Kummaa touhua pk:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupiikkis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkupiikkis harmaana

Vieras
Eilen kun hain lasta päväkodista, olivat 3 päivää etuajassa pussittaneet eskari-ikäisen lapseni sadevaatteet ja kumpparit, ja ne piti viedä jo nyt pois. Kysyin, mistä tietävät, sataako vielä ja tarvitaanko niitä, ja sanoivat etteivät sitten mene ulos, jos sataa.

Häh?? Voinko mäkin nyt sitten vaikka vähentää kesäkuun pk-laskusta 3 päivää, kun eihän lapsi enää näemmä ole siellä kirjoilla, kun hänen nimikkokorikin on jo viety ja ehkä tänään on jo ulkoistettu vaikka varavaatteetkin?

Hän siis lopettaa koko pk:ssa perjantaina ja menee syksyllä kouluun.

Meillä siis pitää joka pe tyhjentää kaikki omat korit ja muut muttei sadevaatteita, jos ei ole käytetty (siis jos eivät haise mudalle ja kuralle). Kumppareilla on ollut oma paikka eikä ole niitä tarvinnut viedä kotiin.

Nyt olivat jos laittaneet ensi syksyn nimitarrat kumpparipaikkoihin ja niihin sadevaatekoreihin ja nämä lähtevät saavat lähteä etuajassa.

Niin että voisko sitä siivousta tehdä, kun ollaan oikeasti lähdetty? Siellä on vielä 6 eskaria, kaikkien kamat oli pussitettu.

Olen itsekin vähentänyt varavaatteet minimiin, ja vienyt eskarilokerikon tyhjäksi ja xylitolpastillit laskin että riittävät just ja just perjantaille. Ei ole jäänyt enää kuin varavaatereppu ja ne sadevaatteet perjantaille.

Meiille on luvattu epävakaista. huomenna todennäköisesti sataa, ja kyllä meillä lasta haittaa jos ei voi ulkoilla silloin (kaipaa ulkoilua ja ei sade haittaa, jos on varusteet ja nythän on sateessakin lämmintä).

no siis ei kai kesällä kukaan muutenkaan käytä kuravaatteita??? Niin ja kai hoitajatkin haluaa jäädä lomalle ja onko siellä päviäkodissa mahdollisesti kesäsulku heinäkuussa?? Hoitajien täytyy saada kaikki valmiiksi elokuuta varten...

Ja muutenkin ärsyttää, että kun lapsi on vielä siellä, hänellä on ne omat korit ym. eikä niitä nimikoida jollekin muulle joka ei vielä edes ole siinä ryhmässä ennen aikojaan.

Haittaisko jos koulussa vaikka viimeisellä viikolla ennen lähtöä ei enää ole naulakkoa, tai töissä työpaikkaa vaihtaessa istumapaikkaa?

onpa vaikeaa,... se nyt vaan on niin et henkilökunta jää lomalle myös ja kun palaavat uudet lapset tulee joten kannatas nyt vaan vähän ajatella muitakin kuin itteensä. Pistää vihaksi tommoset perheet joilta ei joustoa löydy, kyl me vaan teidän takia joudutaan joustaan millon mistäkin. t. hoitsu

Miksei? Siis jos sataa kaatamalla kuten toissapäivänä ja on noin + 10-12 astetta?

Hoitajat saavat jäädä lomalle, heidänkin loma alkanee vasta maanantaina. Perjantaina ehtii varmaan ottaa ne 6 eskarin tavarat pois koreista, jos ei usko, että me vanhemmat ne viedään muutenkin kotiin.

[QUOTE="mä";26559678]no siis ei kai kesällä kukaan muutenkaan käytä kuravaatteita??? Niin ja kai hoitajatkin haluaa jäädä lomalle ja onko siellä päviäkodissa mahdollisesti kesäsulku heinäkuussa?? Hoitajien täytyy saada kaikki valmiiksi elokuuta varten...[/QUOTE]

Ja muutenkin ärsyttää, että kun lapsi on vielä siellä, hänellä on ne omat korit ym. eikä niitä nimikoida jollekin muulle joka ei vielä edes ole siinä ryhmässä ennen aikojaan.

Haittaisko jos koulussa vaikka viimeisellä viikolla ennen lähtöä ei enää ole naulakkoa, tai töissä työpaikkaa vaihtaessa istumapaikkaa?

Koitapa nyt sopeutua...

Päikky menee nähtävästi kiinni 1.7 ja aukeaa taas elokuun alussa jolloin uudet tulevat. Kaikki pitää olla valmiina, mutta hoitajille ei myönnetä ylitöitä tehdäkseen kaiken valmiiksi vaan ne valmistellaan omien töiden lomassa. Ei ole vaihtoehtoa. Kovin isoa joustoa ei vanhemmilta kuitenkaan vaadita...

Varmastikaan lapsesi ei vahingoitu millään muotoa vaikka ne sadevaatteet ovatkin nyt kotona kaksi päivää etuajassa, ja vaikka toisten nimiä siellä lokeroissa jo näkyisikin.

Ai joustoa että koko lapsi poistettiin kirjoista 3 päivää ennen kuin hän lähtee? Ei viitsitä sitten ulkoilla jos sataa, no ei sitten viitsi maksaakaan niistä päivistä, kun lapsen kanssa ei viitsitä tehdä enää mitään.

Aioempina vuosina kun hän on vaihtanut joka vuosi ryhmää ja huonetta ja on viety kaikki pois heinäkuuksi, niin ei ole ennen aikojaan tarvinnut viedä.

onpa vaikeaa,... se nyt vaan on niin et henkilökunta jää lomalle myös ja kun palaavat uudet lapset tulee joten kannatas nyt vaan vähän ajatella muitakin kuin itteensä. Pistää vihaksi tommoset perheet joilta ei joustoa löydy, kyl me vaan teidän takia joudutaan joustaan millon mistäkin. t. hoitsu

Miksei? Siis jos sataa kaatamalla kuten toissapäivänä ja on noin + 10-12 astetta?

Hoitajat saavat jäädä lomalle, heidänkin loma alkanee vasta maanantaina. Perjantaina ehtii varmaan ottaa ne 6 eskarin tavarat pois koreista, jos ei usko, että me vanhemmat ne viedään muutenkin kotiin.

Ja säkö luulet, että niiden 6 eskarin tavaroiden pakkaaminen on ainut asia, jota ne hoitajat lasten hoidon ohessa siellä tekee, kun päiväkoti suljetaan kesäksi?

Mitä olen omin silmin seurannut, töiden määrä on melkoinen.

Kyllä mä vein ne pois. Eikä mun onneksi tarvi enää sopeutua siihen päiväkotiin yhtään, 3v päivää ja se on historiaa.

Ei vahingoitu, mutta hyppii seinille jos ei saa purettua energiaa, ja sateellahan voi ulkoilla. Kumma kun ne kurikset olivat niin hiton tärkeät olla siellä aina monta vuotta ja nyt sitten ei enää ulkoillakaan säällä kuin säällä.

Veikkaan ettei koko uusi porukka tule 1.8. vaan muutama kerrallaan ja silloinkin ehtii tarroittaa ne korit ym.

Koitapa nyt sopeutua...

Päikky menee nähtävästi kiinni 1.7 ja aukeaa taas elokuun alussa jolloin uudet tulevat. Kaikki pitää olla valmiina, mutta hoitajille ei myönnetä ylitöitä tehdäkseen kaiken valmiiksi vaan ne valmistellaan omien töiden lomassa. Ei ole vaihtoehtoa. Kovin isoa joustoa ei vanhemmilta kuitenkaan vaadita...

Varmastikaan lapsesi ei vahingoitu millään muotoa vaikka ne sadevaatteet ovatkin nyt kotona kaksi päivää etuajassa, ja vaikka toisten nimiä siellä lokeroissa jo näkyisikin.

kiva että tuossa on sun ongelmat. itse oon aina ajatellut niin että mitä mun alapäästä on tulut, niin minä venyn ja paukun niiden eteen, muilta oon kauhean arka vaatimaan ja tyydyn vähään.

Ei tarvisi ja kotona käytetäänkin kosteussuojavaatteita + jatkossa koulussa. Mutta onhan ne kurikset olleet niin tarpeelliset ja rakkaat niille tädeille tähän asti. Kumppareita tarvii kyllä kouluilainenkin.

Jos saa kastua ulkoillessa, niin pitää olla sitten vielä enemmän vaatetta siellä pk:ssa, että on vaihtaa kuivat päälle sitten. Kotonahan se ei haittaa, kun ne vaatteet ovat siellä muutenkin.

[QUOTE="heh";26559743]ei kai kouluun menijä kesällä tartte mitään kuravaatteita, satoi tai ei. kesä kuivaa mitä kastelee.
ihmeellistä tiukkapipoisuutta.[/QUOTE]

Ai joustoa että koko lapsi poistettiin kirjoista 3 päivää ennen kuin hän lähtee? Ei viitsitä sitten ulkoilla jos sataa, no ei sitten viitsi maksaakaan niistä päivistä, kun lapsen kanssa ei viitsitä tehdä enää mitään.

Aioempina vuosina kun hän on vaihtanut joka vuosi ryhmää ja huonetta ja on viety kaikki pois heinäkuuksi, niin ei ole ennen aikojaan tarvinnut viedä.

Siis onko lapsi oikeasti poistettu kirjoista? Ettehän te sitten voi häntä viedä sinne enää ollenkaan.

Jaa, minä olin vaan hämmentynyt että miksi lapsen kamat on nyt jo pakattu, kun hänellä on vielä 3 päivää hoitoa jäljellä.

[QUOTE="heh";26559779]kiva että tuossa on sun ongelmat. itse oon aina ajatellut niin että mitä mun alapäästä on tulut, niin minä venyn ja paukun niiden eteen, muilta oon kauhean arka vaatimaan ja tyydyn vähään.[/QUOTE]

Mistä ihmeestä sait sellaisen käsityksen että lapsi on "poistettu päiväkodin kirjoista"? :O
Kaikenlaisia oletuksia ihmiset sitten tekee yksin pussiin laitettujen vaatteiden perusteella.
Tuon ikäinen lapsi tuskin tarvitsee kamalasti vaihtovaatetta, ja jos he tosiaan olettavat
ettei enää tällä viikolla sada tai ovat suunnitelleet sisäohjelmaa sateen varalle? Lapsen
tavarat on varmaan pakattu ja nimi poistettu laatikosta siksi, että perjantaina sieltä jäävät
kaikki lomalle, eikä sitten siivoamiseen ole enää aikaa. Tämän aloituksen lukiessa tuli
mieleen ainoastaan: VOI. HYVÄ. JUMALA. Kaikesta ihmiset sitten vetää herneet nenään. :O

• Tykkää
Reactions: emmiina
Kyllä ne kyselivät että onko lapsi ihan oikeasti koko viikon täällä, ja sanoin että olemme ihan oikeasti vielä tämän viikon töissä. Olen aina ilmoittanut, jos on ylimääräisellä lomalla jne.

Laskutus pyörii, mutta yhtään lapsen nimistä koria tai paikkaa ei enää pk:ssa ole. Eli laskutuksessa on kai kirjoissa, mutta olisi jo parempi kun olisi jo mennyt pois uusien tieltä.

[QUOTE="ÖÖ";26559824]Siis onko lapsi oikeasti poistettu kirjoista? Ettehän te sitten voi häntä viedä sinne enää ollenkaan.[/QUOTE]

Se on aika iso työmäärä mitä pitää uutta kautta aloitettaessa tehdä ja valmistelut on järkevää aloittaa jo hyvissä ajoin. Elokuussa ei tosiaan useinkaan tule kaikki ryhmän lapset paikalle heti ekana päivänä, mutta ei myöskään välttämättä kaikki henkilökunta ole paikalla.

Aina noista kuriksista muuten jaksetaan nillittää, ihan sama miten päin tekee, joku valittaa (viitaten siihen, miten 'rakkaita kurikset ovat tarhan tädeille' ja nyt ne kehdattiin antaa kotiin). Onneksi useimmiten ongelma on aikuisilla, ei lapsilla. :)

Ei voi olettaa, kun on luvattu koko viikoksi vaihtelevaa, tänään iltapäivälläkin voi sataa ja huomikseksi on ennustettu sadepäivää, toissapäivänä satoi kaatamalla.

Päiväkodin kirjoista poistaminen = putsataan koko lapsi pois päiväkodista ennen aikojaan, kaikki hänen nimitarrat ovat poissa, ei ole enää omaa paikkaa jne. Mutta laskutetaan silti näiltä päiviltä, joilloin ei viitsitä tehdä mitään, ja koko lapsi ja 5 muuta on jo oikeasti siivottu pois sieltä.

Mistä ihmeestä sait sellaisen käsityksen että lapsi on "poistettu päiväkodin kirjoista"? :O
Kaikenlaisia oletuksia ihmiset sitten tekee yksin pussiin laitettujen vaatteiden perusteella.
Tuon ikäinen lapsi tuskin tarvitsee kamalasti vaihtovaatetta, ja jos he tosiaan olettavat
ettei enää tällä viikolla sada tai ovat suunnitelleet sisäohjelmaa sateen varalle? Lapsen
tavarat on varmaan pakattu ja nimi poistettu laatikosta siksi, että perjantaina sieltä jäävät
kaikki lomalle, eikä sitten siivoamiseen ole enää aikaa. Tämän aloituksen lukiessa tuli
mieleen ainoastaan: VOI. HYVÄ. JUMALA. Kaikesta ihmiset sitten vetää herneet nenään. :O

Ei voi olettaa, kun on luvattu koko viikoksi vaihtelevaa, tänään iltapäivälläkin voi sataa ja huomikseksi on ennustettu sadepäivää, toissapäivänä satoi kaatamalla.

Päiväkodin kirjoista poistaminen = putsataan koko lapsi pois päiväkodista ennen aikojaan, kaikki hänen nimitarrat ovat poissa, ei ole enää omaa paikkaa jne. Mutta laskutetaan silti näiltä päiviltä, joilloin ei viitsitä tehdä mitään, ja koko lapsi ja 5 muuta on jo oikeasti siivottu pois sieltä.

Päiväkodin kirjoista poistaminen=lapsi ei enää ole hoidossa ja hänen nimeään ei ole järjestelmässä, eikä laskutuksessa. Ts. lapsi on siirtynyt kouluun, toiseen hoitopaikkaan tai kotihoitoon. Sulla on nyt vähän puurot ja vellit sekaisin.