Paljon maksatte vuokraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas masentavaa lukea tätä ketjua. Minulla on varmaan koko ketjun suhteellisesti suurin vuokra. :( Pienestä kolmenkymmenen neliön yksiöstä (ei edes parveketta tai saunaa) vuokra sähkön ja veden kanssa noin 665 euroa. En haluaisi asua enää päivääkään näin kalliissa asunnossa, ihan inhottaa asua kyseisessä mörskässä. En kuitenkaan saa mitään asumistukea ym. vaikka asumiskulut henkilöä kohti ovat aivan järkyttävät, en saa halvempaa asuntoa jne. Inhottaa todella tuo hinta.

Olipas masentavaa lukea tätä ketjua. Minulla on varmaan koko ketjun suhteellisesti suurin vuokra. :( Pienestä kolmenkymmenen neliön yksiöstä (ei edes parveketta tai saunaa) vuokra sähkön ja veden kanssa noin 665 euroa. En haluaisi asua enää päivääkään näin kalliissa asunnossa, ihan inhottaa asua kyseisessä mörskässä. En kuitenkaan saa mitään asumistukea ym. vaikka asumiskulut henkilöä kohti ovat aivan järkyttävät, en saa halvempaa asuntoa jne. Inhottaa todella tuo hinta.

On kyllä tosiaan aivan järkyttävän kallis vuokra yksiöstä! Mutta eikös yksiöt yleensäkin ole neliöhinnaltaan kalleimpia..

Meillä saunallinen rivarikolmio, 71 neliötä. Oma takapiha löytyy.
Vuokra + vesi x2 + autopaikka x2 = 815e /kk
ja siihen vielä sähkölasku päälle.
Ja Itä-Suomessa asustellaan.

Kyllähän tuolla lainaa lyhentelis jo kummasti, vaan minkäs teet kun lainaa ei tässä vaiheessa elämää vielä saada... Omakotitalo on kuitenkin haaveissa, ja joku päivä sellainen vielä ostetaan! :)

3h+k rivari 81 neliötä, vuokra vesimaksuineen 915 euroa. Pieni paikkakunta Pirkanmaalla.

Ryöstöhinnat on, mutta kun ei ole kilpailua niin saa pyytää mitä vain. Pienituloisimmille sossu maksaa sitten loput vuokrasta, mitä asumistuen jälkeen jää.

Ovatkohan nämä tässä ketjussa kerrotut vuokrat ihan todellisia? Olen kyllä mielestäni kartalla oman paikkakuntani vuokratasosta, koska olen harkinnut sijoitusasunnon hankkimista ja laskeskellut sen vuoksi lukuisien eri asuntojen mahdollisia tuottoprosentteja. Mutta jotenkin tuntuu, että noin korkeita vuokria, kuin mitä tässä ketjussa esitetään, ei kyllä monikaan vuokraisäntä todellisuudessa onnistu saamaan. Jos tämä ketju kuvaisi yleistä vuokratasoa, niin asuntosijoittaminenhan olisi kultakaivos!

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26460054:
Ovatkohan nämä tässä ketjussa kerrotut vuokrat ihan todellisia? Olen kyllä mielestäni kartalla oman paikkakuntani vuokratasosta, koska olen harkinnut sijoitusasunnon hankkimista ja laskeskellut sen vuoksi lukuisien eri asuntojen mahdollisia tuottoprosentteja. Mutta jotenkin tuntuu, että noin korkeita vuokria, kuin mitä tässä ketjussa esitetään, ei kyllä monikaan vuokraisäntä todellisuudessa onnistu saamaan. Jos tämä ketju kuvaisi yleistä vuokratasoa, niin asuntosijoittaminenhan olisi kultakaivos!
Rovaniemellä tämä vuokrataso on ihan yleinen, varsinkin KAUOPUNGIN omissa asunnoissa. Yksityisen kautta ehkä saa halvemmalla, mutta siinä on kuitenkin riskinsä, sisnä yksityiseltä vuokraamisessa.

Yhteistyössä