, vanhoja 50-luvun taloja vai jotain kasari-Kannelmäkeä ;)

Ap:lle, en itse tunne Kontulaa. Roihuvuoresta olen, suosittelen lapsiperheelle lämpimästi.
Juuri pari 4h ja k myynnissä ylä-Roihikassa.[/QUOTE]

Stadilainen olen ja onpas naurettavaa alkaa nälvimään jotain 'mitä huutelet sieltä kehän ulkopuolelta', toi kertoo jo susta ja itähelsinkiläisistä tarpeeks. Just sunlaisia ihmisiä siellä on, siks se on oksettava paikka. Joo, siellä on pari kalliimpaa aluetta mutta suurin osa sitä Kontula-Mellunmäki-linjaa.

Asumme vuokralla kivikossa ja myös itse etsimme omistusasuntoja Kontula / kivikko alueelta. Sen verran että keinutie 11 asuntoihin on käsittääkseni tulossa ihan näillä näppäimillä putkiremontti on estänyt meitä tarttumista niihin taloihin. Lapsilla on kavereita PALJON ja edes näissä meidän vuokra-taloissa ei asu ainuttakaan Romania. Eikä juoppoa.! Yksi ulkomainen perhe kyllä. Töissä käyviä. Koulut, puistot, kaupat, metro jne on lähellä ja samoin kivikon ulkoilualue metsineen. Myös hoplop löytyy. En kadu muuttoa lauttasaaresta tänne.

Ihan höpöjuttuja taas vastattu.
Kontulassakin on huonoja taloyhtiöitä, ihan muutama, ja ne on niitä kaupungin vuokrakämppiä yllättäen. Ja jokaisella kaupunginosalla on omat spurgunsa ja tuolla ostarillahan ne pesii.

Keinutien hoodit ja metroaseman toinen puoli, eli Naapurintien ja Porttitien seutu on sitä vähän ns. parempaa Kontulaa.
Ostarilla kaikki mahdolliset palvelut, paljon hienoa luontoa ja hyviä puistoja, muuttaisin mielelläni lasten kanssa. Tai tekisin mielelläni lapsia tänne.

Ainoa, että tuota asuntoa katsoessa myös täällä kannattaa aina muistaa se tuleva putkiremontti, suurin osa asunnoista kun on rakennettu siinä 60-luvun loppupuoliskolla, ne alkaa nyt järjestyksessä menemään remppaan.
Keinutiellä on parikin isoa asuntoa, jotka on ollut niin kauan myynnissä että niistä sää varmaan kikkailtua hinnan ihan pohjamutiin. Eiku asuntonäyttöihin :)

Mä olen liikkunut aika paljon Kontulassa, kun kavereita on asunut siellä. Ne, jotka ovat viettäneet siellä "koko elämänsä", ovat viihtyneet hyvin. Ne taas, jotka muuttivat sinne maalta, ovat vaihtaneet Espooseen ja Nummelaan, kun eivät tykänneet. Itse en spurguja pelkää (kotoisin Helsingin Punavuoresta, jossa lapsuuteni kotikadulla oli sekä Alko että yömaja).

Kontula on oikeasti mainettaan parempi. Joo, ostarilla hengaa epämääräistä väkeä, mutta eikös hengaa jokaisella ostarilla? Ja kuten joku sanoi, elämäähän se vaan on, miksi kasvattaa lapset kuplassa missä ei ole vähävaraisia, syrjäytyneitä jne.

Me asumme Porttikujalla. Talossa missä on vanhoja Stadin duunareita, lapsiperheitä ja mukava tunnema. Emme muuttaisi täältä pois. Putkiremppa on tulossa noin kahdeksan vuoden päästä, sitä ennen kerkiää tapahtumaan vaikka mitä.

Olen asunut hetken siinä vieressä (kivikossa kontulan rajalla)ja kuljin aina Kontulan kautta mihin ikinä meninkin. En kokenut, että se paikka olisi ollut mitenkään shokeeraavan kamala. Ei se ostari nyt mikään kaunein paikka ole ja voi siellä hillua jotain juopottelevia tyyppejä, mutta jos niitä kestää ja saa sitten halvemman asunnon niin mikä ettei.

Suomalaiset on vähän sellaisia, että jos joku paikka joskus on ollut arveluttava, ei sitä kyetä enää ajattelemaan uudestaan, ikinä. Loppujen lopuksi Suomesta löytyy kyllä aika vähän mitään vaaralllisia alueita, ollaan vaan totuttu niin kermailemaan ja maksellaan sitten mukahyvästä alueesta itsemme kipeäksi, tämä oikein korostuu Helsingissä. Kumma kun niillä "yleisesti hyvilläkin" alueilla tuppaa lappaamaan ties mitä porukkaa kuitenkin, mutta kuulostaahan se hienolta asua ko paikassa. :D
Espoossakin pari sukulaista asuu niillä kalliilla hyvillä alueilla ja jokaisessa on näkynyt jotain epämääräistä jengiä. Paloheinässä kaverin vanhempien asuntoon murtauduttiin juuri kun olivat lomalla.

Voihan sitä muuttaa sitten johonkin metsään jossa ei tasan varmana kukaan käy(paitsi se murtovaras joka tietää ettei siellä ole paljoa silmiä katselemassa lomallanne), mutta hyvin usein se on sitten tingittävä kulkuyhteyksistä joten valintoja valintoja jos et halua siis maksaa yli 400t pienehköstä asunnosta. :D

Itse juuri pähkäilemme samoja asioita eikä vieläkään olla päätetty muutetaanko vilkkaammalle alueelle jossa hyvät kulkuyhteydet vai johonkin skuttaan jossa ei mikään kulje mihinkään....

Muoks: taas mä menin vanhaan ketjuun vastaamaan.. :D No ehkä joku muu tällä hetkellä asiaa pohtii. :)

Viimeksi muokattu:
Kontulasta suositan Naapurintietä, Tanhuantietä ja Porttitietä sekä Mellunkylästä Kypäräpolkua ja Rintinpolkua. Asunnot ovat suhteellisen edullisia laatuun nähden, eikä ole juurikaan sosiaaliperusteista asumista.

Jos haluaa muksunsa laittaa johonkin "parempaan" skoleen, niin niitä kyllä on helppojen julkisten päässä ainakin Kontulan eteläosissa ja noilla pientaloalueilla. Niissä omakotitaloissa on muuten ihan hienojakin lukaaleita! Myllypuro alkaa vasta siltä tulevalta Kontulan omakotitaloalueen ja Myllypuron väliseltä alueelta, jota rakennetaan.

Vanha ketju, mutta Kontulassa huonoja alueita on enää (ja mahdollisesti ikuisesti) Kontulankaari 11, 24 ja jotkut Ostarin Kaupungin yhtiöt.

Kummallakin puolella metrorataa on hyviä omistusyhtiöitä.

Asun Kontulankaari 11:ssa ja olen ihan tyytyväinen. Ei tätä tietty minään luksusasumisena voi pitää, mutta edullinen hinta ja mukava kämppä miellyttävät. Mielestäni asukkaiden kesken vallitsee poikkeuksellisen yhteisöllinen ja suvaitsevainen tunnelma, meidän rapussa monet asuneet jo pitkään ja tuntevat toisensa nimeltä. Alkoholisteja löytyy, mutta ei pahempia häiriköitä, öisin on onneksi rauhallista, lapset uskaltaa hyvin päästää pihalle leikkimään jne. Kun muutin tänne, jännitti vähän mutta ainakin minut on Kontula yllättänyt positiivisesti :)

Kannattakko kontulsnkaareen muuttaa.
Asun Kontulankaari 11:ssa ja olen ihan tyytyväinen. Ei tätä tietty minään luksusasumisena voi pitää, mutta edullinen hinta ja mukava kämppä miellyttävät. Mielestäni asukkaiden kesken vallitsee poikkeuksellisen yhteisöllinen ja suvaitsevainen tunnelma, meidän rapussa monet asuneet jo pitkään ja tuntevat toisensa nimeltä. Alkoholisteja löytyy, mutta ei pahempia häiriköitä, öisin on onneksi rauhallista, lapset uskaltaa hyvin päästää pihalle leikkimään jne. Kun muutin tänne, jännitti vähän mutta ainakin minut on Kontula yllättänyt positiivisesti :)

Olen asunut hetken siinä vieressä (kivikossa kontulan rajalla)ja kuljin aina Kontulan kautta mihin ikinä meninkin. En kokenut, että se paikka olisi ollut mitenkään shokeeraavan kamala. Ei se ostari nyt mikään kaunein paikka ole ja voi siellä hillua jotain juopottelevia tyyppejä, mutta jos niitä kestää ja saa sitten halvemman asunnon niin mikä ettei.

Suomalaiset on vähän sellaisia, että jos joku paikka joskus on ollut arveluttava, ei sitä kyetä enää ajattelemaan uudestaan, ikinä. Loppujen lopuksi Suomesta löytyy kyllä aika vähän mitään vaaralllisia alueita, ollaan vaan totuttu niin kermailemaan ja maksellaan sitten mukahyvästä alueesta itsemme kipeäksi, tämä oikein korostuu Helsingissä. Kumma kun niillä "yleisesti hyvilläkin" alueilla tuppaa lappaamaan ties mitä porukkaa kuitenkin, mutta kuulostaahan se hienolta asua ko paikassa. :D
Espoossakin pari sukulaista asuu niillä kalliilla hyvillä alueilla ja jokaisessa on näkynyt jotain epämääräistä jengiä. Paloheinässä kaverin vanhempien asuntoon murtauduttiin juuri kun olivat lomalla.

Voihan sitä muuttaa sitten johonkin metsään jossa ei tasan varmana kukaan käy(paitsi se murtovaras joka tietää ettei siellä ole paljoa silmiä katselemassa lomallanne), mutta hyvin usein se on sitten tingittävä kulkuyhteyksistä joten valintoja valintoja jos et halua siis maksaa yli 400t pienehköstä asunnosta. :D

Itse juuri pähkäilemme samoja asioita eikä vieläkään olla päätetty muutetaanko vilkkaammalle alueelle jossa hyvät kulkuyhteydet vai johonkin skuttaan jossa ei mikään kulje mihinkään....

Muoks: taas mä menin vanhaan ketjuun vastaamaan.. :D No ehkä joku muu tällä hetkellä asiaa pohtii. :)

Hyvä kun vanhoihinkin vastataan. Tulee nykytietoa meille jotka nyt myöhemmin mietimme uuden kodin paikkaa.

Yhteistyössä