Kaveri on köyhä yh "sossuäiti" ja hänellä ja lapsellaan on paljon merkkivaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihmettelin tätä pitkään ja nyt selvis syy.

Olin tytön kanssa heillä käymässä kun ovikello soi. Oven takana oli vanhempi naishenkilö kahden ison muovikassin kanssa. "Tässä olis taas näitä vaatteita", hän sanoi hymyillen. Kaveri kiitti, vaihtoi pari sanaa ja sulki oven.

Juotiin kahvia ja juteltiin niitä näitä kun hän sanoi että tuo nainen oli tuonut tyttärensä ja tyttären lasten vanhoja vaatteita turvakotiin kun kaveri oli poikansa kanssa siellä. Oli nähnyt mun kaverin joka oli mustelmilla. Nainen oli jutellut mun kaverin kanssa, antanut 20€ setelin ja toivottanut Jumalan siunausta.

Pari viikkoa myöhemmin nainen oli tuonut mun kaverille turvakotiin astioita ja kun kaveri sai asunnon, nainen toi hänelle huonekaluja.

Uskomatonta - ja ihanaa - että tollaisia ihmisiä on olemassa! <3

Mä en olisi ihmetellyt merkkivaatteita, niitä kun saa kirppariltakin. Mutta ihanaa toimintaa - tulee varmasti hyvä mieli niin antajalle kuin vastaanottajallekin.

Kuka antaa pois merkkivaatteita?
Tai myy niitä kirpparilla, ikinä nähnyt, niissähän on jälleenmyyntiarvokin yleensä satoja euroja. (Tietenkin riippuu vaatteesta.)

Siis mitä merkkiä nämä teidän merkkivaatteet on?

[QUOTE="vieras";26447668]Kuka antaa pois merkkivaatteita?
Tai myy niitä kirpparilla, ikinä nähnyt, niissähän on jälleenmyyntiarvokin yleensä satoja euroja. (Tietenkin riippuu vaatteesta.)

Siis mitä merkkiä nämä teidän merkkivaatteet on?[/QUOTE]

Kai merkkivaatteiksi voi luokitella muitakin kuin satoja euroja maksavat. Itse esim. ostin just kirpparilta Ralph Laurenia ja ihan muutamalla eurolla kappale. Ja antavathan monet varakkaat suuria summia hyväntekeväisyyteen, siis rahana. miksei sitten voisi antaa vaatteitakin tarvitseville.

Niissä on sellainen merkki siellä niskassa :D

tarjoustalo prolet huutelemessa samalla kun sossupapereita täyttelevät.

Burberryllä ehkä satoja euroja, muttei kovin monella muulla lapsen vaatteella.

Ihana <3
Mä saan kans sukulaisilta lapsillemme vaatteita ja kerran siskoni kysy,että miten olet raskinu ostaa noin kalliit paidat pojille :o Mä en edes tajunnu että ne on jotain hienoa merkki ;) Lipsautin vielä siskolleni että mä sain nämä ''''ltä. Voi hitto sitä kateuden määrää ja nälvimistä. No ilkeyttäny sitten ku nämä paidat tulivat lapsilleni pieneksi ni lahjoitin ne siskolleni. Oli kuulemma myydessä saanu hyvät rahat niistä. En kysyny että oliko itse pitäny niitä omilla lapsilla lainkaan.

Me saimme lapsena aina rikkaalta isotädiltä hänen lastensa "vanhoja" vaatteita. Oli aina viimeistä huutoa kamppeet kun isotädin lapset oli tottuneet saamaan aina vaan uutta ja uutta ja pienemmälle ei kelvannut vaatteet joita isompi oli käyttänyt mututaman kerran. Me köyhät otettiin tyytyväisenä vastaan kaikki mitä annettiin ja kuljettiin muodikkaisaa vaatteissa. Isällä ja äidillä ei koskaan olisi ollut varaa sellaisiin, eivät tosin mitään sossulaisia olleet, mutta pienituloisia ison perheen vanhempia.

Espritiä ja benettonia aika paljon ja pojalla paljon lego-vaatteita. Jos siis tarkoitat niitä vaatteita mitä kaveri saa.

Kyllä täälläpäin näkyy kirppareillakin merkkivaatteita. Missähän sä mahdat asua?

[QUOTE="Vieras";26448092]No merkithän niissäkin, itse miellän nuo enemmänkin halppis vaatteiksi. Ja huonolaatuisiksi.[/QUOTE]

Huomaa kyllä, että palstalla käy aika köyhää porukkaa, ja muotitiedotonta. Oma kokemukseni on, ettei Suomesta edes saa kunnon merkkivaatteita, sellaisia joilla olisi HINTAA. Siksi meillä onkin tapana lentää lastenvaateostoksille ulkomaille. NY, Pariisi, Dubai... nämä meidän suosikkiostopaikkoja. Nykyisin en edes yritä etsiä Suomesta, kun kaikki on liian halpaa ja tavallista. Me suosimme korkeaa laatua ja korkeaa hintaa ja sellaisia merkkejä, joista ei täällä olla kuultukaan.

Huomaa kyllä, että palstalla käy aika köyhää porukkaa, ja muotitiedotonta. Oma kokemukseni on, ettei Suomesta edes saa kunnon merkkivaatteita, sellaisia joilla olisi HINTAA. Siksi meillä onkin tapana lentää lastenvaateostoksille ulkomaille. NY, Pariisi, Dubai... nämä meidän suosikkiostopaikkoja. Nykyisin en edes yritä etsiä Suomesta, kun kaikki on liian halpaa ja tavallista. Me suosimme korkeaa laatua ja korkeaa hintaa ja sellaisia merkkejä, joista ei täällä olla kuultukaan.

:laugh:

Facen kirppiksillä taitaa olla lähes joka vaatemerkille oma kirppis. Kyllä mä ainakin olen ostanut ja myynyt kirppiksellä merkkivaatteita. PoP,meandi, smålfolk, Metsola ym...

Mutta itse asiaan,ihanaa että noin ihania ihmisiä on. Mä olen päihdeäiti ja aikanaan kun asuttiin perhetukikeskuksessa oli aivan ihanaa kun noita sydämmellisiä ihmisiä toi sinne vaatteita leluja ym lahjoituksena.

Tänäpäivänä lahjoitan sinne vaatteita leluja juuri myin yhdet rattaat huomattavasti halvemmalla kun olisin kirppiksellä saanut. Päihdevanhemmat ovat varmaan suomen halveksituin ihmisryhmää. Itse ollut 4.5v kuivilla.

Voi kuule, kyllä nettikaupoista saa tilattua ihan mitä vaan. Ei sitä nyt lastenvaateostosten takia tarvi mihinkään lentää.
Mitäs merkkejä ostelet?

Kai te muistatte huudella kaduilla miten kalliita merkkejä vaatteissanne on, jos ihmiset eivät ole niistä merkeistä kuulleetkaan?

Me ollaan varmaan sun silmissä ihan muotitiedottomia ryysyläisiä, mut onneksi sun mielipiteellä ei ole meille sen enempää merkitystä kuin sun persreiälläkään. :)

Kyllä minä olen antanut pois merkivaatteita, ei kaikki jaksa laittaa nittä myyntiin, eikä niitä nyt loputtomasti viitsi säästelläkään. En kyllä yht´äkkiä keksi, minkä vaatteen jälleenmyyntiarvo on satoja euroja, esim. Burberryn takit maksaa uutena pari sataa.

[QUOTE="alma";26448697]Kyllä minä olen antanut pois merkivaatteita, ei kaikki jaksa laittaa nittä myyntiin, eikä niitä nyt loputtomasti viitsi säästelläkään. En kyllä yht´äkkiä keksi, minkä vaatteen jälleenmyyntiarvo on satoja euroja, esim. Burberryn takit maksaa uutena pari sataa.[/QUOTE]

No voivatpa maksaa 300-400 myös. Ihan pikkulasten takitkin.

Tshihihhiiiiiiii :D :D :D Tämä oli hauska, siis jos se oli visti, jos ei niin kyseessä on tyhmä ja yksinkertainen ihminen jolla sattuu vielä olevan rahaa :D

[QUOTE="alma";26448697]Kyllä minä olen antanut pois merkivaatteita, ei kaikki jaksa laittaa nittä myyntiin, eikä niitä nyt loputtomasti viitsi säästelläkään. En kyllä yht´äkkiä keksi, minkä vaatteen jälleenmyyntiarvo on satoja euroja, esim. Burberryn takit maksaa uutena pari sataa.[/QUOTE]

Joo ja ovat ihan helkkarin rumia vielä ;)

Yhteistyössä