G: Muutitko sinä, vai muuttiko miehesi asuinpaikkaa? :) Kysymys rakkaudesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten olet sopeutunut?
Mitä kaipaat vanhoista ympyröistä?
Mikä uusissa parempaa?

:)

En tiedä voinko sanoa vielä sopeutuneeni. 3 viikkoa nyt oltu täällä. Vanhoissa ympyröissä oli tuttua paikat ja reitit sekä rutiinit ja ihmiset. Täällä salilla spinning-pyörätkin erilaiset, tosin siihen salijäsenyyteen täällä kuului ilmainen PT tapaaminen sekä kuntosalien kautta ketjun saleilla ympäri maailman, joten jotain uutta hyvääkin.

Tiesin ennestään, että kulttuurishokki tulee, mutta se honeymoon phase uuden paikan kanssa jäi kokonaan välistä ja se hieman ahdistaa. Lapset ovat sopeutuneet hyvin ja siinä mielessä tosi kivasti menee. Koulussa jo uusia kavereita ja ovat ottaneet alueen omakseen. Arkielämä on uomissaan ja työt sujuvat, hääjuhlavalmistelut etenevät.

Mutta kyllä tää vienee aikaa, että tähän tottuu. Tottuuhan? Tai jos ei totu niin pääseehän täältä aina pois ja Data on täysin avoin muutolle muuanneskin. Luultavasti näiden lasten peruskoulun ajan ollaan täällä. Oon tosin siitä onnekkaassa asemassa, että pääsen firman kustannuksella täältä ajoittain käymään pääkonttorilla lennellen ja lokakuussa teenkin tästä itselleni miltei viikon reissun ja pyrähdän ulkomaillekin siinä samalla. :)

Murrosvaiheet eivät ole helppoja, mutta yritän tehdä siitä itselleni mahdollisimman kivutonta. Maanantaina varaamme ajan lääkärille, jotta unelma kolmosista olisi hitusen lähempänä toteutumista.

Onko tässä teoriaa ihmisten muuttamiselle ja siihen kuinka ne yleensä jäävät asumaan sille paikkakunnalle?

Minä olen asunut monella paikkakunnalla. Muutin tälle paikkakunnalle ja rakastuin ja nyt huomaan että olen tänne jämähtänyt.

Mun lapsuudenkavereista osa on muuttanut myös paljon.
Rakastunut ja asuu nyt siellä missä tapasi miehensä. Miehetkin osa oli olivat muuttaneet eri paikoista, ja he kokivat turvalliseksi jäädä asumaan sinne missä rakas on tavattu..

Eli kysymys kuuluu, asutko sinä miehesi kanssa siellä samoissa maisemissa missä olet hänet myös tavannut? :)
Ja onko miehesi alkuperäinen asukas vai myös muuttanut paikkakunnalle?
Kyhäävätkö rakastuneet asuinpaikkansa sinne missä maisemissa ovat tavanneet? Vai onko teitä jotka olis yhdessä vaihtaneet maisemia melkein heti kun rakastuitte, pois rakkauden tyyssijalta? :D

vaan siitä mitä muut on mieltä minusta. En löydä täältä ketään! joten muutan. Joko jään tänne ja minua pidetään sinä jonka muut kertovat vai aloitan uuden elämän.

Minä muutin miehen perässä 300km minulle ennestään täysin vieraalle paikkakunnalle :) Jätin taakseni työni, perheeni, kaikki ystävät. Ennen muuttoa olimme tunteneet 3kk.. Mutta päivääkään en ole katunut :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Astaan edelleen sillä samalla paikkakunnalla missä tavattiin :) Kumpikin oli muuttanut tänne omista syistään ennen tapaamista.
Ollaan kyllä puhuttu, että voitaisi muuttaa muuallekin, mutta puheasteelle se on vielä jäänyt.

Mä muutin opiskelemaan miehen kotipaikkakunnalle. Olin ehtiny asua täällä jo 10 vuotta ennen kuin tavattiin. jäin siis tänne ilman miestäkin ;) Ja nyt luonnollisesti asutaan täällä miehen kotipaikkakunnalla eikä varmaan mun kotikonnuille edes lähdettäisi.

Tavattiin mun kotikaupungissani. Molemmat muutettiin. Me ei olla ikinä asuttu kummankaan kotipaikkakunnalla. Ollaanko me sitten joku poikkeus?

Mies muutti ensin Suomeen ja muutaman vuoden päästä muutimme miehen kotimaahan ja tänne on jämähdetty :) Ehkä me joskus lasten kasvettua aikuisiksi muutamme jälleen Suomeen. Tai mistä sen tietää, ehkä me jäädään tänne lopuksi ikää. Vois olla vaikeaa jo sopeutua Suomeen asumaan. Käydään kyllä vuosittain kerran pari.

Tavattiin kaupungissa jossa itse olin asunut 10 vuotta, eli pidän kotikaupunkina. Mies opiskeli täällä ja tänne jäätiin :) Ei halua takasin kylää mistä on kotosin (sinne tosin vain tunnin matka)

Asuin mieheni kanssa kolme vuotta Turkissa ja muutin äskettäin Suomeen. Tulkoot perässä jos tulee, minulla mitta täyttyi lopullisesti ja olen nyt täällä Suomessa onnellisempi kuin siellä koskaan.

Yhteistyössä