15v menee kaverinsa perheen kanssa viikoksi niiden mökille. Mietin summia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hupsis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan OT, mutta aika ristiriitaisia taas nämä summat, kun täälä palstalla mammat hehkuttaa kuinka niillä menee ruokaan viikossa 100e, max.150e koko perheelle ja kuitenkin ollaan maksamassa teinin mökkiviikosta 100e? Syökö teillä se teini kotonakin 100e edestä/viikko?

Riippuu tietysti vähän viikosta ja mitä silloin syödään, mutta KYLLÄ varmaankin syö 10e edestä.

Jos illalla grillataan pihvejä, niin minulle ja miehelleni riittää 1kpl, mutta perheen teini vetää 2 (ja 7 perunaa lisukkeeksi). Paljon meillä syödään myös laatikko ja keittoruokia, jotka ovat tietysti edullisempia, mutta mökillä grillataan melkein joka ilta ja ne lihat maksaa.

Paahtoleipäpaketin, jos jättää pöytään, niin välipala-ajan jälkeen huomaa, että siitä ei olekaan mitään jäljellä.

Jugurttia menee/menisi helposti 1l päivässä. Maitoa toinen mokoma.

Teini syö näin lomalla 5 krt päivässä ja joka aterialla kuin hevonen ja silti on laiha kuin mikä... Sitä se teettää kun kasvaa 15cm vuodessa (kuten meillä tehtiin viime vuoden aikana). Ruokahalu on LOPUTON.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26459311:
Yksi annos? Mökillä tulee syötyä vähintään 5 kertaa päivässä, ulkona tuleenälkä. 5 kertaa seitsemän tekee 35 isoa ateriaa. tuon ikäinen syö enemmän kuin aikuienn. muistan sen itse.

ei me mökilä syödä noin useasti aamupala, lounas ja iltapala riitävät, välisä teittenkin kahvit/ mehut

Mun pojalla on oma pankkikortti ja tili on yhteydessä mun nettipankkiin,eli voi sieltä ite katella mitäse on käyttäny jne ja iirtää sitten tilille taas rahaa lisää jos näyttää että on tarvis.

Mä ottaisin kans mieluumin rahaa kun ruokaa,mut kukin tyylillään.

Mieluusti otan pjille kaverit mukaan ni ei tuu sitä kiukutteluu ku ei oo mitään tkemistä jne...
Siin äse menee kaks ku ykski ja neljä ku kakski.
Mun 15v (kohta jo 16v) syö 10 kertaa vähemän ku mun 12v....

maitoa on todella tyhmä kantaa mukan mökile, tietenkin otetaan MAITOJAUHETTA, saa yhdestä paketista noin 10 litraa.
Muutenki mökile otetan helposti kannettavia ja kevyempiä juttuja.
Mä ainkin oletan että mökki on paikass ajosta ei helposti kauppaan lähdetä, aj toki mökilä on tekemistä niin että EI Tarvitse lähteä minnekkän, Nautintalaita/ pihapeleistä, uimisesta saunomisesta soutelusta jne. siellä mitään SIÄFILETTÄ syödä.
Kalastamalla saa myös riokaa pöytään ja metsäsä sienestämällä ja marjastamalla ja ne kuulu mökkielämään. Toki mökissä pitää ola sähkö ja mielellään tullal kylmä vesi sisälle, mutta en kaipaa mitään sähkösaunoja tai sisävessaaa mökille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulle mökillä käyminen tarkoittaa sitä, että syödään myös mökkiruokaa eikä käydä missään ravintoloissa. Kalastetaan ja syödään sitä kalaa, haetaan metsästä marjoja ja leivotaan niistä piirakkaa tai tehdään jotain muuta jälkkäriä. Syödään sesongin vihanneksia, jotka ovat tuoreita ja edullisia. En oikein osaa kuvitella, että istuisin siellä ahmimassa sipsejä, karkkeja ja keksejä ja joisin limua. Eikä niitä nyt viikon aikana tulisi normaalistikaan pahemmin syötyä, huono olo niistä vain tulee.

Mulle mökillä käyminen tarkoittaa sitä, että syödään myös mökkiruokaa eikä käydä missään ravintoloissa. Kalastetaan ja syödään sitä kalaa, haetaan metsästä marjoja ja leivotaan niistä piirakkaa tai tehdään jotain muuta jälkkäriä. Syödään sesongin vihanneksia, jotka ovat tuoreita ja edullisia. En oikein osaa kuvitella, että istuisin siellä ahmimassa sipsejä, karkkeja ja keksejä ja joisin limua. Eikä niitä nyt viikon aikana tulisi normaalistikaan pahemmin syötyä, huono olo niistä vain tulee.

Ei meilläkään mökiltä minnekään ravintolaan tule lähdettyä, mutta mökkiruoka on meillä todella laadukasta. Parhainta lihaa/kanaa/kalaa mitä kaupasta löydetään jotka kypsennetään grillikatoksessa muurikalla tai grillissä. Hyviä laadukkaita vihanneksia, paljon hedelmiä jne.

Me syödään mökillä yleensä paremmin kuin kotona :D.

Ja 5 kertaa päivässä syödään mökillä kyllä AINA. Kyllähän siinä ulkoillessa ja uidessa nälkä tulee.

Itsekin tarjoaisin rahaa mukaan
MUTTA TÄYTYY MUISTAA että perhe on itse kutsunut vieraan!!! Jos ärsyttää ruokaan ym menevä raha ja sitä lasketaan, on parempi olla kutsumatta kaveria, yksinkertaista :) tai sitten laskea, että joko oman lapsen kitinä tylsyydestä tai hänen "ostaminen" tyytyväiseksi kaverin ruokiin menevällä summalla... ;)

Mä olen vissiin ainoa, joka vierastaa rahan/ruoan antamista tollasesta. Meillä on aina reissuilla ollu lapsilla kavereita mukana eikä koskaan ole tullu edes mieleen että pyytäisin rahaa/ruokaa :O tai että mulle sellasta annettas.
Mulla on ainakin se periaate, että aina saa kavereita tulla ja voi olla rennosti ja syödä mitä tahtoo eikä siitä maksua oteta. Sitten jos tuntuis joskus siltä että tartteis rahhoo ottaa tuollasesta ni jättäisin kokonaan ottamatta mukaan. Toki eri asia kun käydään reissulla jossain ni mitä itte teinit haluaa ostaa ni niihin heillä omat rahat, mutta myö aina ollaan maksettu huvipuistot, ruuat jne.

[QUOTE="vieras";26459857]Mä olen vissiin ainoa, joka vierastaa rahan/ruoan antamista tollasesta. Meillä on aina reissuilla ollu lapsilla kavereita mukana eikä koskaan ole tullu edes mieleen että pyytäisin rahaa/ruokaa :O tai että mulle sellasta annettas.
Mulla on ainakin se periaate, että aina saa kavereita tulla ja voi olla rennosti ja syödä mitä tahtoo eikä siitä maksua oteta. Sitten jos tuntuis joskus siltä että tartteis rahhoo ottaa tuollasesta ni jättäisin kokonaan ottamatta mukaan. Toki eri asia kun käydään reissulla jossain ni mitä itte teinit haluaa ostaa ni niihin heillä omat rahat, mutta myö aina ollaan maksettu huvipuistot, ruuat jne.[/QUOTE]

Peesi. Muistan, että lapsena/teini-ikäisenä oltiin puolin ja toisin kavereiden perheiden kanssa reissussa/mökillä. Ei siinä kyllä mitään rahoja vaihdettu. Jos ei ole varaa ruokkia sitä lapsen kaveria, niin ei kai sitä silloin mukaankaan kutsuta.
Voi toki tarjota rahaa, jos haluaa, mutta tuskinpa se kutsun esittänyt perhe sellaista odottaa.
Minkään ruoka-apukassin kanssa en kyllä teiniä matkaan laittaisi, se olisi jo noloa.

Mä en oikein ymmärrä sitä ajatusmaailmaa että rahan antaminen tarkottaisi että sitä annetaan vain tosi tarpeeseen tai että se olisi jotenkin typerää jos on kutsuttu kylään. Kyllä mulla on aina tapana viedä jotain tuliaisia vaikka menisin vain käymään. Ja varsinkin jos mut olisi kutsuttu viikoksi, tottakai veisin jotain.

[QUOTE="alma";26460215]Peesi. Muistan, että lapsena/teini-ikäisenä oltiin puolin ja toisin kavereiden perheiden kanssa reissussa/mökillä. Ei siinä kyllä mitään rahoja vaihdettu. Jos ei ole varaa ruokkia sitä lapsen kaveria, niin ei kai sitä silloin mukaankaan kutsuta.
Voi toki tarjota rahaa, jos haluaa, mutta tuskinpa se kutsun esittänyt perhe sellaista odottaa.
Minkään ruoka-apukassin kanssa en kyllä teiniä matkaan laittaisi, se olisi jo noloa.[/QUOTE]

eli jos on pienituloinen perhe, joita on nykyään paljon, ei saa kutsua itselleen seuraa tai lapsilleen, jos ei pysty kustantaa kaikkkea?

Kummasti vaan just rikkaat kuitsenkin kutsuvat ja maksattavat muilla. Kauhea poru näin kesäisin kun joku tulee mökille vieraaksi, koska ruoka maksaa ja sen laittaminen ja passaaminen vie ihan kaiken ajan.

kukaan ei siis halua enää vieraita koska on nin kova työ ja rahanmeno.

Minusta ei ole noloa kustantaa omia ruokiaan, ja vanhemman tapauksessa lapsen ruokia. näin saa nauttia yhdessäolosta. ei tunnu kivalta jos varakkaat ihmiset tulevat yökylään yhden makkarapaketin tai kahvipaketin kanssa, ja istuvat sohvalle.

[QUOTE="höh";26460281]eli jos on pienituloinen perhe, joita on nykyään paljon, ei saa kutsua itselleen seuraa tai lapsilleen, jos ei pysty kustantaa kaikkkea?

Kummasti vaan just rikkaat kuitsenkin kutsuvat ja maksattavat muilla. Kauhea poru näin kesäisin kun joku tulee mökille vieraaksi, koska ruoka maksaa ja sen laittaminen ja passaaminen vie ihan kaiken ajan.

kukaan ei siis halua enää vieraita koska on nin kova työ ja rahanmeno.

Minusta ei ole noloa kustantaa omia ruokiaan, ja vanhemman tapauksessa lapsen ruokia. näin saa nauttia yhdessäolosta. ei tunnu kivalta jos varakkaat ihmiset tulevat yökylään yhden makkarapaketin tai kahvipaketin kanssa, ja istuvat sohvalle.[/QUOTE]

Tottakai saa kutsua. Mutta jos tilanne on se, ettei ole varaa sitä kutsuttua syöttää, niin luulisi, että se rahakeskustelu käytäisiin sen kutsujan aloitteesta.
Ei kai nyt kukaan niin pöljä ole, että esittää viikon mökkikutsun olettaen, että se vieras tajuaa maksaa siitä?