Kaveri on köyhä yh "sossuäiti" ja hänellä ja lapsellaan on paljon merkkivaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse yllätyin, kun laitoin lasteni vanhoja merkkivaatteita myyntiin huutikseen, kun ostajaksi selvisi iäkkäämpi nainen (n. 50++ v.) joka kirjoitti minulle huutavansa lastenvaatteita (ja merkkileluja) hyväntekeväisyyteen eli kiikuttaa ne sitten ensi-ja turvakotiin. Ja ihan Småfolkia, Ej Sikke Lej:tä yms.. huusi minulta hyvään hintaan!

Minusta kiva ajatus, että näin ollen joku vähäosaisempikin pääsee nauttimaan laadukkaista merkkituotteista. Varmasti piristää niin äitiä kuin lastakin iloiset, kivannäköiset ja laadukkaat lastenvaatteet.

Näin mä vähän ajattelinkin, ajatellaan näköjään erilailla siitä mitkä on merkkivaatteita ja mitkä ei.
Ja ei ollut nyt kysymys siitä miten paljon kenelläkin on rahaa säästöpossussa.

En ole vaan koskaan ajatellut Espritin tai Benettonin olevan merkkivaatteita vaan ihan perus käyttövaatteita.
Merkkivaatteet on sitten niitä uniikimpia ja arvokkaampia.

No joo, mielikuviinhan se merkkivaate- käsite taitaa perustuakin, mitä se sitten kenellekin on.
Mä jo hetken luulin että jossain oikeasti saa kirpparilta halvalla merkkikamaakin, oli auto jo melkein käynnissä. :D

[QUOTE="vieras";26448849]Näin mä vähän ajattelinkin, ajatellaan näköjään erilailla siitä mitkä on merkkivaatteita ja mitkä ei.
Ja ei ollut nyt kysymys siitä miten paljon kenelläkin on rahaa säästöpossussa.

En ole vaan koskaan ajatellut Espritin tai Benettonin olevan merkkivaatteita vaan ihan perus käyttövaatteita.
Merkkivaatteet on sitten niitä uniikimpia ja arvokkaampia.

No joo, mielikuviinhan se merkkivaate- käsite taitaa perustuakin, mitä se sitten kenellekin on.
Mä jo hetken luulin että jossain oikeasti saa kirpparilta halvalla merkkikamaakin, oli auto jo melkein käynnissä. :D[/QUOTE]

Minusta merkkivaatteita on erilaisia, on nämä DKNY, Dior, Calvin Klein, Burberry, jotka edustavat tiettyä tyyliä.

Sitten on vähän edullisempaa merkkivaatetta; Esprit, LegoWear, Benetton, Polarn o Pyret yms, joita saatetaan myydä ihan marketeissakin (poikkeuksena noista Po.P).

Ja sitten on nämä uusretromerkit ja luomuvaatemerkit kuten: Småfolk, Duns, Meandi, Nosh Organics, Ej Sikke Lej, Maxomorra...

Jos puhutaan lasten merkkivaatteista niin näin tavallisten tallaajien kohdalla niillä voidaan ymmärtää tarkoitettavan vaikka noita po.p, molo, ticket, meandi, småfolket yms. Siis hintavampaa ja laadukkaampaa kuin nuo perus marketti ja -ketjuvaatteet. Lisäksi omien lasten vaatteista lasken merkkivaatteiksi esim diesel, peak performance, Tommy hillfiger yms.

Omituista olettaa että kyse on heti jostain merkeistä mitä suomesta ei edes saa ja mitä 95% äideistä ei edes tunne.

Kylläpä tässäkin saatiin taas ihmeketju. Ihana, että tuollaisia ihmisiä on, oli ne vaatteet sitten Legoa tai Dioria. Onko sillä mitään merkitystä! Ajatus on tosi kaunis ja harvinainen näinä minä-minä -aikoina.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Kylläpä tässäkin saatiin taas ihmeketju. Ihana, että tuollaisia ihmisiä on, oli ne vaatteet sitten Legoa tai Dioria. Onko sillä mitään merkitystä! Ajatus on tosi kaunis ja harvinainen näinä minä-minä -aikoina.

Niinpä! Rikkaat (musta kyllä tuntuu että vaan wannabe :D) ja itsekkäät mammat nyt kadotti kokonaan pointin, kun pääasiana heille oli että "Ette te köyhät tiedä mitään OIKEISTA merkeistä!".

Mun kaverilla ei olis oikeasti varaa ostaa lapselle vaatteita varmaan OLLENKAAN ja kyllä hän ainakin osaa arvostaa!

Mä tykkään itsekin espritin vaatteista ja nyt saan tän kaverin kautta siltä naiselta niitä myös tyttärelleni. :)

Mekin köyhiä, ei kuitenkaan sossuihmisiä mutta työttömiä ja lapsemme kulkevat merkkivaatteissa. Jos ostat merkkivaatteet käytettyinä tai 50% alesta ja pidät ne hyvin niin saat saman hinnan taas takaisin huutiksessa kahden lapsen käytön jälkeen eli saat lapsesi vaatteet ILMAISEKSI. Ovat niin hyvää laatua etteivät mene miksikään. Eli nimenomaan köyhien kannattaa käyttää merkkivaatteita. :)

Yhteistyössä