Täällä mä leivon sämpylöitä ja parun:(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Pelkään koska tulee seinä vastaan ja en vaan jaksa:( Perheemme taloudellinen tilanne on ihan kuralla. Laskua pukkaa, ulosottoa jatkuvasti palkoista , jotka alunperin molemmilla ns. pienituloiset... Talo myymättä , vuokraa pitäisi maksaa siitä missä nyt asutaan. Sossu ei auta. Vanhempani koittavat auttaa minkä pystyvät. Tilillä rahaa 40€, jolla pitäisi selvitä 2vko. ja ostaa vielä pojalle lääkkeitä jotk maksaa jo sen just 40€... Koulut alkaa ja poika ei kykene käymään ilman lääkkeitään koulua sujuvasti:/
Ihan taviksia kunnollisia ollaan... meille kävi vaan niiiiiin huono mäihä tms. ja tässä nyt ollaan:( En tiedä miten ihmeessä jaksan eteenpäin tai miten mies jaksaa...??
Pahaolo ja rahavaikeudet heijastuvat jo tietysti myös lapsiin, vaikk tietenkään se nyt heidän vika ole! Mutta on niin pahaolla:(:(
 
Meilläkin meni miehellä 3000 ulosottoon. Sinänsä hyvä tilanne, koska kaikki laskut maksettu meillä, tilillä rahaa ihan hyvin ja minulla jopa säästössä hieman ja pärjätään silti ihan ok... mutta epäonnistumisen fiilis on silti läsnä.
 
En osaa muuta sanoa kuin jaksamista.

Itse olen ollut myös pahoissa rahavaikeuksissa ja sillon ajattelin että ymmärrän niitä jotka päättää päivänsä velkojen tms. vuoksi. Mutta kyllä niillä asioilla on jotenkin tapana järjestyä!!

niin... tavallaa len alkanut ymmärtämään minäkin. En hyväksy, mutta nyt tiedän miten ahdistavaa, kamalaa ja jopa hävettävääkin tämä on, vaikka parhaansa koittaa tässä tehdä ja elättää perheensä. Jos vielä 10v. päästä olemme hengissä ja avioliitto kasassa, on ihme tosiaan tapahtunut!
 
Otapa uudestaan yhteys sinne sossuun. Pakkohan niiden on auttaa, jo lapsen lääkityksenkin vuoksi!! :O
Yhteys myös kunnalliseen velkaneuvojaan. Hänellä varmaan on keinot helpottaa tuota velka- ja ulosottokierrettä. Muuta en osaa neuvoa... Jaksamisia :hug:
 
ja ps. oletteko hakeneet sosiaalista luototusta kaupugnistanne? sen saa jos velat on alle 10 000e/hlö ja on vakituinen työpaikka. sillä kuitattais ulosottovelat ja tehtäis maksusuunnitelma takaisin maksusta, eikä se nouse korkoa.
 
[QUOTE="vierailija";26838733]niin... tavallaa len alkanut ymmärtämään minäkin. En hyväksy, mutta nyt tiedän miten ahdistavaa, kamalaa ja jopa hävettävääkin tämä on, vaikka parhaansa koittaa tässä tehdä ja elättää perheensä. Jos vielä 10v. päästä olemme hengissä ja avioliitto kasassa, on ihme tosiaan tapahtunut![/QUOTE]

Niin, häpeä on kyllä ollut hirveä, mutta lopulta ihan turha tunne. Lukemattomat kerrat minäkin olen saanut kuulla olevani typerä sossupummi ja on syytelty siitä että itse olen tilanteen aiheuttanut (vaikken olisikaan). Jotkut ihmiset ei tajua miten paljon voivat sanoillaan lyödä lyötyä. Nyt asiat ovat onneksi mallillaan, ainoa "vaurio" on vaan luottotiedottomuus jonka kanssa kyllä osaa jo elää. Tsemppiä ja aurinkoa teille :)
 
[QUOTE="vieras";26838780]Onko kaikki kulut mietitty ja karsittu minimiin? Ei lehtitilauksia, ei tupakointia, ei alkoholia, ei kahvilassa käyntiä jne?[/QUOTE]

Tuossa tilanteessa ei tule kellekään mieleen käydä missään kahviloissa,saati tilailla lehtiä.Millä niissä edes kävisi saati tilailisi
 
Toivottavasti kaikki vielä järjestyy parhain päin. Ota yhteyttä vaikka velkaneuvojaan ja saahan laskuista eräpäivää vähän siirrettyä kun soittaa ja sopii asioista. Voimia teille ja :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus sentään;26838803:
Tuossa tilanteessa ei tule kellekään mieleen käydä missään kahviloissa,saati tilailla lehtiä.Millä niissä edes kävisi saati tilailisi

No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.
 
Täällä sama juttu; rahat loppu ja uutta velkaa vielä joudun ottaa uusien päälle. Ei kai tässä auta kuin mennä velkaneuvontaan. Ap:lle jaksamista, tiedän et on rankkaa!
 
[QUOTE="vieras";26839165]No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]

Että kaikki ilo elämästä? Kyllä yhteiskunnan kuuluu auttaa silloin kun avuntarve on todellinen!

Tottakai menoja tulee karsia ja kaikkia ei välttämättömät-hankinat minimoida, mutta että tv ja nettikin pois... ankeeta :|
 
[QUOTE="vieras";26839165]No voi jessus sentään!!!!! Joillakin on esim. televisio tai tietokone kotona kuten tälläkin aloittajalla. Kaikkien kulujen minimointi tarkoittaa tv:n myyntiä, tietokoneen myyntiä, nettiyhteydet katkaistaan jne. Eikä lusmuilla yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]

Tv:n ja tietokoneen myynti ei paljon helpotusta tuo.Tietokoneen myynti saattaisi jopa hankaloittaa elämää entistäkin enemmän.Todellisen avun tarve ei ole lusmuilua yhteiskunnan tukien varassa!
 

Yhteistyössä