Lapsenteosta ja lasketusta ajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gizmoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gizmoo

Vieras
Noniin, nyt alkaa meillä taas lapsen yritys. Mutta tätä en tullut viimeksi ajatelleeksi:

On loppuje lopuksi aika vähän kuukausia, milloin lasta voi yrittää.
On huon synnyttää kesällä kuumuuden takia, eikä ole kiva jos kukaan ei pääse lapsen synttäreille.

Samoin marras-tammikuu on myös huono aika syntyä, koska jos lapsi menee yli, syntyy se joulukuussa ja jos aikaisin niin myös riski syntyä joulukuussa. Jää alle puolet vuodesta aikaa yrittää. Miten teillä on lapset syntyneet?

mä olen syntynyt joulukussa, 5 päivää ennen aattoa. en ole koskaan harmitellut et synnyin joulukussa. Jousimiehenä on loistokasta elää :p Ihan älytöntä ajatella, et mihin sen lapsenteon oikeen saa mahtumaan, jotta lapsi syntyisi otolliseen aikaan. Jokainen kuukausi on myös epäotollinen lapsen syntymälle, kun miettii kaikki seikat ilmastosta yms läpi. Mun molemmat lapset on saaneet alkunsa marras-joulukuussa, ja syntyneet elo ja syyskuussa. Jos ihan hirveesti alat pohtimaan tällaista, voi olla ettet saakaan lasta ollenkaan :p tai mitäs jos se nyt syntyiskin kesällä? Aina saa juhlat lapselle järjestettyä!

Lapseni synty heinäkuun lopussa. Paljon vieraita oli synttäreillä. Itse olen syntynyt kesäkuun puolessa välissä. Paljon vieraita ollut synttäreillä. Minulle on aivan sama mihin aikaan vuodesta lapseni syntyy, en pyri ajoittamaan.

Meidän lapset on syntyneet kesä-, heinä- ja syyskuussa. Tuskaisinta oli tuon syyskuussa syntyneen odotus, kun kesähelteet vaivasivat silloin. Alkukesä on ihanteellinen aika synnyttää, isä voi pitää kesäloman ja isyysloman yhteen putkeen.

Minä haluaisin lapset ilmamerkkiä jos saisi valita. Sen sijaan en ole ymmärtänyt sitä, etteikö saisi syntyä marras-joulukuussa. Ennemmin olisin itse ollut luokan nuorin kuin vanhin. En tosin ollut vanhin, koska olen syntynyt kesällä, mutta mieluummin nuorempi kuin vanhempi. Myös kesä on hyvä aika syntyä.

Sitä saa kummasti perspektiiviä tuohon mahdolliseen syntymäajankohtaan jos joutuu yrittämään parikin vuotta. Voisi tehdä monelle hyvää. Ehkä joku saattaa huomata että on aivan se ja sama vaikka lapsi syntyisi 31.12 klo 23:59. Tai jouluaattona, tai juhannuksena, tai ihan koska tahansa.

Sitä saa kummasti perspektiiviä tuohon mahdolliseen syntymäajankohtaan jos joutuu yrittämään parikin vuotta. Voisi tehdä monelle hyvää. Ehkä joku saattaa huomata että on aivan se ja sama vaikka lapsi syntyisi 31.12 klo 23:59. Tai jouluaattona, tai juhannuksena, tai ihan koska tahansa.

Jep. Ja kaiki sokeudesta kärsineet osaavat arvostaa puiden lehtiä enemmän. Ja hetkellisesti kuuroutuneet hyttysen ininää. Ja pyörätuolipotilas kävelyä. Syövästä toipunut elämää jne.

Kyllä sitä tavallinen ihminen saa silti suunnitella jos ei ole mikään estämässä.

No meillä lapset on syntyneet niin että kaksi ennenaikojaan, toinen pari kuukautta ennen kuin laskettu aika oli..että ei kannata sitä miettiä että milloin lapsi syntyy kun se voi syntyä oikeasti ihan milloin vaan.:D

No huoh.
Meillä lapset on syntyneet joulu-, syys-, tammi-, loka-, elo- ja kesäkuussa.

Mä itseasiassa oon hvin tyytyväinen ettei oo yhtään kevään lasta kun suuri osa tuntemistani oinaista on aivan persiistä :D

Miksi aina, pitää alkaa tuo lässytys siitä että lapsia ei tehdä ne saadaan... Einole väliä koska syntyy, kunhan syntyy...

Varmasti sen kaikki tietävät, mutta jos saa suunnitella, vaikka ihan leikillään niin miksi ei. Miksi kaikki otetaan niin tosissaan. Saahan sitä elämässä yrittää suunnitella muutakin, uraa, tulevaisuutta jne.

Mun lapset syntyneet heinäkuussa ja maaliskuussa. Molempia tähdätty toukokuulle tai kesäkuun alkuun. Täydellinen aika olisi :) kesällä ei ole kiva olla viimeisillään, ja kyllä mua hiukan mietityttää saako lapsi kavereita synttäreilleen.
Maaliskuun vauva oli ihan ok, tosin ei ollut kivaa olla ihan alussa, pahoinvointeineen kesällä. Ja aika rankaa oli puskea ison mahan kanssa esikoisen rattaita syvissä hangissa.

Kevät/kesä vauvoissa on mukavaa se, ettei tarvii niin topata ja toisaalta kun täyttävät vuoden ja alkavat kövellä, niin on helpompi ulkona tuktkia maailmaa, ilman liukkautta ja paksuja vaatteita.

Jospa me se kolmas sitten saataisiin sinne toukokuulle ;)

Mun lapset on syntyneet marras- ja helmikuussa. Ei ole ilmaantunut mitään hankaluuksia. :) Marraskuussa syntynyt aloittaa koulun ensi viikolla, mutta en usko että tulee ongelmia. On sosiaalinen tyttö ja osaa jo lukea ja kirjoittaa, pärjäilee koulussa luultavasti oikein hyvin.

[QUOTE="niinpäniin";26854460]J
Kyllä sitä tavallinen ihminen saa silti suunnitella jos ei ole mikään estämässä.[/QUOTE]

Saa toki joo. Mutta tekeekö se lapsesta jotenkin huonomman jos se syntyykin joulukuussa eikä tammikuussa? Onko se silloin tyhmempi, sairaampi tai rumempi? Rakastatko sitä vähemmän? Teetkö abortin tai otatko jälkiehkäisypillerin jos tuletkin raskaaksi maaliskuussa etkä vasta huhtikuussa?

Kevätvauva on helppo kun ei tarvitse olla kesällä raskaana, sekä vauva syntyy sellaiseen vuodenaikaan että vaatetta saa koko ajan vähentää, päivä pitenee ja itsellä energiatasot nousee kohti kesää. :)
Kesästä voi jo nauttia vauvan kanssa kun ei ole ihan juuri kuitenkaan synnyttänyt.

Saa toki joo. Mutta tekeekö se lapsesta jotenkin huonomman jos se syntyykin joulukuussa eikä tammikuussa? Onko se silloin tyhmempi, sairaampi tai rumempi? Rakastatko sitä vähemmän? Teetkö abortin tai otatko jälkiehkäisypillerin jos tuletkin raskaaksi maaliskuussa etkä vasta huhtikuussa?

Tämä on tätä naisellista ajattelua. Ei nähdä pelkkää asiaa, vaan kuvitellaan jo, että sitten tehdään abortteja eikä rakasteta lasta.

Joskus voisi nähdä vain itse asian, eikä heti sen ulkopuolelta.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Sit kannattaa vielä miettiä sitä, kun lapsia hankkii, ettei tarvi olla raskaana uutena vuotena, vappuna tai juhannuksena, koska raskaana ollessa ei olis hyvä vetää kännejä. Tunnetustihan noi on semmosia juhlia, että viinaa menee. Kandee hei muistaa toikin juzka!

Yhteistyössä