Tänään kaupassa nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just det
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just det

Vieras
Katselin lapsille vaatetta ja lähellä oli äiti ja isä poikansa (4-5 -vuotias) kanssa. Katselivat siinä Autot-verkkapukuja ja poika olisi halunnut ostaa punaisen puvun. Äiti ja isä vaan jankkasivat, että ei me nyt punaista osteta, joku vielä luulee sinua tytöksi. Poika-rukka selitti, että haluaisi punaisen, niin vanhemmat eivät suostuneet :O Vaalean- tai tummansininen pitää olla. Poika sitten lopulta taipui ja valitsi vaaleansinisen ja vanhemmat ihan innoissaan selittivät, että sehän se olikin niistä kaikista hienoin väri...

Siis oikeasti?!

No ehkäpä oli vanhemmilla jotain kokemusta. Meillä poika sai 6 vuotiaana valita itselleen ensimmäisen kännykän. Valitsi punaisen nokialaisen. Yritin saada poikaa vaihtamaan mustaan, siniseen ja harmaaseen. Ei suostunut. No punainen odettiin ja viikon päästä alkoi vinkuminen, että on ruman värinen puhelin. Joopa joo.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27013596:
Ja mikä oli tämän kyyläämisen pointti??

Jos minä siinä lähellä katselen omalle pojalle vaatetta ja samalla kuulen keskustelun, niin sittenkö kyylään? Vai tarkoititko sitä, että kerroin tänne? Musta tuo vaan oli niin uskomatonta, että halusin jakaa kanssanne.

meillä toinen poika tykkää punaisesta keltaisesta ja muista iloisista ja kirkkaista väreistä ja mielelläni annan sellaisia käyttää ja valita. Harmi että kaikissa tuon värisissä vaatteissa on aina kimalletta tai prinsessaa tms. Mut ei sekään aina poikaa haittaa niin miksi haittaisi muakaan. Pyöräkin sillä on vaaleanpunainen. Toinen poika taas vannoo mustan sinisen ja muutenkin tummien ja synkkien värien nimeen. Lapset on erilaisia ja mun puolesta saa ollakin. Harmittaa jos lapsen luonne muokataan tuollaiseksi tyttöjen ja poikien maailmaan sopivaksi....

• Tykkää
Reactions: A-H ja totalfailier
[QUOTE="vieras";27013600]No ehkäpä oli vanhemmilla jotain kokemusta. Meillä poika sai 6 vuotiaana valita itselleen ensimmäisen kännykän. Valitsi punaisen nokialaisen. Yritin saada poikaa vaihtamaan mustaan, siniseen ja harmaaseen. Ei suostunut. No punainen odettiin ja viikon päästä alkoi vinkuminen, että on ruman värinen puhelin. Joopa joo.[/QUOTE]

Justiinsa. Sovitaan niin, että tästedes kaikki käyttää pojillaan vain sinistä, mustaa ja harmaata vaatteissa, repuissa, tavaroissa ja huoneen sisustuksessa. Silloin kukaan ei kiusaa ketään ja kaikilla on hauskempaa. Jee! Vai kannattaisko kuitenkin tukea lapsia uskomaan itseensä, en tiedä...

[QUOTE="...";27013674]meillä toinen poika tykkää punaisesta keltaisesta ja muista iloisista ja kirkkaista väreistä ja mielelläni annan sellaisia käyttää ja valita. Harmi että kaikissa tuon värisissä vaatteissa on aina kimalletta tai prinsessaa tms. Mut ei sekään aina poikaa haittaa niin miksi haittaisi muakaan. Pyöräkin sillä on vaaleanpunainen. Toinen poika taas vannoo mustan sinisen ja muutenkin tummien ja synkkien värien nimeen. Lapset on erilaisia ja mun puolesta saa ollakin. Harmittaa jos lapsen luonne muokataan tuollaiseksi tyttöjen ja poikien maailmaan sopivaksi....[/QUOTE]

Juuri tätä tarkoitin, mutta en kirjoittanut aloitusviestiin kun ajattelin, ett kaikki ymmärtää :) Meidän 4-vuotiaalla pojalla
On useampi punainen pusero, keltainen ja oranssi. Punaisia housuja ei ole, koska ei suostu punaisia pukemaan.

4v myös nää meidän pojat:) yhdet punaiset autot housut löytyy molemmilta, ja tää iloisista väreistä tykkäävä tykkää myös ns poikien jutuista ja toivoikin joulupukilta punaista ja keltaista paitaa jossa olis kaivuri tms. Ainoat punaiset ja keltaiset kuvattomat paidat löyty hm:n tyttöjen osastolta ja tulostin siirtokuvat ja silitin paitoihin:D saa sit jouluna:) toiveena hällä on myös punainen oikea imuri, ja halpahallista löysin alle 30e jo ennemmin, joten yhden lapsen lahjatki jo selvillä :D

Eiköhän jokainen tunne oman lapsensa. Mun 5 v tyttö vinkui itselleen siniset kurahousut , olisi vaan mun tarvinnut pitää pääni, nyt ei suostukaan käyttämään ku kaikilla eskarin tytöillä on lilat/vaaleenpunaset.

Turhaa kyttäämistä ja toisten arvostelua tuollanen, ei kannata tuhlata energiaa moiseen.

meillä on aina ollut pojilla talvihaalaritkin pääväriltään kirkkaanpunaiset:whistle: ihan siksi että erottuvat hieman paremmin missä viilettävät ja toisekseen se on kiva väri josta tykkäävät itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ääääh;27013595:
Näistä paistaa provosointi läpi aina liian hyvin.

No ei välttämättä. Anoppi esim on sellanen joka ei suostu ostamaan pojalle vaikka punaista. 4v kyl tykkää punasesta ja valitsee usein sen vaihtoehdon. Mummun kanssa ostoksilla mummu päättää ja se on sininen, vihreä tms hälle poikien väri.

Mun entinen tyttöystäväni osti tyttärelleen vain tyttöjen värisiä vaatteita, eli käytännössä pelkästään punaisen eri sävyjä. Halusin ostaa tarhaikäiselle tytölle toppavaatteet lahjaksi ja lähdin lapsen kanssa katselemaan kaupoista, että tulisi varmasti mieluinen.
Ehdotin jokaista punaista haalaria tai takki + housut yhdistelmää, eikä mikään kelvannut. Lopulta kysyin, että millaiset vaatteet tyttö oikein tahtoo ja nikottelun kautta tuli "siniset".
Mentiin takaisin ensimmäiseen kauppaan ja ostettiin tummansininen takki ja housut, lapsi oli onnellinen - kun äiti näki vaatteet, äiti ei ollut onnellinen. Koskaan en nähnyt niitä vaatteita lapsen päällä, en tiedä mitä äiti niille teki.

Nuo vanhemmat olisivat kauhuissaan kun mun nuorin rakastaa isosiskonsa pyjamaa joka on punainen ja siinä on pieniä pupuja. Oikein tyttömäinen ja aina tahtoo sen päälleen kun se pesusta tulee :D Voi mun reppanaa....

Yhteistyössä