lähtisittekö käymään päivystyksesä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
vajaa 2veellä ollut nuhaa pari viikkoa, tänä viikonloppuna nous sit kuume ja kuumeili 2päivää, yskää on ja röhää ja eilen jo rähmi silmät, nyt aamulla herätessä silmät oli paksun rähmän peitossa ja rähmii kokoajan.. lähtisittekö tänään näytille päivystykseen vai odottelisitteko huomista että pääsee omaan terveyskeskukseen?

Oottelisin huomiseen jos ei aivan mahottoman tuskainen ole. Puhdista silmiä keitetyllä vedellä ja jos on sopivaa nenäsuihketta niin sitä nenään. Meillä on päivystys usein naapurikunnassa joten ihan helpolla ei viitsi lähteä, jos teillä on tyyliin alle 20km päässä niin voishan sinne soitellakin :)

soitin aamulla terveysneuvontaan, sieltä sanottiin että odoteltais huomiseen. mut noita silmätippoja just mietin että olis lapsella helpompaa kun tänään kävis, ei oo pitkä matka päivystykseen.. apteekkikin ois siellä vieressä tänään auki..

Tänään menisin päivystykseen hakemaan silmätippareseptin, silmätulehdus on itselläkin ihan kauhean tuntoinen, saati sitten lapsella. Samalla lääkäri saisi katsottua korvat ja kuunneltua keuhkot, jos tulehdusta on niin saisi antibioottikuurinkin alkamaan heti.

[QUOTE="muu";27053683]09 10023 terveysneuvontaan kannattaa soittaa, sairaanhoitaja vastaa ja ohjeistaa.

Onko ihmiset tiedottomita tästä terveyspuhelimesta?[/QUOTE]
Onks tuokin joku alueellinen? Meillä päin pitää soittaa Ensineuvoon, ennen ku "saa" päivystykseen mennä.
Hoitajat kirjaa puhelut ylös, ja antaa ohjeita kotihoitoon taikka ohjaavat päivystykseen. Numero oli joku 015 211 411.

[QUOTE="muu";27053683]09 10023 terveysneuvontaan kannattaa soittaa, sairaanhoitaja vastaa ja ohjeistaa.

Onko ihmiset tiedottomita tästä terveyspuhelimesta?[/QUOTE]

On tietoa. Mutta jos lapsella silmät paksussa rähmässä ja näkee että tulehus on ja tietää miltä se tuntuu niin lähtee hakemaan lääkettä eikä kysele puhelimessa. Tulehus vaatii useinmiten hoidon ja sen oottelu ei asiaa auta.

[QUOTE="muu";27053865]^ Ilmeisesti eri sairaanhoitopiireillä siis omat :)[/QUOTE]

Jep, googlasin tuon numeron ja se oli vissiin pääkaupunki seudun.:)

Mutta joo, kyllä miä veisin jos kotihoito-ohjeista ei ole hyötyä. Soittasin uudelleen, sanoisin ettei auta, ja ilmottaisin että me tullaan.
Kaikki keinot kyllä testaisin ensin, ennen ku lähtisin jumittaa päivystykseen kun huomen aamuna voi varata lääkäriajan ihan.

Odottaisin huomiseen tai menisin yksityisen päivystykseen. Kerran olen viikonloppuna alle vuoden ikäisen kanssa istunut liki 6 tuntia odotushuoneessa ja toiste en lähde ennenkuin on ihan pakko.

Ja tosiaan riippuu varmasti paikasta miten päivystys vetää. Täälä on päässy aina max. tunnin odottelulla kun taas omalekurille ei arkiaikoja saa mitenkään. Aina menee ajat vaikka minne. Ja tulee se neuvo mennä sinne akuuttipuolelle.

Eivät ne silti sinne langan taa nää tilannetta. Ap, mä saatan kysyä mut loppuviimeksi kyl lapsen olo sanoo mennäänkö nyt vai odotetaanko.

Ei ne siellä langan päässä tietämättömiäkään ole (aina :D ).

Joskus on parempi odottaa kipeän kanssa huomiseen kun mennä tuntitolkulla jonottamaan päivystykseen.
Itse menisin vastaavassa tilanteessa yksityiselle tai odottaisin huomiseen. Silmiä voi puhdistaa kotona tämän päivän ihan hyvin.

En tukkisi päivystystä vaivalla, joka on kestänyt jo useampia päiviä. Päivystys on akuutteja tapauksia varten ja tuo ei ole sellainen. Silmienkin kanssa pärjää huomiseen vallan mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja simpeliä;27054098:
Ei ne siellä langan päässä tietämättömiäkään ole (aina :D ).

Joskus on parempi odottaa kipeän kanssa huomiseen kun mennä tuntitolkulla jonottamaan päivystykseen.
Itse menisin vastaavassa tilanteessa yksityiselle tai odottaisin huomiseen. Silmiä voi puhdistaa kotona tämän päivän ihan hyvin.

Kuten sanottu, tilanne ratkasee. Jos on kovin hankala olla ni mennään. Viimeksi itse odottelin pojan kanssa ja olis pitäny mennä aikasemmin jo. Ei se putsaus auttanu oloon mitään ja lapsen olo paheni.

Viimeksi muokattu:
Minä ainakin soittaisin päivystykseen täällä. Lastan päivystys toimii täällä hyvin, ilman soittoa sinne on turha mennä. Sanovat ajan milloin mennä ja aika hyvin se annettu aika on pitänyt. Jos taas ovat puhelimessa sitä mieltä, ettei tarvetta lääkäriin ole samantien, niin sinne on sitten turha mennä.

Ja aikaa yrittäisin saada silmätulehdusepäilyllä, sen selittäisin suurimmaksi huolenaiheeksi soittaessani.

[QUOTE="vieras";27054148]Minä ainakin soittaisin päivystykseen täällä. Lastan päivystys toimii täällä hyvin, ilman soittoa sinne on turha mennä. Sanovat ajan milloin mennä ja aika hyvin se annettu aika on pitänyt. Jos taas ovat puhelimessa sitä mieltä, ettei tarvetta lääkäriin ole samantien, niin sinne on sitten turha mennä.

Ja aikaa yrittäisin saada silmätulehdusepäilyllä, sen selittäisin suurimmaksi huolenaiheeksi soittaessani.[/QUOTE]

Se kyl riitti viimeksi samantien kun sanoin että kipeät ja vaikea olla. Päästiin aloittamaan lääkehoito.

Yhteistyössä