Mitä tarjota ihmiselle joka ei syö juuri mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Siis se on tällänen karppaaja-hihhuli tai jotain sellaista. Siis mitään viljoja ei syö,luonnollisesti ei mitään missä on ripauskaan sokeria,ei syö lihaakaan(on kasvissyöjäkarppaaja),ei perunaa,rasvoista kelpaa vain oliiviöljy ja voi,hedelmiä ei syö(ei mitään hedelmiä),ei marjojakaan paljoa.Kalakin on pois ruokavaliosta.

Miten tollaiselle pystyy tekemään monipuolisen aterian? :O
Alkaisitteko te ylipäätään tekemään mitään jos on noin paljon rajoitteita joille ei ole mitään terveydellistä perustetta(esim allergia, diabetes, keliakia tms)?

En tekis mitään. Jos olis jokkut juhlat kyseessä, niin sielä tarjoisin mitä muutenkin. Joku maidoton ja gluteeniton vaihtoehto olis pöydässä, mutta muuten ihan normaalia tarjottavaa. Jos ei joku karppaaja niitä voi syödä, niin olkoon syömättä sai tuokoon omat eväänsä.

Keität porkkanat, maustat hieman ja isket möykyn oikiaa voita sekaan. Vaihtoehtoisesti se voisi olla voissa lilluvia pikkuporkkanoita...

Ei vaan en kyllä tiedä mitä tuommoiselle voisi muka tarjota. Jos on ihan itte tehtaillut noin tiukat ruokarajoitteet niin tuokoot itse ruokansa.

En tekis mitään. Jos olis jokkut juhlat kyseessä, niin sielä tarjoisin mitä muutenkin. Joku maidoton ja gluteeniton vaihtoehto olis pöydässä, mutta muuten ihan normaalia tarjottavaa. Jos ei joku karppaaja niitä voi syödä, niin olkoon syömättä sai tuokoon omat eväänsä.

Ei ole juhlat kyseessä. Tavis kyläreissu. Mä oon pyrkiny aina tekemään niin että kaikille on jotain mutta nyt kyllä vähän tihkaisee kun on noin paljon rajoitteita...
Samainen tyyppi on kylläkin tulossa myös kuopuksen 2v synttäreille ja sinne mä en kyllä laita kuin perinteiset tarjottavat ja jos ei mansikkatäytekakku kelpaa niin voipi olla ilman.

Salaatista saa monipuolisen. Salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, oliveja, ehkä herneitä ja parsakaalia pieninä kukintoina, siihen vielä vaikka purkillinen go greenin papumixiä, jonka pyöräytät öljyssä. Ei kohtuuttoman vaikeaa. Jällkäriksi kainuun juustoleipää ja siihen yksi marja...

Myös sellaiset helpot munakoiso- tai kesäkurpitsakiekot, joiden päälle tulee auramurua, yrttejä ja jotka käytät uunissa, voisivat sopia salaatin lisukkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26581989:
saattaisin paistaa pannulla kesäkurpitsaa, sieniä, sipulia ja paprikaa- päälle rastaisin parmesan-raastetta. tuota vois lisukkeena tarjota muillekkin.

Tämä kuulostaa kivalle, laitan korvan taakse. :) ihan jatkoakin aatellen.

Ootko varma, ettei se sun ystäväs kylässä syö mitä tarjotaan? Mä oon tällänen karppi-hihhuli ollut 5-6 vuotta, mutta aina oon syönyt kylässä kaikkea mitä tarjotaan ja hyvällä ruokahalulla vielä.

Ootko varma, ettei se sun ystäväs kylässä syö mitä tarjotaan? Mä oon tällänen karppi-hihhuli ollut 5-6 vuotta, mutta aina oon syönyt kylässä kaikkea mitä tarjotaan ja hyvällä ruokahalulla vielä.

Ei se syö. Viimeksi se tuli kylään ns välipala-aikaan ja tein hedelmäsalaattia (tuoreista hedelmistä siis, en mistään sokerilitkussa lilluneista säilykkeistä)ja sen kanssa vaniljajäätelöä niin ei kelvannu. TOki tiesin ettei jäätelöä syö mut se ei syöny sitte hedelmäsalaattiakaan. Oli sitte syömättä kun ei ollu sen mieletsä riittävän laadukasta ruokaa... Meillä on käyny kyllä myös sellaisia karppaajia jotka kylässä syö sitä mitä tarjotaan mutta tämä yksi ei siihen taivu.

[QUOTE="Piika-äiti";26581997]Salaatista saa monipuolisen. Salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, oliveja, ehkä herneitä ja parsakaalia pieninä kukintoina, siihen vielä vaikka purkillinen go greenin papumixiä, jonka pyöräytät öljyssä. Ei kohtuuttoman vaikeaa. Jällkäriksi kainuun juustoleipää ja siihen yksi marja...

Myös sellaiset helpot munakoiso- tai kesäkurpitsakiekot, joiden päälle tulee auramurua, yrttejä ja jotka käytät uunissa, voisivat sopia salaatin lisukkeeksi.[/QUOTE]

No joo, tämäkin kuulostaa ihan ok meiningiltä. Ehkä mä jotain näistä ehdotuksistsa teen, itse asiassa laitan nämä teiän ideat muistiin vastaisuuden varalle niin ei tarvii joka kerta palstalta kysyä :D

Semmonenkin on hyvää, että latoo uunivuokaan tomaatti- ja kesäkurpitsaviipaleita, heittää päälle pari semmosta feta-snackia öljyineen ja heittää uuniin joksikin puoleksi tunniksi. Niin ja maustaa vähän, yrteillä ja pippurilla.

Jälkkäri menee vähän vaikeammaksi. En varmaan tekis mitään kerta ei hedelmäsalaatti kelvannut, tuskin se karppimutakakkukaan kelpaa :D

Muox. Leipäjuusto ja lakkahillo? Luulisi innostuvan lakoista, kunnon antioksidantti pommi :)

Viimeksi muokattu:
luontaistuotekaupasta löytyy kivoja karppituotteita. mä saattaisin jopa yrittää nähdä vähän vaivaa, kun musta on niin kiva kun ihmiset syö ja tykkää.mites olis se kukkakaalimuussi voilla höystettynä ja sen kaveriksi sitten jotain juustoista kasvishärpäkettä :) jälkkäriksi karppisuklaata

En alkaisi. Jos tulee muitakin vieraita samaan aikaan, niin tekisin ihan normaalit tarjottavat ja keittäisin kahvit. Siitä saisi sitten ottaa kuka haluaa ja jättää ottamatta jos haluaa. Tälle ko. henkilölle sanoisin etukäteen, että voi ottaa mukaan sellaisia juttuja joita pystyy syömään, mutta mä en osaa tehdä mitään hänen ruokavaliolleen sopivaa.

Mie tekisin hälle linssikeittoa. Linssejä, tomaattimurskaa (sokeritonta ;) ), kukkakaalia ja mausteita (esim. mustapippuri, suola, curry, paprika, inkivääri ja valkosipuli). Kaveriksi sille tarjoaisin varhaiskaalista, tuoreesta kurkusta ja cashewpähkinöistä tehtyä salaattia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä