Miksi kukaan ei koskaan kehu mun sisustusta tai pihaa tai mua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhamainenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhamainenko

Vieras
Tyhmää ja lapsellista miettiä kai tällaista.

Itse annan kehuja aina kun havaitsen, että jollain on jotain kivaa, tai joku on hyvä jossain tai joku käyttäytyy kivasti muita kohtaan.

Olenko ihan paska ihminen kaikessa vai eivätkö muut ihmiset vaan kehu ketään?

No minkälainen sisustus tai puutarha sinulla on? Minä olen mielestäni hyvä sisustamaan ja keksin käteviä ratkaisuja kodin ongelmapaikkoihin ym. ja olen saanut paljon kehuja sisustuksesta. Sinun sisustuksesi on tavanomainen, kaverisi eivät ole kehuvaa tyyppiä tai ovat kateellisia. Veikkaan etteivät osaa kehua, jos eivät anna sinullekaan henk. koht. palautetta.

Olet liian hyvä sisustamaan, sulla on niin hieno piha ja olet liian kaunis ja mukava. Yleensä oikeasti kauniita ja sisustettuja koteja ei kukaan kehu (kateus) tai mitä laitetumpi puutarha, sitä vähemmän kehuja. Yleensä kaikki jyski ja sotka kodit saavat kehuja ja mitä tavallisempi ihminen, sitä enemmän kehuja.

Meidän kotia kehutaan aina. Mä en osaa sisustaa ja meillä on paljon mm. sieltä surullisen kuuluisasta sotkasta :)

Hei.
Nyt muistui mieleen, että kerran joku sanoi että haluaisi just tällaisen kodin. Että sen ei tarvitse olla liian iso.
eli meillä pienehkö taviskoti. He asuivat kerrostalossa.

Meillä on tuttavapiirissä yksi perhe, joilla on oikeasti aivan upea koti. Todella hienosti sisustettu ja huomaa, että kaikkeen on laitettu aikaa ja rahaa. Tätä kotia ei yleensä kehu kukaan muu, paitsi minä. Kerran kahden kesken yksi toinen tuttumme sanoi, että "kyllä niillä on niin hienoa", mutta heille kukaan ei kehu. Jos mä sanon, että "wow, teillä on niin upea tämä olkkari. Voi sulla on niiin hienot verhot" niin muut istuvat todella vaikeana HILJAA.
Mutta jos sanon jonkun ns. "tavallisessa ja arkisessa" kodissa kehuja, niin muut heti yhtyvä" joo tosi hieno on" "joo niin on kiva juttu toi"

[QUOTE="Päivikki";26966371]Meillä on tuttavapiirissä yksi perhe, joilla on oikeasti aivan upea koti. Todella hienosti sisustettu ja huomaa, että kaikkeen on laitettu aikaa ja rahaa. Tätä kotia ei yleensä kehu kukaan muu, paitsi minä. Kerran kahden kesken yksi toinen tuttumme sanoi, että "kyllä niillä on niin hienoa", mutta heille kukaan ei kehu. Jos mä sanon, että "wow, teillä on niin upea tämä olkkari. Voi sulla on niiin hienot verhot" niin muut istuvat todella vaikeana HILJAA.
Mutta jos sanon jonkun ns. "tavallisessa ja arkisessa" kodissa kehuja, niin muut heti yhtyvä" joo tosi hieno on" "joo niin on kiva juttu toi"[/QUOTE]

ymmärrän. huomannut saman että tavislapsia kehutaan enemmän kuin tosi kauniita. Kerhoissa. (ja en nyt puhu omistani, ihan voi katsoa mitä tapahtuu ja kuunnellla ketä kehutaan, muitakin kuin omiaan)

Mutta meillä ei ole erityisen kallista tai hienoa.

Laita kuvia niin katsotaan onko aihetta ja jos on niin kehutaan =D

En mä ainakaan ihan vaan kohteliaisuuttani ala vuolaasti kehumaan mitään mikä on mun mielestä ihan hirvee, joskaan en haukukaan.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="a p";26966399]ymmärrän. huomannut saman että tavislapsia kehutaan enemmän kuin tosi kauniita. Kerhoissa. (ja en nyt puhu omistani, ihan voi katsoa mitä tapahtuu ja kuunnellla ketä kehutaan, muitakin kuin omiaan)

Mutta meillä ei ole erityisen kallista tai hienoa.[/QUOTE]

Ehkä ihmiset ajattelevat, että kauniit ihmiset joilla on upea koti, tietävät sen varmaan itsekin, eivätkä tarvitse kehuja, kun taas jollekin tavikselle kehuilla voi olla suuri merkitys kun niitä ei ikinä saa. Voi olla että itsellenikin kävisi niin, että jos jollain tutulla olisi todella kalliisti laitetun näköinen koti, niin en osaisi kehua sitä. Se painisi jotenkin niin eri sarjassa ja tulisi juuri sellainen olo, että mitä hyötyä niistä kehuista olisi kun omistaja tietää asian itsekin. Helpommin tulee kehuttua kun joku on saanut pienestä kerrostalokämpästä tosi hienon itse tehtyjen ja itse keksittyjen juttujen avulla.

Minä ainakin kehun sellaisia asioita, joissa on persoonaa, särmää.

Hirveän vaikeaa kehua toisen vaatteita, jos hänellä on vaikka henskan pillifarkut ja tämän kesän muotivärinen toppi, kuten melkein joka toisella vastaantulijalla. Tai jos talo on täynnä valkoista ja beigeä ja bokseja, joissa on ranskankielisiä tekstejä. Tylsäätylsäätylsää. Jokainen saa halutessaan täsmälleen samannäköistä, kun kävelee kauppaan ja latoo taalat pöytään.

Sen sijaan on aidosti kiinnostavaa, jos toinen on metsästänyt kirpparilta Artekin harvinaisuuden pilkkahintaan tai löytänyt jonkin erikoisen värisen vaatteen, joka sopii loistavasti hänen ihonväriinsä. Tai ommellut itse mekon tai löytänyt mummolan vintiltä apteekkarinlipaston.

• Tykkää
Reactions: as if
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26966655:
Siis anteeksi nyt, mutta ehkä ap sinussa/kodissasi ei ole mitään erityistä kehuttavaa? Jos olet ja kotisi on ihan tavallinen, kaikin puolin hyvä. :ashamed:

:(

En yhtään ihmettele, että ap:ta harmittaa. Vaikka olisi särmätön, tavallinen Henkkamaukan pillifarkkuihin nainen Askon huonekaluin sisustetussa kodissa, jokainen ansaitsee joskus kuulla myös kehuja itsessään.

• Tykkää
Reactions: chef

En yhtään ihmettele, että ap:ta harmittaa. Vaikka olisi särmätön, tavallinen Henkkamaukan pillifarkkuihin nainen Askon huonekaluin sisustetussa kodissa, jokainen ansaitsee joskus kuulla myös kehuja itsessään.

Ansaitsee ja ansaitsee... Nyt en ole varma onko juttusi vakavissaan kirjoitettu vai sarkasmia.

Tietysti, jos henkilö X kertoo, että on just ostanut uuden paidan tai tuolin, niin siitä tulee jotakin sanottua. Mutta ei muutoin - ellei siinä ole jotakin erityistä. Sori ny maailma.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26966794:
Ansaitsee ja ansaitsee... Nyt en ole varma onko juttusi vakavissaan kirjoitettu vai sarkasmia.

Tietysti, jos henkilö X kertoo, että on just ostanut uuden paidan tai tuolin, niin siitä tulee jotakin sanottua. Mutta ei muutoin - ellei siinä ole jotakin erityistä. Sori ny maailma.

Minä mietin, että jos ap olisi joku ystävistäni. Olisi kurjaa, että ystäväni tuntisi noin... ei mitään sarkasmia vaan enemmänkin maailmanparannusta.

• Tykkää
Reactions: Lex

Minä olen ihan hirveän huono kehumaan jotakin, joka ei minusta ansaitse kehuja. Minusta on epärehellistä hehkuttaa ihanaksi tai kivaksi jotakin, joka ei omasta mielestä sitä ole. Mutta yritän kyllä ja löydänkin aina JOTAKIN mitä kehua, vaikka kokonaisuus olisikin minusta ihan kamalan tyylitön tms.

Toinen asia on se, että ap:n tapauksessa en tiedä missä tilanteessa hän niitä kehuja on odottanut. Onko nimenomaan kavereiden tms. puhuttu hänen kodistaan ja sisustuksestaan, eikä keltään ole siinä tilanteessa hellinnyt yhtään kaunista sanaa? Vai onko hän vain yleisesti hiljaisesti mielessään odottanut kehuja?

Kuvaa esille, niin enköhän sieltä jotakin kehuttavaa löydy :)

Meillä on monenlaisia makuja, joten ihan varmasti sieltä sinunkin kodistasi löytyy jotakin, mistä jotkut tykkää. Turha kuvitellakaan, että kaikki tykkäisivät (ei munkaan kotini ole kaikkien mielestä kiva) mutta eiköhän joku sellainen ihminen löydy, jolla on samanlainen mieltymys kuin mitä sulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26966655:
Siis anteeksi nyt, mutta ehkä ap sinussa/kodissasi ei ole mitään erityistä kehuttavaa? Jos olet ja kotisi on ihan tavallinen, kaikin puolin hyvä. :ashamed:

Kyllä mä luulen, että ihan tavallisessakin kodissa on asioita, joiden vuoksi sitä voi kehua.

Mä kehun kai sitten keskivertoa useammin, kuin moni muu. Mä keksin aika helpolla kehuttavaa...mä tykkään kehua. Juuri toissapäivänä olin kaupassa ja kahuin myyjän kynsiä :)

Minua ärsyttää kun joissain sisustusohjelmissa sisustetaan lähinnä vain itsessään upeita asuntoja. Esim. Tyylivarkaissa kaikki asunnot (ainkin ne mitä minä näin) olivat 1800-luvun kerrostaloasuntoja, loft-asuntoja, arkkitehtien suunnittelemia merenrantarivareita tms. Minusta olisi ollut antoisampaa jos siinä olisi sisustettu vaikka 80-luvun kerrostalokämppää tai pellolla sijaitsevaa talopakettiomakotitaloa, se vaatisi paljon enemmän näkemystä.

• Tykkää
Reactions: chef
Minä olen tosi huono kehuja, en jaksa ihan turhan takia alkaa kehumaan mitään vaikka olisikin nättiä.
Mutta tietysti jos joku asia on OIKEASTI hienosti tehty, niin silloin voin jonkin kommentin laukaista :)

Eli ehkä ap:n piha on ihan hieno, mutta ei kuitenkaan TOSI hieno?

Yhteistyössä