Tiesittekö te että Suomessa on valtavasti avoimesti rasistisia ihmisiä? Mä tiedän nyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei vaan se että heität tuollaisen yleistyksen että minäkin olisin halunnut eläkkeelle 18v ei suurin osa romaneista eläkkeellä ole. ja todella paljon romaneja on työelämässä nykyään voit myös miettiä miksi ei ole enempää, se ei tarkoita sitä ettei olisi haluja työhön.

Juu, ainahan se on muiden vika kun mustalainen ei ole töissä. Vaikea sitä on löytää töitä jos ei ole edes peruskoulu käytynä, saatika sitten amis...

[QUOTE="suomalainen";26824185]Juu, ainahan se on muiden vika kun mustalainen ei ole töissä. Vaikea sitä on löytää töitä jos ei ole edes peruskoulu käytynä, saatika sitten amis...[/QUOTE]

kuuleppa kyllä sinä oot minun mittapuun mukaan rasisti sinä et vain halua hyväsyä romaneita. suurimmalla osalla meidänkin sukulaisista ja tuttavista on peruskoulun päästö todistus ammattikoulutodistus tai ammattikorkea jne todistus ihan niinkuin osalla valtaväestöäkin. on tuohon kuule paljon muutakin syitä kuin nuo sinun mainitsemat suosittelen muuten että käytät romani sanaa. ei auta yleistää.

kuuleppa kyllä sinä oot minun mittapuun mukaan rasisti sinä et vain halua hyväsyä romaneita. suurimmalla osalla meidänkin sukulaisista ja tuttavista on peruskoulun päästö todistus ammattikoulutodistus tai ammattikorkea jne todistus ihan niinkuin osalla valtaväestöäkin. on tuohon kuule paljon muutakin syitä kuin nuo sinun mainitsemat suosittelen muuten että käytät romani sanaa. ei auta yleistää.

Ja tietenkään kukaan sun sukulaisista ja tuttavista ei ole koskaan istunut vankilassa vaikka tilastojen mukaan joka toinen mustalaismies on saanut vankeustuomion?

Minä käytän niin kauan sanaa mustalainen kuin mustalaiset käyttävät sanaa valkolainen.

[QUOTE="vieras";26823941]Mamujen työllisyysprosentteja tutkailemalla voi todeta sen, että suuriN osa mamuista EI ole itse ansainnut rahoja luueihinsa ja muotivaatteisiinsa, vaan sen ovat tehneet suomalaiset veronmaksajat.[/QUOTE]

Sen takia sitten oletat, jos maahanmuuttaja on siisti ja omistaa kännykän = sossupummi?

minä en käytä valkolainen sanaa mikä pakkomielle sinulle on etsiä jotain pahaa sanottavaa romaneista? Ja vanheustuomioista niin kyllä siellä istuu ihan yhtälailla teikäläisiäkin mitä minun sukulaiset tähän kuuluu? ruvetaanko ruovimaan sinun sukua seuraavaksi? rasisti sinä kyllä olet minun mittapuun mukaan ja sen varmaan tiedät itsekkin aina kun jotain vihaa on jotain ihmisryhmää kohtaan se on rasismia. ei teidän elämäntapa varmasti ole ainoa oikea ja en nyt tarkoita rikoksia niitä tekee myös teikäläiset. se on ihan ihmisestä kiinni tekeekö vai ei,

minä en käytä valkolainen sanaa mikä pakkomielle sinulle on etsiä jotain pahaa sanottavaa romaneista? Ja vanheustuomioista niin kyllä siellä istuu ihan yhtälailla teikäläisiäkin mitä minun sukulaiset tähän kuuluu? ruvetaanko ruovimaan sinun sukua seuraavaksi? rasisti sinä kyllä olet minun mittapuun mukaan ja sen varmaan tiedät itsekkin aina kun jotain vihaa on jotain ihmisryhmää kohtaan se on rasismia. ei teidän elämäntapa varmasti ole ainoa oikea ja en nyt tarkoita rikoksia niitä tekee myös teikäläiset. se on ihan ihmisestä kiinni tekeekö vai ei,

Mitäs hyvää sanottavaa keksisin mustalaisista? Ei tule mitöön mieleen, sori.

Juu, niin istuu meikäläisiäkin linnassa, mutta mustalaisia siellä istuu suhteellisesti ottaen monta kymmentä kertaa enemmän.

Mustalaisillahan on se vanha vihakulttuuri, verikosto, miksi mustalaiset vihaavat niin paljon toisiansa, että pitää kostaa ties kuinka monenteen polveen asti?

[QUOTE="suomalainen";26824574]Mitäs hyvää sanottavaa keksisin mustalaisista? Ei tule mitöön mieleen, sori.

Juu, niin istuu meikäläisiäkin linnassa, mutta mustalaisia siellä istuu suhteellisesti ottaen monta kymmentä kertaa enemmän.

Mustalaisillahan on se vanha vihakulttuuri, verikosto, miksi mustalaiset vihaavat niin paljon toisiansa, että pitää kostaa ties kuinka monenteen polveen asti?[/QUOTE]

no ei se käytös ihan teikäläiselläkään oo huippuluokkaa en minäkään välttämättä keksi teikäläisestä aina hyvää sanottavaa mutten siihen juutu enkä yleistä jos mielestäni sinä et ole mukava en kuitenkaan sano etta kaikki ei oo mukavia miksi minä rupeaisin selittämään jotain sellaista mikä ei kuulu kulttuuriisi etkä sitä täten voi ymmärtää. ei kaikki ole noin yksinkertaista mitä tuot esille. kun sinä nyt noita linna esimerkkejä haluat vetää tähän niin moniko noista perheensä/ lapsensa tappaneesta miehestä tänä vuonna oli romaneita? ei kannata puhua sellaisesta mistä ei mitään itse tiedä siinä näyttää vain tyhmyytensä.rasisti sinä kuitenkin olet hyvää jatkoa valitsemallesi tielle.

Mun veli ja vanhemmat ovat avoimen rasistisia. Nykyään jotenkin vielä enemmän, koska muukalaisvihamielisyys on nyt muotia ja on hyväksyttävää ja suotavaakin sanoa rasistiset mielipiteensä ääneen.

Satun tietämään, ettei perheenjäsenilläni ole omassa elämässään juurikaan kokemusta solvaamistaan ihmisryhmistä, sillä kotipaikkakunnallani ei juurikaan asu ulkomaalaisia eikä kukaan kehtaa olla avoimesti homo tai lesbo. Kaikki perheeni näkemykset perustuvat ennakkoluuloihin ja kuulopuheisiin, mutta varmasti myös pelkoon ja tietämättömyyteen. Itse en halua herkästi lähteä tuomitsemaan kokonaista kansaa tai jotain ihmisryhmää saati lokeroda kaikkia samaan kastiin. Haluan ainakin uskoa, että vaikka joitakin mätiä tapauksia löytyisikin, niin eivät kaikki ole samanlaisia, vaan joukossa on myös kunnollisia ihmisiä.

Itse en halua herkästi lähteä tuomitsemaan kokonaista kansaa tai jotain ihmisryhmää saati lokeroda kaikkia samaan kastiin. Haluan ainakin uskoa, että vaikka joitakin mätiä tapauksia löytyisikin, niin eivät kaikki ole samanlaisia, vaan joukossa on myös kunnollisia ihmisiä.
Minun ei tarvitse arvailla, koska tiedän varmasti, että esim. somalien ja romanien joukossa on myös kunnollisia ihmisiä. Silti tiedän yhtä varmasti, että esim. edellisessä virkkeessä mainityt ryhmät aiheuttavat enemmän erilaisia ikävyyksiä kuin vaikka ruotsalaiset tai vietnamilaiset. Silti tiedän yhtä varmasti, että myös yksittäinen ruotsalainen tai vietnamilainen voi aiheuttaa ikävyyksiä, vaikka murhata tai raiskata. Silti tiedän yhtä varmasti, että ruotsalaisten tai vietnamilaisten ryhmästä saan paljon todennäköisemmin luotettavamman työntekijän kuin ensinmainituista ryhmistä. Silti tiedän satavarmasti, että en ole rasisti. Ymmärrätkö?

Todennäköisyyksiin perustuva suhtautuminen ja ennakointi ei ole rasismia.

Suomi on ollut erittäin turvallinen maa. Vaikeuksiin ei joudu jos ei varta vasten mene hämäriin porukoihin. Juuri tuo on muuttunut ulkomaalaisten myötä. Esim. neekereille tyypillisiä rikoksia on tuntemattomien ihmisten raiskaaminen ja pahoinpitely yllättäen keskellä kirkasta päivää. Ei suomalaiset tollasta tee.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;26830604:
...tyypillisiä rikoksia on tuntemattomien ihmisten raiskaaminen ja pahoinpitely yllättäen keskellä kirkasta päivää. Ei suomalaiset tollasta tee.
Jos edes yritetään keskustella rehellistesti, niin on myönnettävä, että kyllä sama onnistuu suomalaiseltakin, mutta huomattavasti tiettyjä ryhmiä harvemmin. Vielä suurempi ero saadaan, kun verrataan mikä ryhmä raiskaa joukossa ts. yksi pitää kiinni kun muut odottavat vuoroaan. Tuon suuntaisista sattumuksista voidaan jo sanoa rehellisesti, että "ei suomalaiset tollasta tee". Tuo yleistys ei ole virheellinen, vaikka joku muistuttaisi siitä pesäpallojoukkueen sattumuksesta. Se oli meidän itsenäisyyden ajan historiassa jo kirjaimellisesti yksittäistapaus.

Uusimmat

Yhteistyössä