K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Etiketin mukaan häälahjan arvon tulisi olla vähintään se summa, mikä sinuun tai teihin kuluu häissä (häiden järjestäjältä). Eli yleensä vähintään n.40e/hlö.
Eli itse jos ollaan menty pariskuntana, niin ollaan laitettu 80-100e.
Mutta kyllähän se käytännössä menee sitten ihmisen varallisuuden mukaan..jollekin 50e voi olla jo todella iso summa laittaa lahjaksi. ..ja jos itsellä olisi kesässä yli kolmet häät, niin kyllä joku yli 300e "häälahjoihin" olisi jo aika paljon.
Etiketin mukaan häälahjan arvon tulisi olla vähintään se summa, mikä sinuun tai teihin kuluu häissä (häiden järjestäjältä). Eli yleensä vähintään n.40e/hlö.
Ei se ole ihan näinkään. Moni nykymorsio täällä palstoilla vaan tuntuu tätä "oppia" viljelevän. Kyllä aika iso merkitys on sillä, onko parin lähisukulainen vai tyyliin lapsuuden kaveri. 50 per (normikokoinen) perhe on jo ihan riittävästi. Toki enemmänkin voi antaa, varsinkin jos on läheinen, mutta 50 ei ole "liian vähän".
Se on hääparin oma päätös, paljonko häihin laitetaan rahaa, mutta ei sen pitäisi näkyä lahjan hinnassa.
Mutta kyllähän se käytännössä menee sitten ihmisen varallisuuden mukaan..jollekin 50e voi olla jo todella iso summa laittaa lahjaksi. ..ja jos itsellä olisi kesässä yli kolmet häät, niin kyllä joku yli 300e "häälahjoihin" olisi jo aika paljon.
Erittäin sopiva summa. En todellakaan odottanut samoja summia mitä vieraisiin meni. Se olisikin ollut aika hullua kun itse päätämme laittaa vieraisiin isomman summan per pää ja odotella jotain huikeita lahjoja.50e oli mun mielestä paljon kun sitä summaa varmaan eniten saimmekin.
En odottanut sitäkään, koska meillä oli lahjalistassa alle kympinkin lahjoja. Suurin osa oli jotain 15-25e väliltä.
Jaa'a, pari ihmistä kyseli multa suoraan häissäni ja kiusaantuneena yritin sivuuttaa kysymyksen sanomalla jotain ympäripyöreetä ja sitten pakenin paikalta tekosyyllä kun alettiin kysellä ja kommentoida enemmänkin maksuasioita.![]()