Nyt se taitaa olla varmaa. Mies jättää minut. Ahdistaa. APUA! :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26734007]No höh, minkäs sille voi jos lappu esiin tulee kun pyykkiä alkaa pesemään.
Eikö ole sanonut miksi on öitä pois?[/QUOTE]

No kai se jotain vaan murisi siihen suuntaan että haluu mennä ja tulla miten huvittaa. Myönsi kyllä vähän siihen suuntaan että pitäisi ilmoittaa jos on yön pois kotoa... ja tavallaan sitä pyysi anteeksikin.

Tätä ketjua lukiessa on tullut mieleen, että onko siis teidän mielestänne parempi, että puoliso jätetään ennen kuin tehdään mitään järjestelyjä esimerkiksi tulevan asunnon suhteen? Minä nimittäin olin suunnitellut ja järjestellyt elämääni aika pitkällekin ennen kuin sanoin lopullisesti, että haluan erota. En tehnyt sitä ilkeyttäni, vaan siksi, että tiesin tilanteestamme tulevan erittäin ikävän, jos kauan vielä asuisimme yhdessä erokeskustelun jälkeen. Koin, että on reilua suht. pian häipyä toisen silmistä, eikä elää kiusallisesti yhdessä, vaikka ollaan erottu.

Toisaalta myös ajattelin, että on vaikeampaa pysyä eropäätöksessä, jos vielä pitkään yhdessä asutaan. Olin varma siis päätökseni oikeellisuudesta, mutta pelkäsin heikkouttani, koska eroaminen ei ole helppoa edes sille lähtevälle osapuolelle.

Onko tällainen toimintatapa siis täysin sikamaista? Voisiko tämä selittää ap:n miehen toimintaa? Olisiko ap:n mielestä mahdoton ajatus, että väistämättömän eron edessä voisi olla kannaltasi hyvä, että et joudu kärsien miestäsi päivästä toiseen näkemään, kun hänellä olisi kaikki järjestelyt tekemättä?

[QUOTE="vieras";26734214]
Onko tällainen toimintatapa siis täysin sikamaista? Voisiko tämä selittää ap:n miehen toimintaa? Olisiko ap:n mielestä mahdoton ajatus, että väistämättömän eron edessä voisi olla kannaltasi hyvä, että et joudu kärsien miestäsi päivästä toiseen näkemään, kun hänellä olisi kaikki järjestelyt tekemättä?[/QUOTE]

Muuten joo, mutta ap:han tuossa on se joka jää tyhjän päälle, ja olisi reilua kertoa hänelle asioista suoraan että hän pystyy järjestelemään myös ne omat asiat kuntoon.

[QUOTE="vieras";26734214]

Onko tällainen toimintatapa siis täysin sikamaista? Voisiko tämä selittää ap:n miehen toimintaa? Olisiko ap:n mielestä mahdoton ajatus, että väistämättömän eron edessä voisi olla kannaltasi hyvä, että et joudu kärsien miestäsi päivästä toiseen näkemään, kun hänellä olisi kaikki järjestelyt tekemättä?[/QUOTE]

En tiedä onko se täysin sikamaista, ehkä siinä mielessä ainakin että puuhaa jotain toisen selän takana ja salailee. Tavallaan se olisikin toki hyvä jos toinen häipyisi sitten mahdollisimman pian pois silmistä eron sattuessa... mutta olen mieheltä pyytänyt, että ei sitten heitä mitään erojuttuja yhtäkkiä puun takaa, vaan kertoo minulle rehellisesti tuntemuksistaan.

Muuten joo, mutta ap:han tuossa on se joka jää tyhjän päälle, ja olisi reilua kertoa hänelle asioista suoraan että hän pystyy järjestelemään myös ne omat asiat kuntoon.

Ymmärrän. Minä tosin tein niin, että maksoin jonkin aikaa edelleen esimerkiksi yhtiövastiketta ja muitakin menoja. Sellaisen ajan, jonka ajattelin olevan kohtuullinen toiselle järjestää asioitansa. Vaikka siis olin jo lähtenyt.

Onhan se tietysti ikävää tehdä noin toisen selän takana, mutta toisaalta on myös äärimmäisen raskasta asua yhdessä eron jälkeen. Ja kun tietää, että se toinen ei haluaisi eroa, tuntuu raa'alta olla pitkään siinä toisen silmissä. Toinen vielä pahimmassa tilanteessa herättelee toiveita, eikä pääse eteenpäin oman surunsa käsittelyssä. Ja kaikki ne yöt varsinkin on kamalia.

[QUOTE="vieras";26734449]Ymmärrän. Minä tosin tein niin, että maksoin jonkin aikaa edelleen esimerkiksi yhtiövastiketta ja muitakin menoja. Sellaisen ajan, jonka ajattelin olevan kohtuullinen toiselle järjestää asioitansa. Vaikka siis olin jo lähtenyt.

Onhan se tietysti ikävää tehdä noin toisen selän takana, mutta toisaalta on myös äärimmäisen raskasta asua yhdessä eron jälkeen. Ja kun tietää, että se toinen ei haluaisi eroa, tuntuu raa'alta olla pitkään siinä toisen silmissä. Toinen vielä pahimmassa tilanteessa herättelee toiveita, eikä pääse eteenpäin oman surunsa käsittelyssä. Ja kaikki ne yöt varsinkin on kamalia.[/QUOTE]

Jatkan vielä:

Tarkoitus ei siis ollut puolustella miehesi käytöstä, mutta halusin tuoda myös hänen mahdollisen näkökulmansa asiasta esille. On tietenkin täysin ymmärrettävää, että toisen selän takana puuhailemiset tuntuvat pahalta ja varsinkin, jos suoraan kysyttäessä asiasta valehteli.

Toivon todella, että saatte asianne järjestymään tavalla tai toiselle ja toivon sinulle paljon voimia!

[QUOTE="vieras";26734474]Jatkan vielä:

Tarkoitus ei siis ollut puolustella miehesi käytöstä, mutta halusin tuoda myös hänen mahdollisen näkökulmansa asiasta esille. On tietenkin täysin ymmärrettävää, että toisen selän takana puuhailemiset tuntuvat pahalta ja varsinkin, jos suoraan kysyttäessä asiasta valehteli.

Toivon todella, että saatte asianne järjestymään tavalla tai toiselle ja toivon sinulle paljon voimia![/QUOTE]

Kiitos kovasti kommenteistasi :) Toki on hyvä käsitellä asiaa myös miehen näkökulmasta. Pakko tässä on nyt mahdollisimman nopeasti saada jonkinlainen ratkaisu aikaiseksi ihan kummankin mielenrauhan vuoksi.

Yhteistyössä