Minkä aikaa sitä saa kihloissa olla, ennekuin se on noloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meemi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meemi"

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen..

Me ollaan oltu vasta 2-vuotta, mutta ei mulla oo mitään kiirettä naimisiin... Voisin vaikka sen kymmenen vuotta vielä kihloissa olla, mutta se on muka jo noloa.

Nykyään pitäisi keksiä oma nimike näille huvikseenkihlaantujille ja sitten niille joille se kihlaus on lupaus avioliitosta.

Vai onko näille jo joku?

Itse en ymmärrä kihloihin menoa jos ei aikomustakaan vuosikausiin mennä naimisiin, miksi pitää sitten kihlata joku? Voisiko antaa vaikka jonkun lupaussormuksen?

Me sovimme eilen hääpäivän. Jos kaikki menee hyvin, se tulee olemaan 10 vuoden päästä kihlajaispäivästämme, eli 14.2-17. Oli noloa tai ei, ihan yks lysti mitä muut ajattelevat. =)

Kihloihin mennään kun mies (tai nainen) kosii ja sitten aletaan suunnitella häitä. Eli aika pian kihlojen jälkeen mennään naimisiin. :) PAITSI jos on ns. teinikihlat - mennään kihloihin ihan kihloissa olemisen vuoksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26545448:
Me sovimme eilen hääpäivän. Jos kaikki menee hyvin, se tulee olemaan 10 vuoden päästä kihlajaispäivästämme, eli 14.2-17. Oli noloa tai ei, ihan yks lysti mitä muut ajattelevat. =)

Mua alkoi kiinnostaa välittömästi.. :D
Miksi kymmenen vuotta? Miksi ei vuoden päästä tai kahden?
Raha vai mikä on ajatus taustalla?

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Jos avioon ei ole aikomustakaan mennä, niin silloin mun mielestäni ne kihlat on höpöhöpö-juttu eli vähän tarkoituksetonta. En mä tiedä, mikä kihlausaika on liian pitkä vai onko mikään, mutta yleensä taidetaan ne häät juhlia vuoden parin sisään kihlauksesta viimeistään.

Me ollaan oltu 9.5 vuotta kihloissa. Naimisiin menoa ei ole edes suunniteltu. On tää elämä lapsineen ja töineen vienyt niin mennessään, ettei ole tullut pysähdyttyä ja toteutettua tuota. Nyt kyllä itsellä alkaa olla sellanen fiilis ekaa kertaa, että olishan se kiva mennä naimisiin, mutta mies ei vielä halua.

[QUOTE="vieras";26545447]Nykyään pitäisi keksiä oma nimike näille huvikseenkihlaantujille ja sitten niille joille se kihlaus on lupaus avioliitosta.

Vai onko näille jo joku?

Itse en ymmärrä kihloihin menoa jos ei aikomustakaan vuosikausiin mennä naimisiin, miksi pitää sitten kihlata joku? Voisiko antaa vaikka jonkun lupaussormuksen?[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ei se pitkään kihloissa olo noloa ole jos on kuitenkin aikomus mennä lopulta naimisiin, mutta nämä 10 vuoden kihlaukset on minusta ihan sitä, että ollaan oltu kauan avoliitossa, toinen tai molemmat ei oikeasti halua naimisiin mutta haluaa kuitenin jonkinlaisen omatekoisen "vahvistuksen" suhteelleen.. Käsittääkseni kihloissa ololla ei ole mitään juridista merkitystä.

Onhan se kihlaus lupaus avioliitosta, mutta ei kai siinä sormuksessä mitään viimeistä käyttöpäivää ole. Itse olen ollut 4 vuotta kihloissa, ja naimisiin ollaan menossa, mutta sopivaa päivää ei ole toistaiseksi löytynyt.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="vieras";26545474]Mua alkoi kiinnostaa välittömästi.. :D
Miksi kymmenen vuotta? Miksi ei vuoden päästä tai kahden?
Raha vai mikä on ajatus taustalla?[/QUOTE]

Lähinnä, koska emme pidä avioliittoa yhdessäolon kannalta kovinkaan tärkeänä. Tyyliin että jos ollaan yhdessä 10 vuotta, tuskin tullaan enää eroamaankaan, sitten voi hyvin mennä jo naimisiin. :D

Minusta olisi todella ihanaa ja romanttista jos menisimme 10-vuotiskihlapäivänämme naimisiin. :heart:

Viimeksi muokattu:
Mun vanhemmat on ollu kihloissa jo varmaan yli 30 vuotta, eikä niitä nolota yhtään :) Itse en tosin suostuisi menemään kihloihin jos samalla ei sovita tulevaa hääpäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26545552:
Lähinnä, koska emme pidä avioliittoa yhdessäolon kannalta kovinkaan tärkeänä. Tyyliin että jos ollaan yhdessä 10 vuotta, tuskin tullaan enää eroamaankaan, sitten voi hyvin mennä jo naimisiin. :D

Mä ymmärrän ettei kaikille avioituminen niin tärkeää,mutta miksi sitten halusit että mies sulle lupaa mennä kanssasi naimisiin?

Mielestäni häät kuuluisi juhlia kihlautumisesta vuosi tai kaksi. Se on noloa jos kymmenen vuotta kihloissa eikä häistä tietoakaan! Muuten, kuinka vaikeaa on löytää sopiva päivä omille häille? Miten joku voikin perustella noin... *reps*

No en mä vaan tiedä... Mutta me itse ruvettiin miettimään hääpäivää jo silloin kun kihlauduttiin, ja se oli musta ihan luonnollista... Miksi muuten mies olisi kosinut, ellei häät olleet mielessä? Meillä kihlaus kesti siis 8 kuukautta ja se oli kyllä ihan hyvä aika miettiä ja järjestellä häitä.

Meidän sukulaispari on ollut kohta 10v kihloissa. Kun kihlat vaihtoivat, sanoivat että hääpäivä on jo sovittu. Ehkä salahäät on pitäneet? Sitä olen miettinyt, mutta en halua härnätä kysymyksineni.

Yhteistyössä