Kaupassa nähtyä tänään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaupassa oli perhe äiti, isä ja kaksi lasta n. 6-7v. poika ja pienempi vauva kärryjen omassa kaukalossa.. Isompi poika roikkui kärryissä kiinni, kun vanhempi työnsi kärryjä.. Pian koko kärry kaatu ja ostokset kaikki levällään.. Onneksi kenellekkään ei käynyt mitään ja vauvakin vaan säikähti.. Aika pelottavan näköinen tilanne..

miksi vanhemmat ei yhtään katto, miten niiden kersat roikkuu ja missä. mä näin tänään kaksi pikkupoikaa juoksentelemassa pitkin Siwan keskilattiaa omien tyhjien ostoskärryjensä kanssa. Piti väistellä ettei jääny sen pärryyttelyn alle. Ärsytti, ettei iskä sanonu huutaville ja mesoville kakruille mitään. Vähältä piti, etten itse sanonut. Voi olla että vielä joku kerta sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
miksi vanhemmat ei yhtään katto, miten niiden kersat roikkuu ja missä. mä näin tänään kaksi pikkupoikaa juoksentelemassa pitkin Siwan keskilattiaa omien tyhjien ostoskärryjensä kanssa. Piti väistellä ettei jääny sen pärryyttelyn alle. Ärsytti, ettei iskä sanonu huutaville ja mesoville kakruille mitään. Vähältä piti, etten itse sanonut. Voi olla että vielä joku kerta sanon.

Joskus se oppi menee paremmin perille, kun vieras ihminen sanoo :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
se on tämä vapaa kasvatus. lapset menee rikki ja traumatisoituu jos niitä komentaa

Joo, ja kauppa on oikein hyvä paikka antaa niitten vapaasti vähän juoksennella. Nehän nauttii siitä! Ei mitään tietoa mistään tapakasvatuksesta...:(

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:

Joskus se oppi menee paremmin perille, kun vieras ihminen sanoo :)

Ois kai pitänyt. Ens kerralla oon häjy vanha ämmä ja sanon :D

No joo, mutta pahempi se oli musta, että vauva oli niissä kärryissä.. Ei meilläkään lapset saa niissä roikkua.. Eikä vanhemmat toruneet poikaa ollenkaan.. Loppureissun isä kantoi sylissä..

Meille on kerran käyny noin. Ja se oli silmänräpäys, pieni hetki kun olin ottamassa hyllystä paria vauvanruokapurkkia ja käänsin selkäni kärryhin päin. Eskari-ikänen tyttö nousi sillä välin roikkumaan kärryjen reunaan ja kuulu armoton rysähdys kun kärryt kaatu, vauva putos turvakaukalossaan lattialle ja ostokset levis. Ja jessus että mä pelästyin, ja niin pelästy tyttökin. Eikä oo toista kertaa tarvinnu sanoo kärryissä roikkumisesta.

En silti myönnä olevani vapaan kasvatuksen suosija, enkä ees huono äiti, se oli vaan vahinko, josta onneks selvittiin jumalattomalla säikähdyksellä. Mitään en kyennyt sen jälkeen aatteleen, ostokset jäi ostamatta, ja vasta kotona lopullisesti tajusin koko kamaluuden...

No, kerta säikähdys opetti ton jutun, toivottavasti vastasuudessa vältytään tommosilta kamaluuksilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meille on kerran käyny noin. Ja se oli silmänräpäys, pieni hetki kun olin ottamassa hyllystä paria vauvanruokapurkkia ja käänsin selkäni kärryhin päin. Eskari-ikänen tyttö nousi sillä välin roikkumaan kärryjen reunaan ja kuulu armoton rysähdys kun kärryt kaatu, vauva putos turvakaukalossaan lattialle ja ostokset levis. Ja jessus että mä pelästyin, ja niin pelästy tyttökin. Eikä oo toista kertaa tarvinnu sanoo kärryissä roikkumisesta.

En silti myönnä olevani vapaan kasvatuksen suosija, enkä ees huono äiti, se oli vaan vahinko, josta onneks selvittiin jumalattomalla säikähdyksellä. Mitään en kyennyt sen jälkeen aatteleen, ostokset jäi ostamatta, ja vasta kotona lopullisesti tajusin koko kamaluuden...

No, kerta säikähdys opetti ton jutun, toivottavasti vastasuudessa vältytään tommosilta kamaluuksilta.

meille kävi juuri kans noin, pikkukaupassa sellaiset vanhanaikaiset kärryt.

Mun täytyy myöntää että minä olen saanut kaadettua kaupassa kärryt,ihan omalla rimpuilulla.
Mies työnsi kärryjä,nousin jonku raudan päälle ja hupsis..:D
Ostokset lattialla,ja mieli maassa,muut immeiset kyllä hieman hymyilivät.

Pitäisi siis olla ihan tiedossa tuo et ei ne ihan kaikkea kestä en kärryt,mut ei.

Mä nykyään sanon, jos ei omat vanhemmat tajua sanoa kun kakarat terrorisoi kaupassa muita asiakkaita. Toivon myös, että mun lapsille sanotaan ja komennetaan, jos mä en ole näkemässä!!!

Yhteistyössä